https://tummennuskalvot.fi/

Ferrarista yleensä..

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Jaa, tämmöstä Ferrari topikkia ei vielä ollutkaan, nyt on..

Tuli vaan tämmönen vastaaan... Ei jokapäiväiseen ajoon  :)

 
Ei kai Skulaa polttele se AVK;n FEFE joka on palanut peräpäästä? Pyynti reilusti alle 50k€ :rolleyes: siinä olis vähän projektia.
 
Karvis sanoi:
Joo, +remppaan tuntematon summa ja päälle vielä autovero, voi tulla kallis ferkku :rolleyes:
Niin mutta pitääkin sitä vaan näytillä autotallissa vain komea keula sieltä pilkottaen. Naapurikateus olis taattu.
Eihän sitä tarvi autoveroja heti maksella (kai) ja korjaa sitämukaa kun lompakko kestää ;D
 
GTA1 sanoi:
Niin mutta pitääkin sitä vaan näytillä autotallissa vain komea keula sieltä pilkottaen. Naapurikateus olis taattu.
Eihän sitä tarvi autoveroja heti maksella (kai) ja korjaa sitämukaa kun lompakko kestää ;D

Jos sen tuuppais tohon Pietolan Grillille ni olis eka Ferraari miiteissä?  ;D

Ei ole ferrarikuumetta.. Kuume on suuntautunut noihin vanhoihin vehkeisiin, vaikka tämmösiin:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/karmann-ghia/7218915

Ei siinä, hienoja fefet on, ja kyllähän tietyllä tapaa 348 kiehtoo, mutta saattaa jäädä hommaamatta..
 
Voi vi....tu! Kirjoitin pitkän episodin ao. Ferrarista arjessa ja kuva oli liian iso! Katosi koko teksti! Alkeismoka, kirjoita aina editorilla ja liitä tänne... hemmetin hemmetti!

 

Liitteet

  • fewe.jpg
    fewe.jpg
    175,7 KB · Katsottu: 274
Muistellaanpa uudestaan millaista oli arki Ferrarin kanssa tuon videon katsottua... minulla oli siis ilo ajaa viikko arjessa ja vapaalla Ferrarilla. Joitain havaintoja:

- tutut ja puolitutut pummaa koeajoja
- piha on täynnä naapureita joiden kanssa pitäisi höpöttää
- kytkin sulaa jos ei valoissa muista nykäistä molemmista läpysköistä yhtä aikaa, jolloin menee vapaalle
- vaihdekeppi puuttuu, ei ole myöskään rattikarahkaa
- mateluajo on tuskaa, muutaman sadan metrin jälkeen kabiiniin sulaa ja ei riitä flektit jäähdyttämään moottoria
- hallintalaitteet pl. ratti ja vaihdevivut, on suoraan Fiat Puntosta vilkun elektronise tikityksineen
- katto istuu huonosti, ei sovellu sateelle
- luistonesto on Brezhnevin ajan Neuvostoliitosta ja tässä yksilössä sen poiskytkentä oli disabloitu
- penkit on huonot ja verhoilu jotain vinyylin kaltaista materiaa tyyliin 70-luvun gorollat
- marketin parkkiksella kaikki jättää ruudun joka puolelle tyhjää kunnioitusrajaa
- naapurit herää aamulla duuniin lähtiessä kun tuo polkaisee jonkun ihme starttikaasutuksen väkisin
- helvetin hyvä, siis oikeasti hyvä, alusta ja ohjaus vaikka ohjaustehostin kai näissä on
- kori avoksi tanakka mutta paino tuntuu, oma valintani olisi kovakattomanuaali
- kylän pikkumuksut parveilee pihassa naapureiden lisäksi
- motariajo silaa tuskaa, ei väännä kuutosella, huutaa viitosella, käytännössä vasta kolmosella vetoaluueella suomen motarivauhdeissa
- bensankulutus aikas messevä, muistelen tankkauksesta laskeskelleeni sellaiset 30 litraa satkulle seka-ajossa

Mm. kaiken edellämainitun korvaa fiilis! Ihan satasella korvaa.

Kaveri möi muuten männä viikonloppuna valkean Testarossan. En ostanut.
 
^ yhdyn edelliseen puhujaan,yhden kesän olen Fergun omistanut ja toista tuskin tulee edellä mainituista syistä johtuen sekä tietty se,että auto toimi miten sattui kunnes leipoi vielä lopuksi kone kiinni.

 
Hulluista hulluin kuume iskenyt. Eli F-kuume. (Niin no naimisiin menoa en sentään vielä harkitse).

Olen tutkaillut hyvin pidettyjen ja kohtuullisen vähän ajettujen hintoja täällä kotiseudulla. 430 alkaa olla jo vähän vanha, kyseeseen tulee siis lähinnä California, 458 tai sitten isommat. Jostai syystä nuo 599:t ja 575:t on halvempia kuin pienemmät. Lienee kysymys huoltokuluista ja yleisestä haluttavuudesta.

Nyt iski silmille hyvin kohtuuhintainen ja aika vähän ajettu joskin vanha 599:

http://tnydu.biz/DOrrIG

Toisaalta varmasti pääsisi vähemmillä murheilla esim tällä:

http://tnydu.biz/DOsAU2

Parempi ehkä sittenkin pitää tuota perheautoa nyt vielä ainakin vuosi...
 
Aikalailla unelmahinnoilla siellä pääsisi Ferrarin omistajaksi - alle 90 k eur. Mutta onhan tuo sinun Maserati jo todella hieno auto - ja se on melkein perheauto - jos sellaiselle tulisi vaikka tarvetta....  :D.
 
Markku J sanoi:
Aikalailla unelmahinnoilla siellä pääsisi Ferrarin omistajaksi - alle 90 k eur. Mutta onhan tuo sinun Maserati jo todella hieno auto - ja se on melkein perheauto - jos sellaiselle tulisi vaikka tarvetta....  :D.

Juu, jotkin mallit suhteellisen edullisia. Ehkä näin vanhana alkaa tuollainen GT kiinnostaa enemmän äärimmäisen urheilulliseen verrattuna.

Älä Markku pelottele noilla perheautojutuilla!
 
Jos Ferrari pittää olla niin sitten etumoottorisena ja jonkun muun värisenä kuin punasena.
 
ePa sanoi:
Jos Ferrari pittää olla niin sitten etumoottorisena ja jonkun muun värisenä kuin punasena.
Makuasia mutta epa haaveilee nyt jostain perheautosta eikä fefestä?
Kyllä oikea ferrari on punanen ja siinä on moottori jossain muualla kun edessä.
 
kuulara sanoi:
Juu, jotkin mallit suhteellisen edullisia. Ehkä näin vanhana alkaa tuollainen GT kiinnostaa enemmän äärimmäisen urheilulliseen verrattuna.

Älä Markku pelottele noilla perheautojutuilla!

Olikos Ferrarilla se neliovinen malli perheautoksi ? Pelottelu siis jatkuu.... Eikös nyt olisi hyvä aika miettiä sellaistakin asiaa, kun on sopivasti Maserati, johon saa lastenistuimen - on se hiukan toista laittaa lapsi Maseratin takapenkille kuin minun arkipäivässä Volvoon  ;).
 
Markku J sanoi:
Olikos Ferrarilla se neliovinen malli perheautoksi ? Pelottelu siis jatkuu.... Eikös nyt olisi hyvä aika miettiä sellaistakin asiaa, kun on sopivasti Maserati, johon saa lastenistuimen - on se hiukan toista laittaa lapsi Maseratin takapenkille kuin minun arkipäivässä Volvoon  ;).

Juu onhan se FF, sellainen helmiäisvalkoisena on melko hieno. Ei taida lapset tuon Ghiblin takapenkille ehtiä, seuraavaan sitten. Mikä ikinä onkaan  :p
 
kuulara sanoi:
Juu onhan se FF, sellainen helmiäisvalkoisena on melko hieno. Ei taida lapset tuon Ghiblin takapenkille ehtiä, seuraavaan sitten. Mikä ikinä onkaan  :p

Heh, ymmärrän. Mutta on se hienoa näin etänä saada tietoa sikäläisistä automarkkinoista, joista täällä vain haaveilemme. Ferrari -infoa (ja muutakin) on kiva täällä lukea.
 
Luppis sanoi:
Makuasia mutta epa haaveilee nyt jostain perheautosta eikä fefestä?
Kyllä oikea ferrari on punanen ja siinä on moottori jossain muualla kun edessä.

No jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin ensimmäiset fefet oli etumoottorisia.

60 - luvulla prototyyppejä keskimoottorisista löytyy ja kisakäytössä useampiakin malleja mutta ensimmäinen keskimoottori Fefe on ilmeisesti Dino 206 GT (1967). Se että lasketaanko V6 Ferrariksi on eri asia :) GT 365 GT4 (1971) löytyykin sitten V12 keskeltä.

Fefe itsenimitystä "rear" keskimoottorista vaikka mielestäni "middle" olisi lähempänä totuutta. Vai onko Fefeissä vaihdelaatikko moottorin edessä keskimoottorisissa?

Mutta jokainen saa haluta Fiiattinsa miten haluaa.  ;) Minä ottaisin etu V12 sinisenä.

 
Markku J sanoi:
Olikos Ferrarilla se neliovinen malli perheautoksi ?
kuulara sanoi:
Juu onhan se FF, sellainen helmiäisvalkoisena on melko hieno.
No ei kait FF:ssä sentään neljää ovea ole? Neljä istuinta toki. Ja neliveto.Sekä asiallisen kokoinen takakontti, Ferrariksi.

Edit; Ja lastenistuinkin mahtuu näköjään.
2012-ferrari-ff-40_653.jpg
 
Cyclic Stig sanoi:
No ei kait FF:ssä sentään neljää ovea ole? Neljä istuinta toki. Ja neliveto.Sekä asiallisen kokoinen takakontti, Ferrariksi.

Edit; Ja lastenistuinkin mahtuu näköjään.
2012-ferrari-ff-40_653.jpg

Seison korjattuna. Ihan hyvä perheauto silti! Tuollaisella pitäisi päästä Alpeille hiihtolomalle suksiboksi katolla.
 
ePa sanoi:
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin ensimmäiset fefet oli etumoottorisia.

60 - luvulla prototyyppejä keskimoottorisista löytyy ja kisakäytössä useampiakin malleja mutta ensimmäinen keskimoottori Fefe on ilmeisesti Dino 206 GT (1967). Se että lasketaanko V6 Ferrariksi on eri asia :) GT 365 GT4 (1971) löytyykin sitten V12 keskeltä.

Fefe itsenimitystä "rear" keskimoottorista vaikka mielestäni "middle" olisi lähempänä totuutta. Vai onko Fefeissä vaihdelaatikko moottorin edessä keskimoottorisissa?

Mutta jokainen saa haluta Fiiattinsa miten haluaa.  ;) Minä ottaisin etu V12 sinisenä.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin 206 GT ei ole Ferrari vaan Ferrarin valmistama Dino merkkinen auto.