https://yliteippaus.fi/

Ford Mondeo MK4 (2007-2014?)

Jos liike ei antanut takuuta ja yli puoli vuotta on näemmä ostosta aikaa, en usko että kannattaa lähteä vääntämään. En sitten tiedä miten sielläpäin hoidetaan asiakassuhteita että riippuu myös siitä. Huoltopaikkavinkkiä en pysty antamaan.
 
gloter sanoi:
Jos liike ei antanut takuuta ja yli puoli vuotta on näemmä ostosta aikaa, en usko että kannattaa lähteä vääntämään. En sitten tiedä miten sielläpäin hoidetaan asiakassuhteita että riippuu myös siitä. Huoltopaikkavinkkiä en pysty antamaan.

On kuitenkin sen verran tuore peli, että kyllä minusta vastaantuloa kannattaa ainakin kysäistä. Ehkä myös maahantuojaa voisi häiriköidä asialla, silloin toki asiointi menee merkkiliikkeen hommiksi.


Meillä alkoi firman pakussa vuotamaan ohjaustehostimen letku, ikää on nelisen vuotta mutta kilsoja vain reilu 30tkm, kannattaa siis tarkistaa onko vika pelkässä letkussa.
 
Piese sanoi:
Mitään haisua kellään missä Oulun seutuvilla kannattais käyttää tutkittavana, samallahan tuossa on hyvinni ajankohtainen myös 120tkm huoltokin, osteltu 100tkm ajettuna (ent. kainuulainen taksi) noin vuosi sitten, joten kannattaako tuota enää myyjäliikkeen kanssa alkaa vääntään?
Suomen autohuoltoa on tutut Voortimiehet kehuneet, jos merkkihuoltoon haluat viedä.
 
Voiko tuo mondeon automaatti-ilmastointi olla oikesti noin surkea. Ulkona 15 lämmintä auto paisteessa niin ei tuo juurikaan osaa jäähyttää. Liekkö tuossa sisällä muutakuin se "aurinkoanturi" Hyvä ettei vaan lämmitä. MK4 golffin climatronic melkosesti edellä ja edellisen passatin climatronic vielä enemmän.
 
Mitä tämmöisestä pitäisi osata katsoa? Vieläkö on vetariongelmia? Entä ruostuuko ovien saumat vielä? Kyseeseen tulee ihan ne ekat 2007-2008 mallit bensakoneella.
 
Trollsten sanoi:
Mitä tämmöisestä pitäisi osata katsoa? Vieläkö on vetariongelmia? Entä ruostuuko ovien saumat vielä? Kyseeseen tulee ihan ne ekat 2007-2008 mallit bensakoneella.
Niitä saumojen kittauksia mulle sanottiin et kannattaa kattoa. Korileima huoltokirjaa on plussaa. Jotain puslaa nuista on menny ja laakereita taitaa syödä.

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Eiköhän tuossa ole virhe, lienee jossain 7s paikkeilla todellisuus.
 
Väärää tietoa. Muistaakseni kiihtyvyys on 7,5 s luokkaa. Voi olla nopeampikin. Ensimmäisen sukupolven power shift valitettavasti hukkaa hitaudellaan aikaa nopeissa kiihdytyksissä. Laatikko on päivittynyt selkeästi nopeammaksi uusissa Fordeissa. Paras puoli kuitenkin dsg:n verrattuna on se, että remontoida sitä ei yleensä tarvitse. Kaikki muu hajoaa ensiksi ympäriltä.
Minulla oli tuon korimallin Mondeo 2,0 dieselillä ja power shiftillä ja se oli hyvä auto.

Jaahas MMV ehti ensin  :)
 
Jossain tietokannassa on virhe, kun lähes kaikkien 2.0 ecoboost Mondeoiden myynti-ilmoituksissa tuo kiihtyvyys on 10.5s.

 
Mondeon toiseen  takavaloon ilmaantunut moiset “kuplat“. Liekö jää talvella vängännyt? Onko muilla vastaavaa havaintoa?

Pitänee takuu-setää mennä jututtaan. Varmaan turhaa eikä noista nyt isoo haittaa ole jos ei vesi kohta pääse sisään.

70ae861f224e13612e5993d658035683.jpg
 
Jysky sanoi:
Mondeon toiseen  takavaloon ilmaantunut moiset “kuplat“. Liekö jää talvella vängännyt? Onko muilla vastaavaa havaintoa?
Pitänee takuu-setää mennä jututtaan. Varmaan turhaa eikä noista nyt isoo haittaa ole jos ei vesi kohta pääse sisään.
Vaiko ennemmin kesähelle ja lämpölaajentuminen? Ahtaan näköinen sovitus kuvan perusteella.
 
Neloskopan farkku-Mondeo 2-litrasella dieseltomaatilla alkanut kiinnostamaan. Tilaa tuntuu piisaavan ja ajo-ominaisuudet puskaradion perusteella hyvät. 10-13 tonnin hintaluokassa näyttäisi olevan 2011-2013 malleja alle 300 tkm ajettuina jo jonkin verran tarjolla. Vastaavat uudet vitoskoppaiset maksaa neljänkympin kieppeillä varusteineen, joten jonkin verran on hinta huvennut matkan varrella. Mitä raati sanoo, oisko tässä järkiautoa kerrakseen? Miten nuo penkit, onko 8-suuntaan säätyvät sähköpenkit jotenkin paremmmat kuin 2-suuntaan säätyvät tai manuaaliset puolinahkajakkarat? Itsellä pyöreät 200 cm pituutta, joten penkiltä kaipaan syvyyttöä / riittävää reisitukea.
 
^Sen verran on omaa kokemusta tuosta mallista ja uudestakin, joten ehdottomasti ne paremmat penkit. Toki niistä ei ole itselläni kokemusta. Sen sijaan peruspenkeistä on. Jostain syystä Mondeon peruspenkit ovat varsinkin istuinosan osalta aivan ala-arvoiset pitkälle miehelle (itse 193 cm).
 
gfr sanoi:
Miten nuo penkit, onko 8-suuntaan säätyvät sähköpenkit jotenkin paremmmat kuin 2-suuntaan säätyvät tai manuaaliset puolinahkajakkarat? Itsellä pyöreät 200 cm pituutta, joten penkiltä kaipaan syvyyttöä / riittävää reisitukea.

Noissa sähköpenkeissä on se hyvä, että penkin istuinosassa on kallistuksen säätö joka juurikin auttaa tuossa reisituessa.
 
Kiitos nopeista vastauksista. Kyllä tuon V70:n poisvaihtaminen on hankalaa siten, että pakarat ei suutu. :D Harmittavan vähän on meinaan tarjontaa Mondeoista, joista nuo 8-suuntaiset säädöt löytyy.
 
Onkos tuo 2.0 EcoBuutsi 240 joku erikoisversio tuosta 203:sta?

Onkohan tuon tekniikka miten hyvin kasassa pysyvää?
 
Tänään törmäsin aika siistiin yksilöön eräällä parkkiksella.. Olipa pakko pistää kuvaspämmiä. Mitään ihmeellistä tässä ei ole, kai tuo "vakio" tehomalli on? Vanteet ehkä ei, mutta sopivat näköön. Vain nuo lasien tummennukset jättäisin pois.

Nämä ovat kyllä ulkoisesti edelleen tosi kiinnostavia, siis nämä viistoperä Mondeot tässä korissa. Hinta vs tuote on kohdallaan näissä käytetyissä.

Tässäkin oli ihan vissiin mottorikin tehtaalta tilattu.

42256856300_29ba65cf4e_b.jpg
 
Itselläkin on käynyt mielessä päivittää tuo Cmax IV kopan Mondeoon- pitäs vaan olla bensa ja niissä valikoima niukempi.
 
Nuo on muistaakseni 20 tkm huoltovälillä ja joka kolmanteen tulee laatikon öljynvaihto joka nostaa hintaa mutta tuossa on huolto tulossa 100 tkm jos ei ole tehty. Pieni huolto mutta kuitenkin. Kestävä auto ja hihnan vaihto 200 tkm. Muuten ei muuta kuin ajoa.