https://tummennuskalvot.fi/

Ford Focus 2018-

Bawuka sanoi:
Suosittelen merkkifoorumia, jos hakee todellista tietoa. Täällä keskustelu vajoaa topicista riippumatta valitettavan usein tasolle, josta ämpärillinen järvisimpuikoitakin ottaa älyllisen voiton.
Älä nyt halveeraa simpukoita, vesilasillinenkin simpukoita riittää.
 
Arms sanoi:
Kävin tänään liikkeessä katsomassa ja koeistumassa Focuksen Vignalen. On kyllä sanottava, että oli tyylikäs peli niin ulkoa kuin sisältäkin.

Onko täällä millaisia kokemuksia tuosta Focuksen Vignalesta? Onko auton varusteissa tullut eteen huomauttamista tai yleisesti muuta mainittavaa? Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta autolta. Täytyy kyllä odottaa, että Kuga Plug-in tulee liikkeisiin ja pääsee sitä hieman tutkimaan.

Koeistuin myös vignalen ja tykkäsin. Penkit olivat hyvät! Sisustan muovisuus pelotti, mutta eipä siihen hirveästi livenä kiinnittäbyt huomiota.

https://m.nettiauto.com/ford/focus/11036330

Auto on tuo. Onko täällä kellään kokemusta tuosta moottorista? Tässä on jo palloteltu kaikki volvot, meset, bemarit skodat yms läpi, mutta aina palaan focukseen tai kugaan :D nykyinen mk4.5 mondeo on ollut kyllä hyvä ja luotettava! Olisi tuossa vielä takuakin hyvin.

Tuleeko eka huolto heti 20tkm kohdallla?
 
Inso sanoi:
Koeistuin myös vignalen ja tykkäsin. Penkit olivat hyvät! Sisustan muovisuus pelotti, mutta eipä siihen hirveästi livenä kiinnittäbyt huomiota.

https://m.nettiauto.com/ford/focus/11036330

Auto on tuo. Onko täällä kellään kokemusta tuosta moottorista? Tässä on jo palloteltu kaikki volvot, meset, bemarit skodat yms läpi, mutta aina palaan focukseen tai kugaan :D nykyinen mk4.5 mondeo on ollut kyllä hyvä ja luotettava! Olisi tuossa vielä takuakin hyvin.

Tuleeko eka huolto heti 20tkm kohdallla?
Mulla oli aikanaan varmaankin Suomen ensimmäisiä Vignale Focuksia, 5-ovinen 182 hv manuaali. Se oli ihan pirteä ajolleen, sylinterinlepuutus aiheuttaa satunnaista nykimistä kevyellä kaasulla, muuten asiallinen kone. Automaatti vie parhaan terän, sehän vaihtaa näissä hassusti täyskaasulla liian aikaisin isommalle. Tietysti kuskista kiinni onko siitä käytännössä haittaa, muutenkin tuo A8 ei mielestäni ole ihan niin onnistunut kuin se voisi olla, mutta makuasioita.

Tuota hintaahan tuosta ei missään nimessä kannata maksaa, ei ole meinaan jonossa ottajia +30k€ käytetylle Focukselle. Tuokin on ilmeisesti ollut uudesta Laakkosen omassa käytössä kun katsoo mittaristo kuvaa, varmaan vähitellen haluaisivat siitä eroon. Aika perusvarusteltu Vignaleksi, mutta yleisesti ottaen kyllä noilla pärjää. Taitaa olla niitä ekoja "halpuutettuja" versioita, kun Vignale logot puuttuu takapenkeistä ja vaihdeläpyskät ratista, samalla taisi tippua vastamelujärjestelmä pois?

Huoltoväli on max. 2v tai 30 tkm, auto laskee huoltoväliä prosenteissa ja voi pyytää huoltoa jonkin verran aikaisemminkin ajotavasta riippuen. Lisäksi huolto-ohjelmassa on olemassa vapaaehtoinen vuostitarkastus, mutta se ei ole pakollinen kuten nimikin kertoo.

Se piti lisätä vielä, että Vignale Focustahan ei enää ole uutena tilattavissa, tippui nyt keväällä pois valikoimista. Ilmeisesti menekki oli sen verran pientä?
 
VJK sanoi:
Mulla oli aikanaan varmaankin Suomen ensimmäisiä Vignale Focuksia, 5-ovinen 182 hv manuaali. Se oli ihan pirteä ajolleen, sylinterinlepuutus aiheuttaa satunnaista nykimistä kevyellä kaasulla, muuten asiallinen kone. Automaatti vie parhaan terän, sehän vaihtaa näissä hassusti täyskaasulla liian aikaisin isommalle. Tietysti kuskista kiinni onko siitä käytännössä haittaa, muutenkin tuo A8 ei mielestäni ole ihan niin onnistunut kuin se voisi olla, mutta makuasioita.

Tuota hintaahan tuosta ei missään nimessä kannata maksaa, ei ole meinaan jonossa ottajia +30k€ käytetylle Focukselle. Tuokin on ilmeisesti ollut uudesta Laakkosen omassa käytössä kun katsoo mittaristo kuvaa, varmaan vähitellen haluaisivat siitä eroon. Aika perusvarusteltu Vignaleksi, mutta yleisesti ottaen kyllä noilla pärjää. Taitaa olla niitä ekoja "halpuutettuja" versioita, kun Vignale logot puuttuu takapenkeistä ja vaihdeläpyskät ratista, samalla taisi tippua vastamelujärjestelmä pois?

Huoltoväli on max. 2v tai 30 tkm, auto laskee huoltoväliä prosenteissa ja voi pyytää huoltoa jonkin verran aikaisemminkin ajotavasta riippuen. Lisäksi huolto-ohjelmassa on olemassa vapaaehtoinen vuostitarkastus, mutta se ei ole pakollinen kuten nimikin kertoo.

Se piti lisätä vielä, että Vignale Focustahan ei enää ole uutena tilattavissa, tippui nyt keväällä pois valikoimista. Ilmeisesti menekki oli sen verran pientä?

Jep. Piti speksata itse focus, muttei vignalea tosiaan enään saa. Tottahan tuo, että aika kallis. Samasta liikkeestä hain mondeoni ja sain kyllä mielestäni hyvän diilin. Voisi samalta myyjältä kysyä tuosta :D.. Kiitos tiedoista.
 
Kannattaa myös tarkistaa, et etuoviin on asennettu tehtaan? "vaimennuspaketti"! Muuten varsinkin B&O:lla vähänkin isommal voluumil rokettirollin kuuntelu on pelkkää kärsimyst!
 
kuikka sanoi:
Kannattaa myös tarkistaa, et etuoviin on asennettu tehtaan? "vaimennuspaketti"! Muuten varsinkin B&O:lla vähänkin isommal voluumil rokettirollin kuuntelu on pelkkää kärsimyst!

Okei, onkohan tuolla jotain koodia? Löytyikö fordilla rekkarilla jostain varustelistaa?
 
En tiedä. Minä luin tälläisestä mahdollisuudesta ovien säri ja natinoiden vaimentamisesta Ford foorumilta. Ensihuollossa kyselin moisen operaation mahdollisuudesta ja Raision Laakkonen toteutti sen mukisematta ilman lisäkustannuksia! Tyyppivikako? Operaation jälkeen suht kelvollisesta poppikoneesta on ollut paljon enemmän iloa!