https://tummennuskalvot.fi/

Fiat Panda 2012->

Pandalla revitelty taas tuhannen kilometriä.

Tuollainen alijäähtynyt vesi ja pikkupakkanen on kyllä petollinen keli.
Neliveto, nokian nastat ja lämmitettävä tuulilasi, niin ajaminen on jopa hauskaa.

Liikenneympyröissä tekee mieli ajaa kunniakierros liukkaalla, kun lyhyt auto menee juuri sopivasti nelipyöräluisussa.

Pandassa on myös paljon paremmat valot, kuin Tipossa.
Nyt eron huomasi hyvin, kun ei ole paljoa Tipolla ajeltu.
 
Huikko sanoi:
Pandalla revitelty taas tuhannen kilometriä.

Tuollainen alijäähtynyt vesi ja pikkupakkanen on kyllä petollinen keli.
Neliveto, nokian nastat ja lämmitettävä tuulilasi, niin ajaminen on jopa hauskaa.

Liikenneympyröissä tekee mieli ajaa kunniakierros liukkaalla, kun lyhyt auto menee juuri sopivasti nelipyöräluisussa.

Pandassa on myös paljon paremmat valot, kuin Tipossa.
Nyt eron huomasi hyvin, kun ei ole paljoa Tipolla ajeltu.
Ootko ajetellu tuunata valoja paremmaksi esim. laadukkailla Led-polttimoilla? Halogenit taitaa kumminkin olla?
 
Pandaan tilattu uudet kesävanteet. Suorasovitteiset MAK Torinot.
Jos jotain kiinnostaa vanhat alut, joissa contin crosscontactit alla niin yv.
 
Laitetaan tännekin nyt kokemuksia taas.

41000km rikki. Ostohetkellä oli 17189km, eli tuommoinen 24000km tuli ajettua tällä 14,5kk aikana.
Huomioita omistusajalta:

+ Fiilis. Aina hymyilyttää ajella
+ Ajoasento ja istuimet. Ulkonäkö pettää, ergonomia on hyvällä tasolla
+ Jälkiasennuscruise kahdella muistipaikalla oli järkihankinta ja lisäsi pitkän matkan ajamisen vaivattomuutta
+ Ajovalot erinomaiset, Saabien jälkeen parhaat H4-pohjaiset valot joilla olen ajellut. Korkeahko asennus auttaa
+ Lämmitettävä tuulilasi on hieno keksintö
+ Vaihteisto ja sen toiminta. Todella napakka ja nopea laatikko
+ Moottorin luonne ja äänimaailma
+ Takapenkillä tilaa kahdelle aikuiselle
+ Melutaso pikkuautoksi ok
+ Teho riittää kaikkeen tarvittavaan
+ City-asento ohjaustehostimessa tekee kaupunki ja metsätieajelusta helppoa
+ Näkyvyys joka suuntaan erinomainen, peilitkin suuret, selkeät ja lämmitetyt
+ Väri. Kirkkaanvihreä metalliväri on just! Olisin halunnut oranssin metsässä erottumisen vuoksi, mutta sielu on tottunut tähän vihreään
+ Kaiuttimet parempaa keskitasoa
+ Laadukkaan oloinen peli, Made in Italy eikä Turkey kuten Tipo. Laatuero materiaaliessa ja sovituksissa selvä.
+ Mukavuuspainoitteinen alusta
+ Etenemiskyky ja ajettavuus huonoissa olosuhteissa, menee melkein mistä haluaa
+ ELD toimii. Matkii lukkojen toimintaa käyttämällä ABS-sensoreita tms. Epäilin kovasti, mutta pahasta paikasta pääsee pois kun kytkee päälle.
+ Lämmityslaite erinomainen. Huipputeho häviää ihan parhaille, mutta parempi kuin esim Volvon V90:ssä lämpenemisnopeudeltaan.

- Kallis öljy, Twinair-yksikön takia
- Alimitoitettu kytkin, saa olla varovainen, vaihdettu kerran myyjäliikkeen piikkiin kun luisti jo paluumatkan ylämäissä kaupanteon jälkeen
- Moottoritilassa ei ole alasuojaa!? Cross-mallissa on, semmoinen menee tilaukseen jossain kohtaa
- Radiossa Bluetooth, muttei streamausta
- Kaikki haluaa koeajaa, varsinkin talvella
- Todellinen kulutus 6,8l/100km 24000km ajalta mitattuna
- Kuluttaa öljyä mittatikun puoleenväliin 15000km huoltovälillä
- Liian pieni pesurinsäiliö 0,9 litraa.

Toiseksi paras Fiat mitä olen koskaan omistanut. Spider on se paras.
Jos näkyy myynnissä tällainen, niin ostakaa kirkuen pois kakkosautoksi. Pitää mielen iloisena.
 
Tiedoksi, että tämä menossa myyntiin tammikuun aikana. Hintana semmoinen vajaa 12k€. Jos haluaa täydellisesti huolletun ja täysin tyypivikakorjatun, fanaattisen tarkasti ylläpidetyn vielä Italiassa valmistetun 4x4 Pandan, niin ottaa rohkeasti yhteyttä vaan...Kahdet uudet renkaat, parhaat mitä rahalla saa nekin.
 
Tämä siis myyty. Jos vastaava himottaa, niin voin lämpimästi suositella ja kertoa mitä koeajolla kannattaa tarkistaa.