https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Focus RS 2015-

Jahas, hintatietoa on ilmestynyt. Ja näyttää siltä, että saa marssia samoin tein tilaamaan. Taisi tulla uudenkin Cupran kanssa lyhyt suhde, ellen osta sitten vielä yhtä autoa lisää. Tekee kyllä tiukkaa ehtiä ajelemaan kaikilla. :D Heitetään jäitä hattuun sen verran kuitenkin, että saa koeajettua autovaihtoehtolistan. Hinnan puolesta tuo on melkein jo halpa ja nousee sen puolesta vaihtoehdoissa korkealle.
 
Videon perusteella tuosta traktorista puuttuu kuormaliinat ja siihen on laitettu liian pitkät jouset. Traktoriksi tosin ihan ripeä.
 
Penguin sanoi:
Videon perusteella tuosta traktorista puuttuu kuormaliinat ja siihen on laitettu liian pitkät jouset. Traktoriksi tosin ihan ripeä.

Nykyisin siis on traktori jo renkaan ja lokarin väliin mahtuu jotain A4:sta paksumpaa...?
 
Eihän siitä pelkästään siitä katsota vaan myös maavarasta. Jos auton alle mahtuu päällekkäin useampi suunnuntai-Hesari, jotka on nykyisin varsin ohuita, niin sen täytyy olla traktori. ;)
 
Nyt on Suomi-hinnastokin käsissä. On kyllä hinnaltaan todella kilpailukykyinen kilpailijoihinsa verrattuna. Tekisi mieli tilata jo, mutta nyt jäitä hattuun. Ei ennen kuin on koeajettu ja koeajollekin pääsee vasta ensi keväänä, onneksi vasta silloin.  :D Odotukset ajo-ominaisuuksista ja alustan toimivuudesta ovat kovat, saa nähdä kuinka käy.
 
On kieltämättä hintaansa nähden aikamoinen paketti. Ei ole oikeita kilpailijoita tuossa hintaluokassa. Samaa luokkaa  kuin civic type r mutta nelivetoa ja rutkasti lisää hevosvoimia. Golf R ja S3 astetta kesympiä mutta hinnakkaampia.
Laitahan Lebis tilaukseen  :)
 
Pekka T sanoi:
Onko tuohon hintaan varustelu tarpeeksi hyvä? Lisävarusteiden hinnoittelun ei kuitenkaan olettaisi olevan kova.

Itse suhtaudun varusteisiin hieman eritavalla kuin valtaosa täällä, mutta hinnastossa luki näin:

"Vakiovarusteina mm:

-Recaro-istuimet osanahkaverhoilulla
-Bi-Xenon -ajovalot
-Kaksoisautomaattinen ilmastointi
-Takasumuvalo LED
-Etuovien kynnyslistat RS-logolla
-19" RS-kevytmetallivanteet 235/35R19 -renkailla
-Avaimeton käynnistys
-Musta kattoverhoilu
-Yksivärinen Ambientte -sisävalaistus
-Sähkösäätöiset ja lämmitettävät sivupeilit
-Sähkötoimiset sivuikkunat edessä ja takana
-Audio 6: Sony radio/CD, DAB, 8" kosketusnäyttö, 9 kaiutinta, 2xUSB- ja AUX-liitäntä, SD korttipaikka, Ford SYNC 2 Hätäapu- ja Bluetooth HandsFree-toiminnoilla. (Englanninkieliset toiminnot)
-RS-lattiamatot edessä ja takana
-Varashälytin
-Lämmitettävät etuistuimet"

En tiedä onko vielä jotain, kun on tuo maininta muun muassa. Eniten itseäni häiritsee etukäteen avaimeton käynnistys, kyllä auto täytyy käynnistää avainta kääntämällä. Lisävarusteet on hinnoiteltu mielestäni maltillisesti, tosin vertailupohjani ei muista merkeistä lisävarusteiden suhteen ole niin laaja. Itse, kun en näitä p-tutkia, kameroita yms. turhakehilavitkuttimia tarvitse, niin en niiden hintatasoa seuraile. Ei varmasti voida puhua "audimaisista", "bmwmaisista" tai "mersumaisista" hinnoista.

JakeS sanoi:
Laitahan Lebis tilaukseen  :)

Ei pysty vielä, erivärinen uus Cupra on kohta tulossa. Sille on kyllä jo valmiina ostaja. ;D Tutustutaan keväällä aiheeseen tarkemmin, kun pääsee ajamaan.
 
Kiitos Lebis tiedoista.

Mielenkiintoinen ja jotenkin aika haluttavakin auto kyseessä, mutta tarkemmin ajateltuna en tiedä riittäisikö minulla kantti tälläisellä ajella, taidan vaan olla jo liian vanha.  :)
 
Pekka T sanoi:
mutta tarkemmin ajateltuna en tiedä riittäisikö minulla kantti tälläisellä ajella, taidan vaan olla jo liian vanha.  :)
Tää suomalainen ajatusmalli tällaisten autojen omistamisesta on kyllä jotenkin hupaisa. Muualla GTI, R ,RS, AMG jne. autoilla ajelee juurikin pääasiassa varttuneemmat henkilöt. Eikä sitä kummeksuta ollenkaan. Tämä siksi koska ihmiset ymmärtävät, että harvalla parikymppisellä noihin on varaa, ja siksi, että on yleisesti hyväksyttyä nauttia niistä rahoista silloin kun sitä saldoa on jo ehtinyt kertyä tilille.

Makea on Focus, ainakin paperilla. Käytävä kyllä koeajamassa ja katsottava jääkö AMG hetken leluksi. :rolleyes:
 
Kyllä tämä Fordi nousee itsellä odotus- ja haluttavuuslistan kärkipäähän ellei jopa korkeimmalla pallille. Vuoden pari vanhana tuollaisen voisi hankkia, kun suurin hintapudotus on jo tapahtunut.
 
Tulipa rakennettua RS myös täällä Jenkkilän konfiguraattorissa. Hinnaksi muodostui 41500 dollaria ennen mitään alennuksia ja veroja sisältäen kaikki lisävarusteet kattoluukkua lukuunottamatta. Alennuksien ja verojen jälkeen auton pitäisi pystyä ajamaan ulos uusien autojen hallista karvan alle 40000 dollarilla. Ei mikään edullinen auto täällä Jenkeissä ajatellen, että suorituskykyisemmän Fordin saa samaan hintaan. Ilman nelivetoa tosin.
 
Cyclic Stig sanoi:
Tää suomalainen ajatusmalli tällaisten autojen omistamisesta on kyllä jotenkin hupaisa. Muualla GTI, R ,RS, AMG jne. autoilla ajelee juurikin pääasiassa varttuneemmat henkilöt. Eikä sitä kummeksuta ollenkaan. Tämä siksi koska ihmiset ymmärtävät, että harvalla parikymppisellä noihin on varaa, ja siksi, että on yleisesti hyväksyttyä nauttia niistä rahoista silloin kun sitä saldoa on jo ehtinyt kertyä tilille.

Makea on Focus, ainakin paperilla. Käytävä kyllä koeajamassa ja katsottava jääkö AMG hetken leluksi. :rolleyes:
En itse kyllä aseta a45:sta ja Rs focusta vielä samaan kastiin. Ehkä Focuksesta saa sijoitetulle rahalle vastinetta enemmän mutta a45 on tod.näk monessa suhteessa premium-kaara niin kuin Rs3 myös. Pelkästään jo ulkoinen habitus on huomattavasti herrasmiesmaisempi ja materiaalit varmasti parempaa tavaraa kuin fordissa. Eipä silti, kyllä tämä papparainen voisi hyvin rs focuksella ajaa.
 
Onko suomikonfiguraattoria olemassakaan vai olenko tyhmä? Ainakaan www.ford.fi sivuilta en räsää edes löydä? Myös paikallinen myyjä on kuutamolla kuin lumiukko tietämättä edes kyseisen mallin olemassaoloa? Tilaisin auton jos saisin kofiguraattorista tilauslomakeen tuolla myyjälle kun jos siltä tilaa, niin tulee joku dieselST...
 
En minä ainakaan löytänyt konfiguraattoria ford.fi:stä. En löytänyt edes hinnastoa...
 
Makkis sanoi:
Onko suomikonfiguraattoria olemassakaan vai olenko tyhmä?
Varmaan ilmestyy sitten kun auton myyntiin tuleminen lähestyy. Harvoinpa malleista, joiden myyntiin tuloon on puoli vuotta, on jo konfiguraattori.
 
pokkus sanoi:
En minä ainakaan löytänyt konfiguraattoria ford.fi:stä. En löytänyt edes hinnastoa...

Hassu juttu kun nettiautossa on kyllä hinnat olemassa. Siis uusien autojen puolelta
 
hessut sanoi:
Hassu juttu kun nettiautossa on kyllä hinnat olemassa. Siis uusien autojen puolelta

Fordin sivut ja niiden päivitys on sen verran huonoissa käsissä, että ihme jos hinnat ilmestyy edes myynnin aloitukseen mennessä. Mondeon malli kun vaihtui niin etusivulla oli "uusi mondeo" joka oli kuitenkin se vanha, uudesta ei löytynyt tietoa kuin jostain lehdistötiedotteista vaikka uutta mallia myytiin jo täyttä häkää.
 
Mahtava paketti sieltä on tulossa ja voi olla että menee kaupaksikin jonkin verran kun hinta kilpailukykyinen, vaikka monelle edelleen kallis.
Type R:n myyntiä taitaa aika paljon syödä, samaan hintaan saa Fordissa enemmän tehoa ja nelivedon. Tämmöinen kelpaisi kyllä omaan pihaan  8), kaippa tähänkin tulee tarjolle Mountune paketti.
 
Tuossa kopio vakiovarusteista:

2.3 EcoBoost 350PS Engine
 Auto-Start-Stop
 All-Wheel Drive with Dynamic Torque Vectoring
 6 Speed manual transmission
 4 preset Drive Modes: Normal, Sport, Track or Drift
 Launch Control
 Dual mode damper settings
 Performance shift light
 19" multispoke alloy wheels with 235/35 tyres (see inset)
 350 mm ventilated front disc brakes with lightweight
Brembo four-piston monoblock callipers
 Unique RS performance rear spoiler
 Twin high-performance exhaust pipes
 Bi-Xenon HID headlamps with adaptive lighting
 Headlamp jet wash
 Automatic headlights
 RS branded Recaro front seats with leather side bolsters
 "Sculptured" 3 rear seats - 60/40 split back
 Dual-zone Electronic Air Temperature Control
 SYNC2 with 8" Touchscreen DAB audio system
with enhanced voice control and Emergency Assistance
 Nine Sony branded audio speakers
Note: Image above and on front cover shows optional black forged alloy wheels and painted brake callipers  Additional binaccle mounted gauges (boost pressure,oil temperature & oil pressure)
 Ford Power Starter Button
 Quickclear heated windscreen and heated washer jets
 Rain sensing wipers
 Electric, heated, body colour door mirrors with
intregrated turn indicators
 Electrically operated front & rear windows with one
touch lowering/closing and global closing
 Automatic dimming rear view mirror
 Thatcham Category 1 alarm
 RS front and rear floor mats
 Ford Easy-Fuel capless refuelling system
 Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)
Standard 8x19" cast alloy wheel in painted silver finish  Tyre repair kit
 Hill Start Assist
 Ford MyKey®
 
Kyllä sieltä aika täydellinen auto on tulossa, ehdoton valinta olisi jos pystyisi autoon 50k upottaan  :(. Pirun hieno tuo sininen värikin tuohon muutenkin upeaan ulkoasuun.
Jännä nähdä kuinka paljon tämän uuden mallin tulo pudottaa vanhojen RS mallien hintaa, kun ovat kumminkin vajaavetoisia. Kyllä semmoisella vanhemmallakin Räsällä ajelisi  8).
 
nikob sanoi:
Pirun hieno tuo sininen värikin tuohon muutenkin upeaan ulkoasuun.
Valitettavasti tuo Fordin kaikissa tehokkaimmissa esittelyautoissa (Mustang GT350, F150 Raptor, Ford GT jne.) oleva sininen väri ei taida päätyä tuotantamalleihin ollenkaan :-\ Tuota en ymmärrä itse yhtään, koska tuo olisi aivan sairaan siisti väri.

Focus RS:ssä joutuu siis tyytymään tähän paljon tylsempään sinineen väriin:
ford-focus-rs-front-three-quarters.jpg


Vaikka tämä siistimpi sininen on aina esittelykuvissa esillä:
2016-ford-focus-rs-official-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-654997-s-original.jpg