https://tummennuskalvot.fi/

Ford Edge 2015-

Karvis sanoi:
Tässä BMW on ollut aina huono, esim. E60 on aivan onneton sisätiloiltaan ja apparin paikka on käytännössä käyttökelvoton kun taakse laitetaan jakkara menosuuntaan.
Edgen takajalkatilat oli samaa luokkaa kuin jatketussa S-Mersussa ;D Ei ollut väliä mihin jakkarat laittoi tai miten päin. Tämä sitten hiukan näkyi takakontin koossa, joka ei ole syvin mahdollinen.
 
^Puhutaan nyt ilmeiseimmin ihan eri autoista. vanha USA edge on eri auto, kuin nyt eurooppaan tuotava uusi malli.. mitatkin eri.
Euro edge on samaa kokoluokkaa kuin X3 ja GLC ja niihin verrattuna ainakin minusta kallis.. jokaisella on makunsa.
 
nokivasara sanoi:
^Puhutaan nyt ilmeiseimmin ihan eri autoista. vanha USA edge on eri auto, kuin nyt eurooppaan tuotava uusi malli.. mitatkin eri.
Euro edge on samaa kokoluokkaa kuin X3 ja GLC ja niihin verrattuna ainakin minusta kallis.. jokaisella on makunsa.

Ihan sama auto tuo Edge on rapakon molemmilla puolilla, voimalinjassa on toki eroja, se on selvä. Amerikassahan Edge on jo ollut myynnissä pidempään, tämä nyt eurooppaan rantautuva facelift-mallikin jo ainakin vuoden verran.

http://www.ford.fi/Henkiloautot/UusiEdge
http://www.ford.com/crossovers/edge/?gnav=header-suvs

Hinnasta tietenkin voi olla montaa mieltä, mutta X5:n lähtöhinta on jo taas 83k€. Edge on käytännössä yhtä leveä ja korkea kun X5, joka tietysti tarkoittaa X3:een verrattuna enemmän mukavuutta matkustamiseen, varsinkin lasten kanssa.
 
^Olet oikeassa. Edgestä oli vääriä mittoja jossain lehtijutussa. Samoin Euro specsien eroavaisuuksista. Ford esitteessä:
 

Liitteet

  • Edge mitat.jpg
    Edge mitat.jpg
    26,5 KB · Katsottu: 244
nokivasara sanoi:
^Puhutaan nyt ilmeiseimmin ihan eri autoista. vanha USA edge on eri auto, kuin nyt eurooppaan tuotava uusi malli.. mitatkin eri.

Sama auto on kummallakin puolella rapakkoa. Täällä uusi Edge on ollut myynnissä jo kohta vuoden verran. Tämä uusin malli taitaa olla Edgen kolmas sukupolvi. Oma auto oli tuota toista sukupolvea.
 
Outo juttu että tässä euroopan Edgessä on ilmeisesti vanha SYNC2 infotainmentlaitteisto, kun 2016 Edgessä rapakon takana on jo SYNC3?
 
BarrelNut sanoi:
Hinnasta tietenkin voi olla montaa mieltä, mutta X5:n lähtöhinta on jo taas 83k€. Edge on käytännössä yhtä leveä ja korkea kun X5, joka tietysti tarkoittaa X3:een verrattuna enemmän mukavuutta matkustamiseen, varsinkin lasten kanssa.

Useamman F15 X5 koeajon jälkeen Edge häviää sisätiloissa ainoastaan hiukan takakontin syvyydessä. Takapenkin tilat ovat Edgessä omasta mielestä paremmat kuin X5:ssä. Mittanauhalla en ole näitä varmistanut.
 
Hinnoista sen verran että kyllähän 60k€ tuntuu isolta hinnalta Edgestä (Titanium varustelutasolla, halvempia mallejakin varmaan tulee myöhemmin myyntiin), tottakai, mutta samaan hengenvetoon voi todeta että sen ne muutkin maksavat.

Hyundai Santa Fen lähtöhinta on 50k€ vaatimattomimmalla varustelutasolla, ja Premium-varustelutasolla hinta on 63k€. Edge on tuota muuten kooltaan jonkun verran Santa Fe:tä isompi.

Kia Sorennon hinnat näyttävät versioista riippuen 45k€ - 65k€, ja Edge on myös Sorentoa isompi kaikkiin suuntiin.

Ovatko nuo sitten liian kalliita noin kansanmerkeiksi? Ehkä, mutta kyllähän noita tiellä näkee. Yksi naapurin isäntäkin näytti vaihtaneen pari vuotta vanhan (toki uutena ostetun) Audi A6:n upouuteen Kia Sorentoon.

Kun ikää tulee lisää niin sitä miettii enemmän sitä että täyttääkö auto omat tarpeet ja vaatimukset eikä sitä onko se "premiumia" vai ei.
 
BarrelNut sanoi:
Kun ikää tulee lisää niin sitä miettii enemmän sitä että täyttääkö auto omat tarpeet ja vaatimukset eikä sitä onko se "premiumia" vai ei.

Edge on oikeasti pirun hyvä auto. Jos Suomen muuttoautoverotus ei olisi muuttunut, niin epäilisi hetkeäkään nykyisen X3:n vaihtoa uuteen Edge Sporttiin. Edellinen oma Edge oli myös paljon huolettomampi ja varmatoimisempi kuin nykyinen Bemu. Uutta mallia en toki ole vielä koeajanut, mutta en usko, että sen kohdalla olisi ainakaan takapakkia otettu.
 
On kyllä hieno auto tämä Edge. Katselin jo taannoisella Amerikan reissulla,  että siinäpä vasta jyhkeä ja "äijämäinen" peli,  eikä tämä €-versio yhtään hullummalta näytä.  Erityisesti tuo vastamelujärjestelmä on kiinnostava. Saa nähdä koska se valuu halvempiinkin malleihin.





 
pokkus sanoi:
Edge on oikeasti pirun hyvä auto. Jos Suomen muuttoautoverotus ei olisi muuttunut, niin epäilisi hetkeäkään nykyisen X3:n vaihtoa uuteen Edge Sporttiin. Edellinen oma Edge oli myös paljon huolettomampi ja varmatoimisempi kuin nykyinen Bemu. Uutta mallia en toki ole vielä koeajanut, mutta en usko, että sen kohdalla olisi ainakaan takapakkia otettu.

Täysin samaa mieltä. Ajelin noin vuoden ajan vuokra-Edgellä. Oli aikalailla perusmalli mutta siltikin ehdottoman hyvä käyttöauto.
 
völvöxc60 sanoi:
Ei ole vielä näkynyt yhtään livenä Suomessa :rolleyes:

Juu siis tuokin jolla itse ajelin oli sitä edellistä mallia ja ei Suomessa. Ei sen mallin vapari 3,5 litran kone ja hieman vanhanaikainen automaatti varmaan olisikaan ollut mikään unelma-auto Suomeen  8)
 
Kyllä tässä ihan omalla kylällä on ainakin yksi Edge, ja useampikin bongattu.. Mutta ei tuo mikään yleinen vehje ole..
 
Tänään koeajossa Edge Titanium - varustein. Ajoin juuri auton Espoon Olarilta kotiin pitkin ruuhkaista Kehä 1:sta ja sitten hieman nopeampi siivu Tuusulan motarilla. Ensivaikutelmat vs. nykyinen Audi Q5: kokoa tuntuisi olevan sen muutama tuuma jokaiseen suuntaan enemmän, etenkin tavaratilan leveys yllätti positiivisesti. Sisustassa oli vaaleanruskeat nahat, siistit tältä puolin mutta kovaa muovia oli muuten sisutuksessa omaan makuun hieman liikaa. Takapenkin tilat olivat S-Mersun luokkaa, tähän autoon ottaisi mielellään mukaan suuremmankin porukan hyvällä omallatunnolla.

Moottori (210hp diesel), vaikkakin paperilla huomattavasti tehokkaampi kuin omani, ei tuo tällä massalla mitään kepeyden tunnetta ajoon mutta suoriutuu tehtävästään kohtuullisesti. Vaihdelaatikko toimi myös mukavan huomaamattomasti ja tässä autossa oleva akustinen vastamelujärjestelmä toimii ilmeisesti hyvin, auto on mukavan hiljainen (pl. sateenropinat tuulilasissa, jotka kuuluivat sisään kummallisen hyvin).

Myös perusvarusteet näyttäisivät olevan kunnossa, vakiona tulee mm. 19 tuuman vanteet joista maksaa Audilla sekä käden että jalan.

Kaikkinensa hienot ensivaikutelmat, ja hallituskin totesi auton pihassa nähdessään "Onpa näyttävän ja ison näköinen auto ja komeat takavalot".

 
En ole tätä uutta mallia ajanut, mutta jo edellinen malli on pirun hyvä auto. Tiloiltaan se oli aivan toista luokkaa kuin nykyinen X3.
 
Tänään kävin istumassa uudessa Edgessä, hieno peli, keula varsin massiivinen, ihan ok minun silmin.
 
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-koeajovideo-ford-edge/

Olisko tässä Bemulle jatkaja...? Tästähän lähdettiin liikkeelle SUV maailman :)
 
"Auto oli TM:n mittauksissa yksi hiljaisimmista autoista ikinä"

Tuo on helppo uskoa jo edellisen korimallin perusteella.
 
Edge on kohtuullisen kiinnostava auto, ja pitänee koeajaa se. Harmi vaan, että Fordillakin oikean kokoiset moottorit ovat menneisyyttä, kuten Volvolla. Tuollainen 210 hv nelosdiesel ei tämän kokoiseen autoon ole se, minkä haluaisin. Tosin tulevaan XC60:een ei varmaan paljon tämän kummempaa tule, jos S/V90:n tehokkain 235 hv diesel on siinäkin tehokkain. Lähinnä hybridi kiinnostaa XC60:ssa. Lieneekö Fordilta tulossa jotain hybridirintamalle pikapuoliin ?
 
sheikki sanoi:
Kyllähän tuota saa vielä 2.7 V6 turbolla. Ns. fully loaded Qatarissa 50ke.

Suomessa saa vain 2.0 dieseleitä. Mutta ei tuollainen 2.7 -litran bensakuutonen sekään vielä säväytä - varmaan 2 litran diesel vie autoa lähes samaan tahtiin. Tämä vaatisi 3.0 dieselkoneen teholuokassa >250 hv.
 
Markku J sanoi:
Suomessa saa vain 2.0 dieseleitä. Mutta ei tuollainen 2.7 -litran bensakuutonen sekään vielä säväytä - varmaan 2 litran diesel vie autoa lähes samaan tahtiin. Tämä vaatisi 3.0 dieselkoneen teholuokassa >250 hv.

Markku J, isoa peukkua... 😊
 
Markku J sanoi:
Edge on kohtuullisen kiinnostava auto, ja pitänee koeajaa se. Harmi vaan, että Fordillakin oikean kokoiset moottorit ovat menneisyyttä, kuten Volvolla. Tuollainen 210 hv nelosdiesel ei tämän kokoiseen autoon ole se, minkä haluaisin. Tosin tulevaan XC60:een ei varmaan paljon tämän kummempaa tule, jos S/V90:n tehokkain 235 hv diesel on siinäkin tehokkain. Lähinnä hybridi kiinnostaa XC60:ssa. Lieneekö Fordilta tulossa jotain hybridirintamalle pikapuoliin ?

Ei ne oikeat moottorit mitään historiaa ole. Se on vain Suomen maahantuojan vika kun maahan tuodaan pelkkää dieseliä. Jenkeistä kuitenkin löytyy 2.0l nelosbensaturbo, 3.5l V6 bensavapari ja huipulla 2.7l kutosbensaturbo.

Hybridejä- ja täyssähköautoja Fordilla on mallistossa vaikka kuinka. Ollut jo todella monta vuotta.