https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Mondeo MK4 (2007-2014?)

Skula sanoi:
Ei kai tuota autopolttoa kannata ottaa talvisin pois, ellei tiedä että tulee vain hyvin lyhyttä ajoa runsaasti? Pakkasillahan tuo pöhöttää aina(jos poltto päällä)..
Juu päällä se on. Ei vaan ikinä muita ottaa ruksia veks pienelle siirtymälle
 
Vankka sanoi:
Juu päällä se on. Ei vaan ikinä muita ottaa ruksia veks pienelle siirtymälle

Ei se pienistä määristä lyhytä matkoja miksikään mene. Tuo meidänkin yksilö on faijalla kestänyt aina pari kolme vuotta melkein pelkkää pientä siivua.. Muutenkin nuo on semmosia ettei ne kestä kunnolla kuin sen kolme neljä talvea, ajo niillä miten vain..
 
Unohtui kokonaan mainita onnittelut Vankalle tuoreesta vaihdokista!

Kyllä kelpaa!

Heitätkö joskus jotain vertailua Pasuunaan? Toki Mondeo nyt on ihan eri kastissa  ;D
 
Skula sanoi:
Unohtui kokonaan mainita onnittelut Vankalle tuoreesta vaihdokista!

Kyllä kelpaa!

Heitätkö joskus jotain vertailua Pasuunaan? Toki Mondeo nyt on ihan eri kastissa  ;D
Kiitos skula! Ensi vaikutelmana Mondeo tuntuu paljo isommalta kuin passatti. Ajo tuntuma ens hätään ei hirveesti eroa, mitä nyt passatin sporttialusta oli vähän "jäykempi".

Totutelaan nyt vielä hetki jaetaan sit fiiliksiä.
 
Jottei olis yhtä "uuden" auton huumaa niin pari juttuu ilmennyt:

Webasto ei lähde päälle ajastimella tai "active now"komennolla. Ajosta se on lähtenyt päälle mielestäni. Liekkö akku valmis eli kypsä?

Toinen tuon tuulilasin ja takalasin lämmitys. Rouwwa valittaa eitte tuulilasi tai takalasi sula. Onko noi sitten niin hitaita lämpiään vai onko tämäkin hajunaisia tuosta "huonosta" akusta?

Muuten autoilu on ollut juhlaa :D
 
Vankka sanoi:
Jottei olis yhtä "uuden" auton huumaa niin pari juttuu ilmennyt:

Webasto ei lähde päälle ajastimella tai "active now"komennolla. Ajosta se on lähtenyt päälle mielestäni. Liekkö akku valmis eli kypsä?

Toinen tuon tuulilasin ja takalasin lämmitys. Rouwwa valittaa eitte tuulilasi tai takalasi sula. Onko noi sitten niin hitaita lämpiään vai onko tämäkin hajunaisia tuosta "huonosta" akusta?

Muuten autoilu on ollut juhlaa :D

Tuulilasista pitäisi "huuru" lähteä kaikkoamaan melkein asap kun tuon kytkee, näin tekee omassa, toki vain apparin puolelta  ;D

Jää ja lumi kestää vähän pidempään, luonnollisesti.. Miten kauan rouwwa on malttanut ajaa kokeillakseen?
 
Skula sanoi:
Tuulilasista pitäisi "huuru" lähteä kaikkoamaan melkein asap kun tuon kytkee, näin tekee omassa, toki vain apparin puolelta  ;D

Jää ja lumi kestää vähän pidempään, luonnollisesti.. Miten kauan rouwwa on malttanut ajaa kokeillakseen?
Kyllähän sille tulee se 50km ku se tuosta aamulla lähtee. tulisko sille 15min ajoa ennen kuin takalasi on sula. Pitää tuosta webastosta käydä mormottaa huoltoon.
 
Vankka sanoi:
Webasto ei lähde päälle ajastimella tai "active now"komennolla. Ajosta se on lähtenyt päälle mielestäni. Liekkö akku valmis eli kypsä?

Muistelisin lukeneeni Mondeon omistajien rutinoita siitä, että ko. mallissa on aivan älyttömän herkkä akkuvahti ja se vaikeuttaa Webaston ajastuskäyttöä. Oliko jopa niin, että pelkkä kirpakan pakkaskelin kylmyyden aiheuttama akun varaustilan lasku voi estää Webaston kytkeytymisen kun akkuvahti puuttuu peliin turhan takia.
 
Ja minulle taas pari asentajaa ovat kertoneet (eri liikkeistä) että ainakin tämän Mk3 mallin eeberi on arpapelivekotin, joskus tarttee jääpalaa kylkeen että lähtee lämmittämään ja joskus se lähtee vaikka lämpötila olis yli "sallitun"...
 
Onkos tämmöisen 2010 mallin webastoon mitään saumaa asentaa kelloa / kauko-ohjainta? Webaston omaa tai esim. Remucia?

Tänään koeajettu pikaiseen Mondeo Wagon, 2.2Tdci, manuaali. Lisävarusteita oli melkoinen läjä, myyjän mukaan kattoluukkua vaille melkein kaikki. Kyseessä siis http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6192062 tämä yksilö.

Hieno peli, kyllähän tuo itsellekin kelpaisi. Tällä kertaa olin kauempaa olevan tutun ennakkotunnustelijana. Omat pohdinnat ajankohtaisempia vasta loppukesästä, sinne asti pitäisi malttaa.


 
karhunik sanoi:
Onkos tämmöisen 2010 mallin webastoon mitään saumaa asentaa kelloa / kauko-ohjainta? Webaston omaa tai esim. Remucia?

Tänään koeajettu pikaiseen Mondeo Wagon, 2.2Tdci, manuaali. Lisävarusteita oli melkoinen läjä, myyjän mukaan kattoluukkua vaille melkein kaikki. Kyseessä siis http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/6192062 tämä yksilö.

Hieno peli, kyllähän tuo itsellekin kelpaisi. Tällä kertaa olin kauempaa olevan tutun ennakkotunnustelijana. Omat pohdinnat ajankohtaisempia vasta loppukesästä, sinne asti pitäisi malttaa.

Ettei tuossa olis conversessa ohjaus? Tuo tt-v mikä tuolla on tulee can-väylää eli remutec vois onnistua. Webaston omasta 1533 kellosta en tiiä vaatii webaston ohjelman unlokkausta
 
1.6 loppui Mk4 Mondeon myynti virallisesti. Viimeinen päivä jolloin tehdas otti vastaan tilauksia oli 31.5. Moni autoliike tilasi niitä varastoihinsa useitakin kappaleita joten uusia saa edelleen. Metka tilanne kun mk5:n saapumisesta ei ole mitään tarkempaa tietoa. On puhuttu loppuvuodesta ja ensi vuoden alusta, mutta lieköhän edes mahdollista tilata ?
 
Alkaa pikku hiljaa meneen hermo tuohon korkittomaan tankkaushässäkkään. Todella tympeä tankata, jollain asemilla jopa mahotonta. Tankkaaminen yhtä pistoolin asennon hakemista ettei pätkis ja tankkia tuntuu olevan mahdoton saada täyteen
 
Kas. Minulla on ollut talvella auton ollessa alustastaan umpijäässä tankkausongelmia. Ei muutoin. Korvausilmaputki tulee siten, että voi talvella jäätyä umpeen tietynlaisissa olosuhteissa.
Venäjällä oli enemmän ongelmia koska vain uusimmilla huoltoasemilla oli sopivat tankkauspistoolit.
 
Venäjän isommille asemille plussaa siitä, ettei tarvi itse tapella oman Mondeon tankkauksen kanssa. Henkilökunta tekee tuon puolestasi. Auto parkkiin ja maksaan.
 
sama sanoi:
Venäjän isommille asemille plussaa siitä, ettei tarvi itse tapella oman Mondeon tankkauksen kanssa. Henkilökunta tekee tuon puolestasi. Auto parkkiin ja maksaan.
Totta. Itseasiassa aika pienilläkin asemilla. Olettivat vain, että minulla olisi ollut se adapteri tankkauspistooliin mitä minulla ei ollut.
 
Mulla ei ole ollut ongelmia tuon -13 mallin kans. Aluks kyl epäilyttipainaa pistooli naheesta reiästä sisään. Pari senttiä maksimista ylös niin ei pätki syöttöä.
Tämä siis Suomen asemilla.

Ihan harmittaa korkillisella autolla mennä tankkaamaan.
 
S-Maxissa taitaa olla ihan sama korkiton tankki, se oli kyllä erittäin toimiva keksintö. Tai siis se oli niitä ainoita kyseisen auton komponentteja, joka ei hajonnut.
 
Kyllähän tuo helpottava keksintö on harmittaa vaan tuo säätäminen aina. Joillain asemilla toimii hienosti toisilla ei mitenkään. Kaukovainion teboililla ei pistoolimennyt sisään ja limingantullin express nesteellä tankkaaminen on tuskaa :D Kait se vaan on sitä opettelua vielä :D
 
Tulipa häsellettyä turvavyön varoitusvalo pois. Oli melkonen seisovasemmalla jalalla puhalla oikealle ja vihellä vasemmalle homma.
1.auton ovet sisältä lukkoon
2. virrat päälle
3. turvavyö kiinni ja irti 9. kertaa niin, että turvavyö jää auki viimisellä kerralla
valo vilkahtaa 3 kertaa ja homma bueno
 
"Ensimmäinen" puute löydetty Mondeosta.
Muissa merkeissä kun on ns älykkäitä huoltomuistuttimia niin tässä on kuulema vain huoltoväliin (1 vuosi) tai kilometreihin (20 tkm) perustuva laskuri. Tosin mulla ei kyl puhunut viel mitään vaikka ajoin jo reilut 20 tkm- lienee siis vaan kalenteri....
 
Jysky sanoi:
"Ensimmäinen" puute löydetty Mondeosta.
Muissa merkeissä kun on ns älykkäitä huoltomuistuttimia niin tässä on kuulema vain huoltoväliin (1 vuosi) tai kilometreihin (20 tkm) perustuva laskuri. Tosin mulla ei kyl puhunut viel mitään vaikka ajoin jo reilut 20 tkm- lienee siis vaan kalenteri....
Mulla kyllä hälyytteli kun meni kilsat yli kyseessä pre-fl mallivuotta -09
 
Vankka sanoi:
Mulla kyllä hälyytteli kun meni kilsat yli kyseessä pre-fl mallivuotta -09

Höh- mullahan on sit vikaa......vikaa,....vikaa...
Kyl huoltoneuvojakin sanoi et pitäs muistuttaa, mutta ei sit asiaa ollu edes tutkittu.