https://yliteippaus.fi/

Fiat Scudo-e Professional

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Sähkö Scudo pariksi päivää testiin - josko luovutaan diesel Vitoista.

Täyteen ladattuna lupailee näille keleille +300km rangea, riittää hyvin jopa talvella kun max 100km/työhuki tulee käytännössä.

Yhden asian huomasi heti, kuskille on tilaa pituussuunnassa riittävästi verrattuna samaan diesel Citikkaan joka on myös ajossa, väliseinää on koverrettu juuri riittävästi lisää.

Myös massa tuntuu, huomattavasti mukavampi ajella kuin em. Citikka.

Äänimailma taajamassa myös sähkäreille ominaiseen tapaan mukava.

Vaan tutkaillaan lisää...
 

Liitteet

  • scudo-E.jpg
    scudo-E.jpg
    46,3 KB · Katsottu: 95
Hassua kun sähkäri käynnistetään avaimella - todella käännetään starttiasentoon avain kuin polttiksessa.

Polttishistoriasta kertoo fake-luukku takalokarissa - pelkkä kansi, ei edes avaudu.

Peruutuskameraa ei tässä ainakaan ole, jälkiasennus tutkat.

Peilin jalka on, vaikka itse peili puuttuu kun läpinäkyvyyttä taakse ei ole.
 

Liitteet

  • Avain.jpg
    Avain.jpg
    31,7 KB · Katsottu: 82
  • Fakeluukku.jpg
    Fakeluukku.jpg
    48,6 KB · Katsottu: 80
  • Tutka.jpg
    Tutka.jpg
    30,4 KB · Katsottu: 91
  • Peili.jpg
    Peili.jpg
    59,5 KB · Katsottu: 89
Apparin lattialla kiinnityskoukku.

Ohjaamo - niin ihan ämpärimuovia.

SUKOlla 2,3kW latausta.
 

Liitteet

  • Suko.jpg
    Suko.jpg
    52,3 KB · Katsottu: 73
  • Ohjaamo.jpg
    Ohjaamo.jpg
    52,9 KB · Katsottu: 83
  • Koukku.jpg
    Koukku.jpg
    94 KB · Katsottu: 76
Onko tämä se Toyota Proacen ja kumppaneiden sisarmalli? Nykyisin Fiatit ovat niin harvinaisia, että ei näitä tunne.
 
Urlaub sanoi:
Onko tämä se Toyota Proacen ja kumppaneiden sisarmalli?

Juu sama paketti eri kääreissä.

e-Vivaro piti olla, mutta saatavuus ongelmian takia FIAT tutkailtavana, lähinnä tavaratilan mitoitusta varten
 
Taky sanoi:
e-Vivaro piti olla, mutta saatavuus ongelmian takia FIAT tutkailtavana, lähinnä tavaratilan mitoitusta varten

Vaan kuis sitten ne "alkuperäiset" Peugeot ja Citroën kun kerta samaa tavaraa ovatten? Ainakin itse tuossa numeroa pienempien polttisten vertailussa pari vuotta sitten päädyin Citroëniin, koska siinä sai rahalleen huomattavasti enempi autoa kuin näissä "kopioissa" olisi saanut ???
 
Posti on hankkinut todella suuren määrän näitä sähköpakuja. Ilmeisesti on hinta ja ominaisuudet kohdillaan. Ei ne kustin autot Fiateja ole vaan ranskalaisia, mutta sama asia.

Jos Toyotan saa suurinpiirtein samaan hintaan, niin yhtään jälleenmyyntiä ajatteleva ottaa Toyotan eikä Fiatia.
 
Maaseutu legi, kulutust aatellen.

About 20km taajamaa, 30km maantietä 80km/h ja loput reipas 50km 111km/h motaria vakkarilla.
 

Liitteet

  • Scudo.jpg
    Scudo.jpg
    44 KB · Katsottu: 84
Urlaub sanoi:
50 km moottoritietä on kova mille tahansa sähköautolle ja etenkin tuollaiselle koppiautolle.

Juu eikä sinne tarkoitus mennäkään, kokeilu kun tilaisuus tuli.

Reipas sata km ja 1/3 meni - ihan linjassa kun rangeksi lähdössä ilmoitteli 330km.

Mitään arvoja lukemina en saanut esille, ainut tuo viisari % mittari.
 
26 kwh/100km keskikulutus tuolle ajolenkille on aika hyvä saavutus, johan moni SUV vie saman. Tuo on kuitenkin kova, jos saatavuudessa parempi eri merkkinä. Eikös ne kuitenkin samalta tehdaslinjalta tule kaikki?
 
kahe sanoi:
26 kwh/100km keskikulutus tuolle ajolenkille on aika hyvä saavutus...

Eikä se muuttunut kun aamulla +3C:stä lähti, samalla tasolla - kovemmalla keskinopeudella - 10km/h matalaimmilla huipuilla.

Samalta tehtaalta kaiketi tullevat sisarukset - varusteissa sitten erovaisuuksia varaan on. Saatavuudesta tilauksen kanssa en tidä, nyt saatavuus oli suht nopealla aukataululla koeajoon.

On se vaan kaupungissa sähkäri pakukin automaattivaihteiseen dieseliin verrattuna sivistynyt peli - liikkukin ihan livakasti.

Ainut mikä, ainakin Scudossa häiritsee on AutoHoldin puute.

Valot - enpä huomannut tarkistaa, auto meni toisaalle koeteltavaksi - vissiin halogeenit, hyvät, väri kellertävä LEDihin verrattuna - ID.4:sta paremmat varsikin pitkät.

Käyttäjät pikatestien jälkeen olivat + merkkisellä mielellä, ennen sähkäri ko. perheestä kuin esim. diesel Vito.
 

Liitteet

  • aamu.jpg
    aamu.jpg
    38,1 KB · Katsottu: 31
kahe sanoi:
26 kwh/100km keskikulutus tuolle ajolenkille on aika hyvä saavutus, johan moni SUV vie saman. Tuo on kuitenkin kova, jos saatavuudessa parempi eri merkkinä. Eikös ne kuitenkin samalta tehdaslinjalta tule kaikki?

Tulee ne samalta linjalta, mutta eri maahantuojilla lienee erilaisia kiintiöitä sieltä jyvitettynä. Eli vaikka Tojota olisi loppuunmyyty niin Fiatina voi saada, tai jotain muuta vastaavaa.
 
Karvis sanoi:
Nyt on keulamerkki semmoinen ettei jää epäselväksi minkä merkkisesti kulkupelistä on kyse ;D

Vaatii lukutaitoa....kuin takakulmallakin oleva.
 

Liitteet

  • taka.jpg
    taka.jpg
    36,2 KB · Katsottu: 52