https://tummennuskalvot.fi/

Ford Edge 2015-

tuRboman sanoi:
Näin meikäläisittäin on silma vain ehtinyt tottua siihen, että Hyundailla on tuo "iso keula", joten en voi välttyä mielleyhtymältä Edgen kohdalla.

Taitaa tosin olla Fordilla ollut tuo keula ennen Hyundaita... :rolleyes:

tuRboman sanoi:
Onkos tuossa Haldex nelivedossa?

En tiedä tästä uudesta, mutta vanhemmassa mallissa taisi olla Fordin "oma" haldex-tyyppinen neliveto, joka ei kuitenkaan ole haldex. Näistä tarkemmista nelivedon spekseistä on yleensä täällä aika heikosti infoa saatavilla.
 
Tänään tuli ensimmäistä kertaa bongattua liikenteestä tämä uutukainen joko mustalla tai todella tummalla värityksellä. Kaukaa jo ihmettelin, että mikä auto oikein on kyseessä ja että näyttääpä varsin hienolta. Vasta lähempää tunnistin auton Edgeksi. Oli nätti ilmestys. Tässä olisi kyllä varmasti varsin mainio ajokumppani isompaan tilantarpeeseen. Edellisestä mallista kun ei varmaan ainakaan huonompaan suuntaan ole menty.
 
Ei huonompi arvostelu:

http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-edge-sport-27l-ecoboost-test-review

Edellisestä Edgestä jäi todella hyvä fiilis ja vaimo taitaa vieläkin hiukan haikailla sen perään... Tämä jos olisi ilmestynyt vajaa pari vuotta sitten, niin pihassa luultavasti seisoisi tämmöinen.

2015-Ford-Edge-2.7L-EcoBoost-AWD-110-876x535.jpg


2015-Ford-Edge-2.7L-EcoBoost-AWD-111-876x535.jpg


2015-Ford-Edge-2.7L-EcoBoost-AWD-116-876x535.jpg


2015-Ford-Edge-2.7L-EcoBoost-AWD-126-876x535.jpg
 
Ulkonäöllisesti vähän tuollainen Focus steroideilla? Kumpikohan on tullut ensin nimi vai kulmikas muotoilu? Näyttää että autoon on joka paikkaan työnnetty niitä "edgejä" ihan väkisin.

Voi olla, että livenä toisin mutta tältä pohjalta en välttämättä tykkää.
 
Ei paha :p
210-hevosvoimainen, kaksoisahdettu moottori tarjoillaan kuusivaihteisella PowerShift- automaattivaihteistolla. Keskikulutuslukemaksi ilmoitetaan optimistisesti 5,8 l/100km CO2-arvon ollessa 149 g/km. Suomen mallistossa Edgeä tulee edustamaan nelivetoinen, tehokkaampi tuplaturbo automaatilla. Meidän maaperälle Edge ehtii ensi vuoden loppukesästä. Hinnat selvinnevät kevään kuluessa.

http://www.tuulilasi.fi/ensikoeajot/koeajossa-uusi-ford-edge-amerikkalaista-mahtipontisuutta
 
völvöxc60 sanoi:
Meidän maaperälle Edge ehtii ensi vuoden loppukesästä. Hinnat selvinnevät kevään kuluessa.[/i]

Aika ajoissa mainostavat autoa, jos myynti alkaa 2017 elokuussa ;) Ehtiipähän perehtymään hinnastoihin kunnolla 8)
 
Eikä tuo kovin pahalta näytä.. hivenen pienen näköiset renkaat suhteessa auton kokoon. Isommat rengaskotelot ja enempi kumia renkaisiin, niin mikä ettei. Nokka näyttää myös lyhyehköltä, joka tekee omaan makuun liikaa tila-auto lookkia. Mutta se kai tämä vähän onkin.. vai CUV.. vai mikä lie?
 

Liitteet

  • Ford edge.jpg
    Ford edge.jpg
    35,2 KB · Katsottu: 293
Vempula sanoi:
Aika ajoissa mainostavat autoa, jos myynti alkaa 2017 elokuussa ;) Ehtiipähän perehtymään hinnastoihin kunnolla 8)

Ajoissahan sitä ruvettiin nykyisestä Mondeostakin pöhisemään ennen kuin meille ehti myyntiin. Olisko kuitenkin niin, että artikkeli on kirjoitettu jo viime vuoden puolella ja oikoluku on vähän ontunut.
 
Saahan tuohon Edgeen isompaa kumia alle kunhan laittaa kättä taskuun, alla on Edge Sportissa alla valinnaisvarusteena saatavat 21" vanteet.

2015_ford_edge-pic-3342617061581935634-640x480.jpeg


Edge vaan on pykälän CR-V:tä yms. isompi auto joten vakiona oleva 18 tuuman rengaskoko saattaa näyttää pieneltä. Edge Sport 315 heppaisella turbokuutosella ja nelivedolla (torque steering etc.) olisi ihan kiva peli, kieltämättä.

Toisaalta, seitsenpaikkainen ja 365 heppainen Ford Explorer Sport maksaa vain 3000 taalaa enemmän (n. 43k$ vs 40k$), joten se voisi olla järkevämpi valinta (USA:ssa toki). Alla olevassa Explorerissa on 20 tuumaiset vakiovanteet alla.

2016-ford-explorer-la-2014-live-02.jpg
 
BarrelNut sanoi:
Saahan tuohon Edgeen isompaa kumia alle kunhan laittaa kättä taskuun, alla on Edge Sportissa alla valinnaisvarusteena saatavat 21" vanteet.

Kyllä mäkin olen nokivasaran kanssa samoilla linjoilla, eli renkaat ovat auton kokoon nähden liian pienet halkaisijaltaan. Ei siinä vanteen koon kasvattaminen auta, jos ongelma on renkaan halkaisija. Saattaa jopa tehdä tilanteen huonommaksi.

Kakkoskoppanen Superb on tästä kanssa hyvä esimerkki. Vakiorengastus on visuaalisesti auttamatta liian pieni. Ylikoon renkailla kokonaisuudesta tulee paljon parempi.
 
Amerikassa Fordin nettisivujen mukaan 2016 Edge Titanium 2.0 Ecoboost-koneella (240hv) ja nelivedolla ilman sales-taxia maksaisi n. 34000€.

Tuollainen hinta kuulostaisi jotenkin kivemmalta näin asuntovelkaisen lapseperheellisen mielestä kuin 60k€. Sinänsä kyllä tuollaisella vähäkulutuksisella diesel-koneella (co2 päästöt n. 150g/km) saa kuitenkin tuon autoveron aika "kohtuulliseksi", noin niinkuin suomalaisittain. Mutta kyllähän se aina silmään kusemiselta tuntuu jos esineen hinnassa on liki puolet veroa (24% alv + autovero).
 
Hieman offtopiccia:

Piti tulla täältä lukemaan tuo hinta kun Tekniikan Maailman idioottimainen maksumuuri estää nykyään myös tämmöisten, lähinnä mainostasoisten uutisten lukemisen. Täältä kautta linkki kuitenkin toimii.
 
völvöxc60 sanoi:
Lähtö hinta 59.943,61 € :rolleyes:
...
Lähtöhinta siis sama kuin samankokoisilla saksalaisilla premiummerkeillä (mm. MB glc, BMW x3) ??
Onnea vaan fordkauppiaille myyntiin.. sitä tarvitaan.
 
nokivasara sanoi:
Lähtöhinta siis sama kuin samankokoisilla saksalaisilla premiummerkeillä (mm. MB glc, BMW x3) ??
Onnea vaan fordkauppiaille myyntiin.. sitä tarvitaan.
Edge on kooltaan lähempänä X5:sta kuin X3:sta ellei uusi malli ole edellistä pienempi.
 
pokkus sanoi:
Edge on kooltaan lähempänä X5:sta kuin X3:sta ellei uusi malli ole edellistä pienempi.
Tämä uuden Edgen mitat p 4679, l 1930, k 1702 mm .. eli samaa luokka kuin vaikkapa GLC ja X3.
 
nokivasara sanoi:
Tämä uuden Edgen mitat p 4679, l 1930, k 1702 mm .. eli samaa luokka kuin vaikkapa GLC ja X3.
Perusmitat ei kerro kaikkea. Olen omistanut sekä Edgen ja X3:n joten tiedän Edgen olevan selkeästi suurempi.
 
pokkus sanoi:
Perusmitat ei kerro kaikkea. Olen omistanut sekä Edgen ja X3:n joten tiedän Edgen olevan selkeästi suurempi.
No kyllä jos auton koosta puhutaan niin perusmitat on aika absoluuttinen totuus. Siinä ei omat kokemukset paljoa paina. Ellei sitten puhuta sisätiloista.
 
JWM sanoi:
No kyllä jos auton koosta puhutaan niin perusmitat on aika absoluuttinen totuus. Siinä ei omat kokemukset paljoa paina. Ellei sitten puhuta sisätiloista.
Niin sisätiloista minä puhuinkin. Ei itseä ainakaan ulkomitat kiinnosta, jos siellä on turhia senttejä puskureissa. Suuremmilla ulkomitoilla kun ei esimerkiksi saa niitä lasten turvaistuimia mahtumaan, jos sisällä ei ole tilaa.
 
pokkus sanoi:
Niin sisätiloista minä puhuinkin. Ei itseä ainakaan ulkomitat kiinnosta, jos siellä on turhia senttejä puskureissa. Suuremmilla ulkomitoilla kun ei esimerkiksi saa niitä lasten turvaistuimia mahtumaan, jos sisällä ei ole tilaa.

Tässä BMW on ollut aina huono, esim. E60 on aivan onneton sisätiloiltaan ja apparin paikka on käytännössä käyttökelvoton kun taakse laitetaan jakkara menosuuntaan.