https://tummennuskalvot.fi/

Ferrarista yleensä..

Paras Ferrarihan on punainen, Quio-sisustus hiilikuitusomisteilla, heppavaakunat lokasuojissa, veto takana ja moottori ainoan istuinrivin takapuolella. Ainakin tuo on varma valinta myös muun muassa hinnanlaskua vastaan, ne itselle kustomoidut mallit tuppaa sitten ensimmäisen omistajan jälkeen olemaan huomattavasti halvempia (hyvä niin!).
 
kuulara sanoi:
Paras Ferrarihan on punainen
Makujuttuja sano... Vaikka sitten Fefenkin kohdalla.

Näin itse pari kuukautta sitten punaisen 458:n. Ei Ferrarin perinteisen punaisen (sellainenkin tässä kylällä liikkuu) vaan melko tumman sävyisen metallihohto viininpunaisen. Oli meinaan hieno väri! 8)

 
Cyclic Stig sanoi:
Makujuttuja sano... Vaikka sitten Fefenkin kohdalla.

Näin itse pari kuukautta sitten punaisen 458:n. Ei Ferrarin perinteisen punaisen (sellainenkin tässä kylällä liikkuu) vaan melko tumman sävyisen metallihohto viininpunaisen. Oli meinaan hieno väri! 8)

Jännä juttu että en ole vielä ikinä nähnyt Ferraria jota en olisi ottanut myös itselle. Taitaa olla ainoa automerkki oman nykyisen ohella jonka kohdalla näin on.
 
Värit on makuasioita. Yleensähän Fefet "otetaan" punaisena, kun ei ole ensimmäisellä omistajalla mielikuvitusta tai pokkaa. Tai ei kumpaakaan.

Hinnan kehityksestäkin pikaisella googlella Californian käyrä on ylöspäin kun keskimoottoreilla alas viimesen 90 pvän aikana. Pitkällä välillä kaikki kumminkin menneet vakaasti rauhassa alaspäin.

http://www.cargurus.com/Cars/price-trends/Ferrari-m25
 
ePa sanoi:
Värit on makuasioita. Yleensähän Fefet "otetaan" punaisena, kun ei ole ensimmäisellä omistajalla mielikuvitusta tai pokkaa. Tai ei kumpaakaan.

Hinnan kehityksestäkin pikaisella googlella Californian käyrä on ylöspäin kun keskimoottoreilla alas viimesen 90 pvän aikana. Pitkällä välillä kaikki kumminkin menneet vakaasti rauhassa alaspäin.

http://www.cargurus.com/Cars/price-trends/Ferrari-m25

Juu näinhän se on. Itselle toimii esimerkiksi musta, valkoinen ja jotkin siniset todella hyvin. Myyntihintoja tutkiessa huomaa että punainen on se helpoin myytävä ja siitä saa parhaan hinnan. Ainakin täällä meillä päin.

Hinnoista, nuo lienee USA:ssa nuo linkkaamasi hinnat? Jälleen täällä Dubaissa nuo V12-mallit tiputtaa hintansa nopeammin ja siksi niitä itsekin katselin (599). Toisaalta näitten Italian ihmeiden kanssa joudun edelleen operoimaan samojen huoltoneuvojien jne kanssa kuin nyt :)
 
Ymmärrettävästi punainen on "helpoin", kun suurin osa ihmisistä mieltää Fefen punaiseksi eikä osaa ajatella siihen muuta väriä. Toisin päin ajateltuna jonkun muun värin voi saada edullisemmin kuin punaisen. Ja loppuakohti hintaerot varmasti tasoittuvat. En näe että "nykyajan" Ferrareilla hinnat lähtisivät nousukiitoon ihan näinä vuosina. Toista se on jollakin ->90 luvun malleilla.

Ilmeisesti käppyrät tosiaan muodostuvat jenkki markkinoilta. Sieltä varmaan saa osviittaa kehityksestä, mutta varmasti myös paikallisia eroja mantereiden välillä on.

Mikäköhä siinä on että V12 ei kelpaa siellä? Liittyykö vakuutuksiin tms vai eikö sellasta vaan "hyväksytä" piireissä?

Jos olisi mahdollisuus Fefeen, niin kyllä mulle keskimoottorinen punainenkin kelpaisi. Ja muutkin värit.
 
ePa sanoi:
Mikäköhä siinä on että V12 ei kelpaa siellä? Liittyykö vakuutuksiin tms vai eikö sellasta vaan "hyväksytä" piireissä?

Jos olisi mahdollisuus Fefeen, niin kyllä mulle keskimoottorinen punainenkin kelpaisi. Ja muutkin värit.

En tiedä mikä on että kunnon koneella olevat on halvempia. Pitää hieman kysellä noista huoltohinnoista.Tuollahan noita on:

https://dubai.dubizzle.com/motors/used-cars/ferrari/

 
kuulara sanoi:
Pitää hieman kysellä noista huoltohinnoista.
Jos lompakko on yhtään rajoittunutta kokoa niin kannattaa... ;D Varaosahinnastokin kannattaa sivusilmällä vilkaista läpi. Hyvää siinä on se, että se on köyhille kallista mutta kaikille saman hintaista ;D.

Minua hirvittää jo nuo tulevan autoni huoltokustannuksetkin. :rolleyes:
 
Cyclic Stig sanoi:
Jos lompakko on yhtään rajoittunutta kokoa niin kannattaa... ;D Varaosahinnastokin kannattaa sivusilmällä vilkaista läpi. Hyvää siinä on se, että se on köyhille kallista mutta kaikille saman hintaista ;D.

Minua hirvittää jo nuo tulevan autoni huoltokustannuksetkin. :rolleyes:

8)

Kaikki uudet Ferrarit myydään 7-vuoden takuulla. Ehkä siihenkin on syynsä :)
 
kuulara sanoi:
8)

Kaikki uudet Ferrarit myydään 7-vuoden takuulla. Ehkä siihenkin on syynsä :)

En tiedä miten tuo on markkinoitu ja mikä on totuus, mutta tuon BI jutun mukaan takuu on 3 vuotta jota voi jatkaa osissa maksua vastaan vuosittain joka on maksimissaan kaksitoista vuotta yhteensä. Muilla valmistajilla on vastaavia jatkotakuu ohjelmia.

Ja seitsemän vuoden ilmainen huolto-ohjelma "All new Ferraris come with a free, seven-year Genuine Maintenance program." Eli maksetaankohan tuossa vaan käytetyistä osista poislukien ns peruskamppeet, öljyt, tulpat filtterit tms. Ja jos havaitaan väljyyksiä osissa (esim nivelet) niin käytävä kukkarolla.

Kenelläs olis uus Fefe niin kertois/tarkistais mitä noihin kuuluu...  :)

Fefen sivut ei tunnista hakukentässä "warranty" sanaa.  ;D
 
ePa sanoi:
En tiedä miten tuo on markkinoitu ja mikä on totuus, mutta tuon BI jutun mukaan takuu on 3 vuotta jota voi jatkaa osissa maksua vastaan vuosittain joka on maksimissaan kaksitoista vuotta yhteensä. Muilla valmistajilla on vastaavia jatkotakuu ohjelmia.

Ja seitsemän vuoden ilmainen huolto-ohjelma "All new Ferraris come with a free, seven-year Genuine Maintenance program." Eli maksetaankohan tuossa vaan käytetyistä osista poislukien ns peruskamppeet, öljyt, tulpat filtterit tms. Ja jos havaitaan väljyyksiä osissa (esim nivelet) niin käytävä kukkarolla.

Kenelläs olis uus Fefe niin kertois/tarkistais mitä noihin kuuluu...  :)

Fefen sivut ei tunnista hakukentässä "warranty" sanaa.  ;D

Jaa-a, tämä on ainakin minulle aikalailla hypoteettinen ongelma :) Tuolla Al Tayerilla tämmöisiä höpisivät asiakkaille jotka odottivat siinä huollossa, hämäräksi jäi mitä se oikeasti sisältää ja pitääkö noita jatkovuosia tosiaan ostaa erikseen.
 
ePa sanoi:
Juu, sekin vielä. On vaan mainittuna Fefen omilla sivuilla.

http://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/all-past-model/

No miksei olisi, sehän on Ferrarin valmistama auto. Maailmasta ei varmaan löydy montaa Dinoa johon ei olisi jälkikäteen lisätty taakse Ferrari tekstejä ja tai  logoa. Tässä esimerkkinä Dino 246 GTS.
Tämmöisen esitekin löytyy kokoelmasta.

Onneksi otsikkona on Ferrarista yleensä... :D

t_Dino%20246%20GTS%201971%20tail.jpg


ferrari-dino-246-gts-9.jpg


Dinon keulalogo,
24602005.jpg
 
loginpass sanoi:
No miksei olisi, sehän on Ferrarin valmistama auto. Maailmasta ei varmaan löydy montaa Dinoa johon ei olisi jälkikäteen lisätty taakse Ferrari tekstejä ja tai  logoa. Tässä esimerkkinä Dino 246 GTS.

Tästä asiasta autoharrastajat ovat vissiin "aina" väitelleet. Oli se oikea Ferrari tai ei, on sillä kumminkin hyvin vahva side Maranelloon.

Ja heitetään pikkutrolli vielä perään, että näköjään kalliimmissakin autoissa voidaan harrastaa "badge tuningia"...  ;)
 
Kohtuullisen hyvältä näyttää Laferrari harmaan värisenä :)


...ja aika paljon on jouduttu liimapainoja lataamaan takavanteeseen  ???
 
Tulipa nyt vasta muute kiinnitettyä huomiota noihin peileihin...  ;D

Aika jäätävät. Nyt ne oikein alkoi häiritsemään. Tosin ei suurta muutosta nyky elämään.  ;D ;D ;D

Ja tuollainen painojen määrä kertoo kyllä, että jossain kohtaa joku ei ole osannut asiaansa. Eikai tuollainen määrä ole hyväksyttävää (tuollaisessa autossa)?
 
On kyllä häijyn näköinen laite ja väri todella maukas. Takaviistosta kun katsoo niin jonkinlainen batmobile tulee mieleen.
Peilit on kyllä aika erikoiset mutta lienee pakon sanelema juttu jotta näkee taaksepäin kun katsoo noita perän/kyljen muotoja.
Jotain lienee tosiaan mennyt pieleen kun noin paljon liimapainoja. Tai sitten Gordon on tilannut ebaysta jotkut halvat kiinalaiset replicavanteet ja kiinanrenkaat jotka on vaatineet vähän enemmän painoja jotta ne saa tasapainoon [emoji12]
 
Käyköhän nuo jannut koskaan antamassa oikeasti happea noille vehkeilleen? Onhan tuo tuollaisen auton kiduttamista ajaa sillä kauppareissuja. Kun viimein kidutukseen kuolee, käy Gordini uuden ja kiduttaa senkin hengiltä! Ei pitäisi Ferrarin edes myydä noita tuollaisille!

Päivisin kun katselee tuon yhden silmälekurinkin sohlaamista kilpailevalla italialaisella (Audilla) niin kyllä Avendatorin kiduttamiselta enemmän näyttää kuin ajamisen nautinnolta. Sama kokemus myös itselläni viikon Ferrari ajalta, on silaa auton kiduttamista ajaa sillä arjen ajot, itse kävin joka ilta antamassa Makkiksen virtuaalisessa Saksassa monoa silleen että V8 tiesi mitä varten se on tähän maailmaan rakennettu. Koko hemmetin laite oikein halasi kuljettajaansa kun antoi sen laulaa korkealta ja kovaa ja ihme kyllä, tuossa käytössä se myös toimi aivan moitteettomasti toisin kuin prisman maidonhakureissuilla.
 
Samaa mieltä urheiluautoilla ajamisesta. Hanaa ne kaipaa.
Mutta oletko Makkis varma ettei Lambot saa monoa?
Itsellä taas nousee peukku siitä että noilla vedellään talvellakin, äijämeininkiä.
 
Mutta oletko Makkis varma ettei Lambot saa monoa?

En toki. Ainakin yhdellä aiemmista sama jannu oli vuosia sitten vetämässä mailin vetoa hanat kaakossa. Se oli tosin se Audi eli Gallardo. Eihän ne suorista tykkää ja sekin porsi.

Joskus sattui samalle ratapäivälle Motoparkiin myös eräs kotimainen, F1 kuljettajana paremmin tunnettu hemmo siviili -Ferrarillaan (vaikka tuohon maailman aikaan kilpailevaa brändiä ammatikseen edustikin) ja käski kyllä sitä ihan oikeasti pari kierrosta mutta sitten viherpiiperöt teki hommasta stopin kun mittauspisteessä imu(!)äänet ylitti sallitut desibelirajat.

By the way, jälkimmäinen noista kahdesta kierroksesta oli ihan oikeaa aikuisviihdettä kuinka tuollaista laitetta viedään silloin kun homma osataan. Saman oli todennut joku jenkkitoimittajakin päästyään saman hemmon kyytiin nykyisen työnantajansa Ferrarilla jollain radalla.
 

Silmänruokaa, ei niin pro-tyylisessä vertailussa. Viidennessä osassa Ferrari keräilijä David Lee heittää inspiroivasti: päätin keskittyä Ferrareihin ja ajaa niillä päivittäin. Sääli kun meillä on tämä ilmasto, niin ei onnistu sama täällä härmässä.  :D