https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Ford Focus RS 2015-

Tärkeimmät ominaisuudet heti julki :D

http://jalopnik.com/the-ford-focus-rs-has-a-drift-mode-1688961482
 
Cossu ja RS rinta rinnan:

http://jalopnik.com/please-drool-over-these-photos-of-the-focus-rs-and-an-e-1693889326
 
Upeita laitteita, olis komea näky tuommoiset pihassa. Makean värinen tuo RS.
 
Tähän on julkaistu moottorin tekniset lukemat: 345 hv/470 Nm. Hevosvoimakilpailuun ei ole lähdetty mukaan, mutta kyllä noilla varmasti pärjäilee.
 
Ei ole Suomi -hintaa julkaistu. Eivätkä oikein tienneet vielä mitään, kun kävin kyselemässä. Koeajoonhan tämä täytyy saada samoin kuin muiden merkkien vastaavat. Audin RS3 olisi ensimmäisenä vuorossa kohtapuolin.
 
Kyllä se tämä auto vaan kiinnostaa itseäkin:

https://youtu.be/NnRB0KQrpPI
 
Asiaa hiukan sivuten. Onkos myös Focuksessa Suomessa 5 vuoden takuu vai koskiko se vain tiettyjä malleja tiettynä aikana? Jos nimittäin on 5 vuoden takuu, niin mielenkiinto lisääntyi entisestään :)
 
pokkus sanoi:
Höh, minä kun luulin, että se 5 vuotta oli automaattisesti hinnassa mukana eikä sitä tarvitse erikseen ostaa.

Sitä 5v takuuta on annettu aina kamppisluontoisesti joihinkin malleihin, esim. uuteen Mondeoon se oli tarjolla jonkun aikaa.
 
Karvis sanoi:
Sitä 5v takuuta on annettu aina kamppisluontoisesti joihinkin malleihin, esim. uuteen Mondeoon se oli tarjolla jonkun aikaa.
No näin mä juuri itsekin asian muistelin. Tosin ei tuo parin vuoden lisäosto-oikeuskaan huono juttu ole, jos on hommaamassa esim. parin vuoden käytettyä autoa. Riippuu toki paljon lisätakuun hinnoittelusta.
 
Karvis sanoi:
Sitä 5v takuuta on annettu aina kamppisluontoisesti joihinkin malleihin, esim. uuteen Mondeoon se oli tarjolla jonkun aikaa.
Juu ja jos ottaa pätkää Ford-creditillä niin tuon saa "ilmaiseksi".
 
pokkus sanoi:
No näin mä juuri itsekin asian muistelin. Tosin ei tuo parin vuoden lisäosto-oikeuskaan huono juttu ole, jos on hommaamassa esim. parin vuoden käytettyä autoa. Riippuu toki paljon lisätakuun hinnoittelusta.

Tuollahan ne hinnatkin oli, Focukseen 5v/150tkm 750€ ja 5v/100tkm 400€
 
Karvis sanoi:
Tuollahan ne hinnatkin oli, Focukseen 5v/150tkm 750€ ja 5v/100tkm 400€

Näin äkkiseltään vaikuttaisi varsin maltilliselta hinnoittelulta ja ainakin itseäni kiinnostaisi jos olisin ostamassa about 2 vuotiasta autoa, jossa 40tkm mittarissa. Siinä saisi 3 vuotta takuuta 400 eurolla.
 
Aika vähän kilpailijoita tuossa suorituskykyluokassa nelikkona. Mitäs se R Golf tai RS3 maksoi?
 
Tämän kilpailijoita kai lähinnä S3 ja Golf R. Jos nelikoista siis puhutaan suht samassa hintaluokassa. Tehojen puolesta toki MB A AMG, BMW 135 xdrive ja Audi RS3, mutta ovat aika paljon kalliimpia.
 
Lukkomutter1 sanoi:
Luulin jo että tässä joutuu oikeasti autonvaihtoa miettimään, mutta sitten näin kojetaulun ja ratin.

Mikäs erityisesti ratissa tökkää? Ihan normi kolmipuolainen nykymittapuun mukainen ruori. Kojelauta on luonnollisesti Focuksen kojelauta, joka ei edelleenkään ole mitenkään kaunis, mutta ehdottomasti parempi kuin pre-FL.
 
^ Ratissa on tuo muovilärpäke ja ei se sitten meikän kohdalla muuta tartte. Muuten ratin mallissa ei vikaa.

Mikähän vimma niillä on aina tunkea ratti täyteen nappeja. Tätähän on havaittavissa muillakin kuin Fordilla. Ite kun tulee ajossa käytettyä vain biisin vaihtoa ja volumehyrrää.
 
Lukkomutter1 sanoi:
^ Ratissa on tuo muovilärpäke ja ei se sitten meikän kohdalla muuta tartte. Muuten ratin mallissa ei vikaa.

Mikähän vimma niillä on aina tunkea ratti täyteen nappeja. Tätähän on havaittavissa muillakin kuin Fordilla. Ite kun tulee ajossa käytettyä vain biisin vaihtoa ja volumehyrrää.
Mitä muovilärpäkettä tarkoitat? En osaa sitä tuosta kuvasta hahmottaa.

Minusta tämäntyyppisen auton ollessa kyseessä kojelaudan muotoilun muodostuminen showstopperiksi kuulostaa jotenkin oudolta. Estetiikan nyanssien luulisi olevan melko toissijaisia verrattuna moneen muuhun ominaisuuteen, mitä tuolla on tarjota.

Moni valmistaja muuten laittaa vakionopeudensäätimen, nopeusrajoittimet, etäisyystutkat jne. tuohon rattiin. Toinen puoli tulee niistä täyteen ja toisella puolella ovat sitten äänentoiston volyyminsäädöt, kappaleenvaihdot ja mahdollisesti jotain näyttöjen ohjaamiseen liittyvääkin.
 

Liitteet

  • ford-focus-rs-2016-interior.jpg
    ford-focus-rs-2016-interior.jpg
    111,1 KB · Katsottu: 792
^ No sehän on ihan siitä kiinni mistä tykkää. Varmasti tällekin ostajansa on.

Oisko se muovilärpäke sitten vakkarin säätöjä, jota ei tuossa kuvassa ole? En oo ihan varma.
 
Onhan se ihan tarpeeksi ripeä:

https://youtu.be/GfP2LNDC2rY

http://jalopnik.com/2016-ford-focus-rs-gets-to-60-in-4-7-seconds-will-top-1730999976