Trollsten sanoi:
...Loppusumma 21,5k. Onko se paljon vai vähän tuon kokoluokan autosta sitten niin en tiedä.
Pauttiarallaa 5 donaa likaa tuon näköisestä autosta. Lähtohinta kulille pitäisi olla 10900€ ja tappiin asti varustellun hinnaksi voisin hyväksyä noin 17k€. Miinus roimat alennukset, tiätty.
Antero sanoi:
On tuo edelleenkin liian ruma, että voisi tosissaan harkita. Pesukoneen takuukaan ei asiaa auta. Hyvä ajettavahan se varmasti on.
Komppaan. Vaikka muutkin uudet Skodat ovat muotoilultaan konservatiivisia jopa tylsyyteen saakka, on niissä kuitenkin jotain tiettyä sopusuhtaisuutta ja suorissa linjoissa on oma klassinen viehätyksensä. Uudesta Superbista povataan muotoilultaan jopa dynaamisen agressiivista (Skodaksi), joten on ihan käsittämätöntä, että tällainen kukkanen on päässy tsekin pojilta markkinoille vielä tänä päivänä. Tuossa keulassa voisi ihan hyvin olla Dacian logo, jossa tapauksessa auton vanhanaikainen muotoilu tyrmättäisiin täälläkin ihan täysin. Skodan logo nokalla ilmeisesti kuitenkin nostattaa sen verran joitain laseja silmille, että tämä peltilaatikko herättää jopa ostohaluja. Tuon on oltava
todella hyvä ajettava, että ulkonäköä saisi edes jotenkin kompensoitua.
Hetken tuossa itsekin mietin, että miksiköhän moinen aivopieru on piirustuspöydältä koskaan päässyt tuotantoon saakka mutta sitten muistin, että tämähän voi johtua siitä mitä VW:n ylipääisojohtaja sanoi reilu vuosi takaperin konsernin merkkien voimakkaammasta muotoilullisesta ja laadullisesta eriyttämisestä toisistaan. Skodan laadunhan piti jossain määrin ns. laskea suhteessa VW:iin ja onkin loogista, että se näkyy myös muotoilun tasossa.
Positiivisena puolena Fabia erottuu kyllä kilpailijoistaan. Siinä missä muut autonvalmistajat pyrkivät tekemään tämän kokoluokan autoista menevän, dynaamisen, pirteän ja jotkut jopa hieman persoonallisen näköisiä, Skoda on onnistuneesti mennyt toiseen suuntaan. Käsittääkseni tämän kokoluokan autoja myös markkinoidaan erityisesti naisille, joille auton estetiikka on monesti se ratkaiseva tekijä muiden ominaisuuksin kustannuksella, mutta kyllä tämä auto on enemmänkin maatalouslomittaja-Lassen peli kuin parturikampaajan kaupunkirassi. Eli se siitä asiakasryhmästä.
Suomessa tämä tulee tietysti myymään tuhansia.