https://tummennuskalvot.fi/

Fabia III

no ei paha hinta , toisin mullakin semmoset hyllyssä kun alla on Eibachit ....
Mutta ihan uusiin malleihin tuskin on vielä jousia tarjolla , joten nuo olis sitten yks pakko valinta =)
Ja on tuossa luultavasti hiukan jämäkämmät iskarit sitten myös ...sport alustassa meinaan
 
Tehtaan sport-alusta on aika kompromissi korkeuden suhteen ainakin ocussa. II kopassa mulla oli alussa tehtaan sport-alusta ja lopussa H&R -45 mm. Mukavuudessa / epämukavuudessa ei ollut juurikaan eroa, mutta mutkissa H&R selvästi parempi. Nykyisessä taas huomannut tehtaan sport-alustalla, että sillä voi ajella Stadissakin ilman, että pohja kokoajan auraa jäisiä katuja. Sori OT.
 
Trollsten sanoi:
...Loppusumma 21,5k. Onko se paljon vai vähän tuon kokoluokan autosta sitten niin en tiedä.
Pauttiarallaa 5 donaa likaa tuon näköisestä autosta. Lähtohinta kulille pitäisi olla 10900€ ja tappiin asti varustellun hinnaksi voisin hyväksyä noin 17k€. Miinus roimat alennukset, tiätty.

Antero sanoi:
On tuo edelleenkin liian ruma, että voisi tosissaan harkita. Pesukoneen takuukaan ei asiaa auta. Hyvä ajettavahan se varmasti on.
Komppaan. Vaikka muutkin uudet Skodat ovat muotoilultaan konservatiivisia jopa tylsyyteen saakka, on niissä kuitenkin jotain tiettyä sopusuhtaisuutta ja suorissa linjoissa on oma klassinen viehätyksensä. Uudesta Superbista povataan muotoilultaan jopa dynaamisen agressiivista (Skodaksi), joten on ihan käsittämätöntä, että tällainen kukkanen on päässy tsekin pojilta markkinoille vielä tänä päivänä. Tuossa keulassa voisi ihan hyvin olla Dacian logo, jossa tapauksessa auton vanhanaikainen muotoilu tyrmättäisiin täälläkin ihan täysin. Skodan logo nokalla ilmeisesti kuitenkin nostattaa sen verran joitain laseja silmille, että tämä peltilaatikko herättää jopa ostohaluja. Tuon on oltava todella hyvä ajettava, että ulkonäköä saisi edes jotenkin kompensoitua.

Hetken tuossa itsekin mietin, että miksiköhän moinen aivopieru on piirustuspöydältä koskaan päässyt tuotantoon saakka mutta sitten muistin, että tämähän voi johtua siitä mitä VW:n ylipääisojohtaja sanoi reilu vuosi takaperin konsernin merkkien voimakkaammasta muotoilullisesta ja laadullisesta eriyttämisestä toisistaan. Skodan laadunhan piti jossain määrin ns. laskea suhteessa VW:iin ja onkin loogista, että se näkyy myös muotoilun tasossa.

Positiivisena puolena Fabia erottuu kyllä kilpailijoistaan. Siinä missä muut autonvalmistajat pyrkivät tekemään tämän kokoluokan autoista menevän, dynaamisen, pirteän ja jotkut jopa hieman persoonallisen näköisiä, Skoda on onnistuneesti mennyt toiseen suuntaan. Käsittääkseni tämän kokoluokan autoja myös markkinoidaan erityisesti naisille, joille auton estetiikka on monesti se ratkaiseva tekijä muiden ominaisuuksin kustannuksella, mutta kyllä tämä auto on enemmänkin maatalouslomittaja-Lassen peli kuin parturikampaajan kaupunkirassi. Eli se siitä asiakasryhmästä.

Suomessa tämä tulee tietysti myymään tuhansia.
 
Täysin samaa mieltä olen Marty McFly´n kirjoituksen kanssa. Käsittämättömän ruman laatikon kanssa Skoda tuli jatkoonkin. Ei ollut edeltäjäkään kaunis, mutta tämä ei siitä paljoa paranna.
 
Marty McFly sanoi:
Positiivisena puolena Fabia erottuu kyllä kilpailijoistaan. Siinä missä muut autonvalmistajat pyrkivät tekemään tämän kokoluokan autoista menevän, dynaamisen, pirteän ja jotkut jopa hieman persoonallisen näköisiä, Skoda on onnistuneesti mennyt toiseen suuntaan. Käsittääkseni tämän kokoluokan autoja myös markkinoidaan erityisesti naisille, joille auton estetiikka on monesti se ratkaiseva tekijä muiden ominaisuuksin kustannuksella, mutta kyllä tämä auto on enemmänkin maatalouslomittaja-Lassen peli kuin parturikampaajan kaupunkirassi. Eli se siitä asiakasryhmästä.

Suomessa tämä tulee tietysti myymään tuhansia.

Aika moni pikkuauto on muotoiltu kiinnostavammin kuin saman valmistajan luokkaa suurempi malli. Kohderyhmänä lähes kaikilla ovat nämä nuoret kaupunkilaiset parturi-kampaajat. Tämä antaa jopa enemmän mahdollisuuksia Fabialle. Esimerkiksi moni eläkeläinenkin ostaa tästä luokasta auton. Silti Fabian muotoilussa on muutamia yksityiskohtia (kuten liian alas sijoitetut ovenkahvat ja kaikkien Skodien tapaan ruma maski), joiden pienillä muutoksilla olisi saatu ilman lisäkustannusta autosta paremman näköinen kaikkien asiakasryhmien mielestä.

Suomessa Fabia on tähän mennessä myynyt yllättävän heikosti suhteessa Octaviaan, eikä hinnoittelu ennusta kovin suurta muutosta tähän tilanteeseen.
 
Fabia tuntuu jakavan mielipiteitä.

Olen ollut sillä kannalla, että uutta pikkuautoa meidän talouteen ei hankita. Fabian koeistuttuani ja tutkailtuani voisin sellaisen hankkimiseen suostua, jos vaimo aivan välttämättä haluaa pikkuautolla jatkossakin ajaa. Noin 18000 euron listahinnalla saa ihan mukavasti varustellun 1.2 TSI:n. Kyllä Fabian tilat, sisäilme ja kokonaisuus pikkuautojen sarjassa vakuutti. En epäile, etteikö ajossa olisi samoin.

Jos (tavallinen, ei "GTI") pikkuauto hankintaan, ulkonäkö ei ole mitenkään tärkeä valintaperuste. Vaimo haluaa varmaankin mieleisensä värin, siinä se. Fabia on tylsän näköinen ellei ole sopivaa "värikattoa", jolla ilme piristyy. Mutta eipä monet kilpailijoistakaan kaunokaisia ole.

Eli kyllä uskon, että Fabiaan päätyisimme, jos nykyisistä pikkuautoista pitäisi valita. Ja kyllä itse odotan ja toivon, että tästä kuitenkin tulisi RS. Manuaalina.  :)
 
Marty McFly sanoi:
Pauttiarallaa 5 donaa likaa tuon näköisestä autosta. Lähtohinta kulille pitäisi olla 10900€ ja tappiin asti varustellun hinnaksi voisin hyväksyä noin 17k€.

Eihän täällä sarvikuonojen maassa saa kuin Up/Mii/Citigo luokasta auton tuohon rahaan :rolleyes:
 
ainakin herättää näemmä keskustelua kun sitä pitää oikeen olan takaa haukkua rumaksi  ;)
 
No, minä en kyllä tästä uudesta Fabiasta sitä rumuutta löydä. Kuten en Octaviastakaan. Farmarikin on nyt sopusuhtaisen näköinen, toisin kuin edeltävän mallin hirvitys.

Sen sijaan nämä nykyiset "kauniit" autot eivät oikein innosta: Astra, Corsa, Fiesta, Huyndait, Kiat jne... Kaikki samasta muotista tehtyjä ja ylimuotoiltuja. Skodan ja VW:n linja on parempi: kaikki mallit on muotoiltu omansa näköiseksi ja ajattomaksi. Makuasioitahan nämä ja varmasti konsernin markkinointiosastossa tarkkaan harkittuja.
 
No jaa, aika konservatiivinen perusauto eli oikeastaan juuri sellainen mistä vaimo tykkää. Konfailin 110 heppaisen manuaalin ajatuksella all in ja hinta jäi Golfin alkaen hintaan. Ainoa mikä harmittaa ettei polttoainekäyttöistä lisälämmitintä ole saatavilla.

Ei tuo minusta pahan näköinen ole valitsemalla metallipunaisen hopealla katolla ja sporttialustalla. Valitettavasti paras Style-varustetaso ei mahdollista punaista efektiväriä sisustaan eikä suurempia kuin 16" fillareita! Melkoisen erikoisia rajoitteita.
 
En minäkään kuvien perusteella rumana pidä, ihan ok. Voisin ajatella omistavani sopivalla moottori/varuste paketilla jota ei ainakaan vielä ole tiedossa.
 
Japoff sanoi:
ainakin herättää näemmä keskustelua kun sitä pitää oikeen olan takaa haukkua rumaksi  ;)
Juu ja näköjään ne haukkuu melkein eniten rumaksi jotka itsekin ajavat ihan tavis kipolla ja joka näyttääkin siltä!  ;D
 
On tuo muotoilu sellainen, ettei kauppaan tarvitse mennä katsomaan.Kiinnostus lopahtaa pelkkiin kuviin.
Kilpailijoista clio on muotoilultaan oma suosikki.Myös tuleva Mazda 2 vaikuttaa lupaavalta ja varsinkin huippumallin varustelu on kohdillaan.
Autolehtien vertailut tuo Fabia  voittaa ja on jo voittanutkin.
 
On tuo Combi paljon paremman näköinen kuin viistoperä. Jonkinlaista madallussarjaa tosin kaipaisi. Sisustakin valkoisella teemalla näyttää ainakin kuvista hyvälle, miten lie sitten todellisuudessa muovisuus puskee esiin.
 
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1421727406026.html?pos=pagination-next

Täytyy pe töissä lukea päivän lehti.

Edelleen kiinnostaisi aiemmin mainitsemani  yhdistelmä. Kävin hakemassa viikonloppuna vaihtotarjouksen. Autokeskus Jumbo hinnoitteli Octaviani niin, että myyjä selaimesi nettiauton hetken ja tarjosi 1.5 k € alle halvimman. Ilmoittelin, että ainakin 2-2,5 kiloa enemmän hyvitystä, jonka jälkeen myyjä esitteli yli 100 tkm ajettuja manuaaleja netistä. Itselläni on 60 tkm DSG. Ei saatana, pitäkää tunkkinne.  Nyt myyjä vielä ahdistelee minua 'osta' puheluilla.

Talvirengaspaketti 1100 euroa, lämpöpaketti 575 euroa sai Fabian hinnan nousemaan 26 k€:eek:on. Nyt tiukkaa mietintää ja mahdollisesti tarjouksia kyselemään.
 
Voihan sitä kysyä tarjousta jostakin toisestakin liikkeestä. Itse kysyin tarjousta myös samasta liikkeestä, autokuume laski saman tien. Nyt olen Lähes terve ja odottelen uutta kuumetta.
 
AMS:n Fabia Combi -vertailussa tuli esiin mielenkiintoinen yksityiskohta: Uuden Fabia Combin tavaratila on isompi kuin esim. C-Mersussa tai Audi A4 Avantissa  :rolleyes:

Tarkistin asian ja se on totta. Tosin noissa premiumeissa se on hiukan isompi takapenkit kaadettuina. Johonkin se auton pituus sentään vaikuttaa.
 
Uutukainen Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style DSG on tyypätty Rutinoffin kuskin toimesta  :D.
Koeajotarinaan pääsee sisälle Korvikeautojen koeajosivuilla osoitteessa: www.korvikeautot.net.
Tämä ei ole sitten niitä kaikista vakavammin otettavia koeajoja, mutta kuvat ovat aitoja  :).

Fabia_maisemakuva_pieni.jpg
 
Kiitokset hauskasta koeajoraportista, the-Rane !

Minun pitää hiukan ottaa takaisin haukkumisiani Fabian ulkonäöstä. Katselin ja koeistuskelin autoa Mäkelän Autossa kun odottelin Ocua ohjausvaihderemontista. Ei se näyttänyt metalliharmaan värisenä kovin pahalta - enemmänkin käytännölliseltä. Varusteet ja hintalapun kun katselin, niin saisihan tuossa Poloon verrattuna enemmän tehoa ja varusteita samaan rahaan.

Onko Fabiassa jokin uusi alustaversio, vai pohjautuuko se edelleen Poloon ?
 
Pekka P sanoi:
Eikös Fabia III aloittanut alustarakenteeltaan uuden sukupolven VAG-pikkuautoissa.

Tuollaista ajatusta minäkin olen jostain lähteestä mieleeni saanut (en muista mistä). Sen takia tuntuikin aika tyhmältä katsella Fabiaa hallissa, kun olin just tilannut Polon karummilla varusteilla ja pienemmällä teholla vain tonnin halvempaan hintaan. Mutta väliraha sitten oli se ratkaiseva.
 
Trollsten sanoi:

Aika erikoiselta kuulostava ratkaisu tuossa linkissä. Sen mukaan facelift -Polo olisi "modernimpi", vaikka on vaikea uskoa, että noin mieto facelift olisi vaatinut mitään muutoksia pohjalevyyn. Ja vaikea ymmärtää, että Skoda olisi tehnyt oman modifikaation, joka ei olisi sama kuin tulevissa Polossa ja Ibizassa (ehkä näiden uusien mallien tultua selviää tuo asia).