https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Fabia III

T

Trollsten

Vieras
Viralliset kuvat ja moottorit on jo julkaistu. Tekniikkavaihtoehdot tulevat melkolailla Polosta. Tehokkaimpana 1.2 TSI 110hv eli RS:ää ei enää tule. Tästä tulee myös farmarimalli, kuten edellisestäkin. Varmasti kilpailukykyinen laite luokassaan.

0819%20Skoda%20Fabia%20etu.jpg


http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-skoda-fabia-koko-komeudessaan

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uudessa-skoda-fabiassa-myos-tekniikka-paivitetty
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Epäilemättä tulee olemaan kova luu luokassaan, ominaisuudet on todennäköisesti jees ja voittanee mennen tullen kaikki tulevat testit tasaisuudellaan.

Sen sijaan muotokieli asteikolla 4:stä 10:een on 3-. Korkeintaan. En nyt yhtäkkiä keksi miten tuosta olisi saanut yllätyksettömämmän ja konservatiivisemman (lue tylsemmän) näköisen. Tuosta kun ottaa pois nuo 17" vanteet, kuormaliina-alustan, sumuvalot, LED-ajovalot, sävytety lasit ja koriväriset ovenkahvat ja peilin - eli saadaan siitä se Suomessa eniten myyvä malli - niin ei jää hirveästi jäljelle.

Ymmärrän toki, että Skoda on konsernin ns. entry level malli jossa pienellä rahalla saa melko paljon autoa, mutta hieman menevämpi ja dynaamisempi korin muotoilu ei maksaisi juurikaan sen enempää kuin.

Tällainenkin kuva löytyi netin syövereistä.
206135471383200739.jpg
 

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 179
^Olen tuosta muotoilusta aivan toista mieltä. Minusta on hyvä, että Skodalla on oma modernin tyylikäs linjansa ilman mitään lennokasta ylimuotoilua, joka poistuu kuitenkin muodista muutaman vuoden päästä.

Eihän noita nykyään erota kuin keulamerkeistä, kun vertaa tpoisinsa saman kokoluokan Fordis, Opelia, Kiaa tai Huyndaita.
 

nemos

Klassikko
Liittynyt
24.12.2013
Viestejä
3 781
Marty McFly sanoi:
Sen sijaan muotokieli asteikolla 4:stä 10:een on 3-. Korkeintaan. En nyt yhtäkkiä keksi miten tuosta olisi saanut yllätyksettömämmän ja konservatiivisemman (lue tylsemmän) näköisen.

Äkkiseltään ei tule kyllä mieleen toista automallistoa, jossa muotoilu on niin epäonnistunutta kuin Skodalla nyt. Kaipa tuolla on peräpäässäkin ne ultrarumat pokkaukset.

Ensimmäinen Fabia oli aikanaan ihan kelvollisen näköinen, samoin ensimmäinen Superb. Sen jälkeen on menty aivan väärään suuntaan.
 

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
628
Makuasioita  8) Eihän nuo erikoisia ole mutta sopivin varustein ihan nättejä ;)
Ja tunnistaahan tuon edelleen Fabiaksi josta minusta plussaa
 
N

nikob

Vieras
Vai ei tule RS mallia enään  :-\, se tärkein jää sitten puuttumaan tuosta auto mallista.
 

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Viestejä
819
Tehdäänkö tämä samalle pohjalevylle kuin viimeisin Polo, joka tuli markkinoille jo vuosia sitten? Onhan tuo paremman näköinen kuin nykyinen malli, mutta se nyt ei kyllä vaadi yhtään mitään. Periaatteessa kiinnostava tapaus tämä jokatapauksessa on, etenkin kun takakontin tilatkin ovat jo erittäin lähellä C-segmentin autoja. Varusteetkin ovat pitkälti samat kuin luokkaa isommissa autoissa ja koska  auto on todennäköisesti hyvä ajaa, joten miksi satsata isompaan autoon? Toki JOS ulkonäöstä saa siedettävän ja hinta ei karkaa.
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Antero sanoi:
... etenkin kun takakontin tilatkin ovat jo erittäin lähellä C-segmentin autoja. Varusteetkin ovat pitkälti samat kuin luokkaa isommissa autoissa ja koska  auto on todennäköisesti hyvä ajaa, joten miksi satsata isompaan autoon?...
Koska loppupelissä kuitenkin esim. auton sisällä käytetyt materiaalit ja yleinen laatuvaikutelma tiemeluineen ja muineen tull 99,9% varmasti olemaan pienelle autoluokalle tyypillisellä tasolla, ts. auto tuntuu melko rimpulalta verrattuna kokoluokkaa isompiin.
 
N

nikob

Vieras
Marty McFly sanoi:
Koska loppupelissä kuitenkin esim. auton sisällä käytetyt materiaalit ja yleinen laatuvaikutelma tiemeluineen ja muineen tull 99,9% varmasti olemaan pienelle autoluokalle tyypillisellä tasolla, ts. auto tuntuu melko rimpulalta verrattuna kokoluokkaa isompiin.
Tuon takia onkin harmi kun ei tule RS mallia, se korjaisi tuon rimpula fiiliksen.
 

Antero

Vakiokalustoa
Liittynyt
1.1.2014
Viestejä
819
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ensikuvat-uusi-skoda-fabia-combi

Fabia Combin kuvia ja tietoja julkaistu. En edelleenkään tiedä onko tuo tuleva Fabia ruma vai ihan ok, mutta kyllä tuo jollain tasolla yhä kiinnostaa. Mikäli B-segmentin autojen kehitys hyppää askeleen verran eteenpäin kaikilta osin, niin en pitäisi mahdottomana vaikka seuraavan autonvaihton yhteydessä vaihtaisi pykälää pienempään pirssiin.
 

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 179
^Onhan tuo huomattavasti paremman näköinen kuin edeltäjä, joka kuuluu ehdottomasti automaailman rumimpien luomusten joukkoon.
 

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
30 615
Tähän uutuuteen saa sentään muitakin värejä kuin mustan, valkoisen ja harmaan... :rolleyes:
 

Liitteet

  • 1618456_663159440446369_7237688142916380519_n.jpg
    1618456_663159440446369_7237688142916380519_n.jpg
    37,1 KB · Katsottu: 351
T

Trollsten

Vieras
1001%20Skoda%20Fabia%20etu.jpg


1001%20Skoda%20Fabia%20taka.jpg


Edelleen on tuo combi vähän korkean ja kapean oloinen, mutta ei paha silti.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Vaikka viimeksi tänään on muutaman Ocun nähnyt, niin piti ihan kuva kaivaa viereen, että huomasin mitään eroa tämän Fabian ja Ocun välillä. Tämä vaatii sen 220 pollea pellin alle ja vRS-lätkän maskiin ja perään. Onkos mitään tietoa minkä mittainen tämä on, että joko aletaan lähennellä viiden vuoden takaisten C-segmentin autojen mittoja. Nykyiset C-segmenttiläiset kun ovat kasvaneet jo D-segmentin auton mittoihin.
 

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 179
^Tuo Fabia lienee aika lailla entisen mittainen. Eikä tarvetta kasvuun olekaan, koska välimallina on Rapid Octavian suuntaan.
 

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
628
"Fabia Combin pituus on venynyt 10 mm 4,257 metriin, ja leveyttä on tullut 90 mm lisää. Myös korkeus on 31mm matalampi, akseliväli pidentynyt 5 mm.

Tavaratilan koko on kasvanut 25 litraa 530 litraan ja takapenkit kaatamalla tila kasvaa 1 395 litraan"

Ei minusta tarvitsekaan kasvaa , ketä isompaa tarvii on Rapid ja Octavia ,
Pikku Fabia on justiinsa näppärä ;)
 

Petri M

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 996
Minustakin olisi ok että pienet pysyisi pieninä, isompia malleja löytyy kyllä.
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Penguin sanoi:
Vaikka viimeksi tänään on muutaman Ocun nähnyt, niin piti ihan kuva kaivaa viereen, että huomasin mitään eroa tämän Fabian ja Ocun välillä....
Nuo mainoskuvat ovat hienoja ja vaikka pikaisella vilkaisulla erehtymisen vaara on olemassa niin lopullinen totuus lienee toisenlainen.

Saksan AB on päässyt ajamaan esisarjan autoa. Nyt kun mainoskuvissa näkyneistä 17-18" vanteista, kauttaaltaan tummennetuista laseista ja kuormaliina-alustasta on päästy eroon, niin todellisuus alkaa nosta päätään hyvin ankean oloisen ja vanhahtavasti muotoillun auton muodossa. En muista koska viimeksi olisi esitelty uusi auto joka olisi näyttänyt yhtä vanhentuneelta jo lähtökohtaisesti:

Skoda-Fabia-2014-1200x800-921c90e725fae2c0.jpg

Skoda-Fabia-2014-1200x800-6e0c148e053088b6.jpg


Lisää kuvia ja artikkeli täällä: http://www.autobild.de/artikel/skoda-fabia-2014-fahrbericht-5291772.html
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
No jaa. Tämä on vaan eri korimalli ja eri varustelu. Mielestäni tuo on hyvinkin VW Groupin nykyisen muotokielen mukainen luomus. Onko se sitten vanhahtava vai ei. Mielestäni ei, vaikka ei se oikein minuun kolahda.
 
T

Trollsten

Vieras
Se on jopa Suomessa alle 20 tonnin auto ja vielä Skoda. Ei kai siitä kukaan mitään muotoilun ilotulitusta voi edes odottaa. Ei varmasti iske autofriikkiin, mutta kohderyhmä paskat välittää ja jos hinnat saadaan kohdalleen niin tuo varmasti myy hyvin. Farmarilla ei käytännössä ole edes kilpailijoita kuin konsernin sisällä ja Ibiza on tuota vielä vanhahtavampi. Menestyksen ratkaisee ainakin Suomessa hinnoittelu, ero Octaviaan pitää olla riittävä. Suomalainen kun ostaa aina isomman auton jos se vain on mahdollista, vaikka pienempikin riittäisi.

Aion käydä katsomassa kunhan tämä tulee Suomeen.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Miten se auton hinta siihen vaikuttaa miten se on muotoiltu? Alle 20 tonnin autoja on monenlaisella muotoilulla, yksi miellyttää yhtä silmäparia, toinen toista. Jotain silmäparia ei miellytä mikään. Ocun muotoilulinjojahan tässä on toistettu, toki muotoilu menee aina uudemmassa mallissa vähän eteenpäin ja jotain on hiottu.

Onhan noita saman kokoluokan farkkuja:
- Clio Sport Tourer
- Mini Clubman (ei tosin hinnallaan kilpaile muiden kanssa)
- Nissan Note
- Opel Meriva
- se mainittu Seat Ibiza

Lisäksi B-segmentin crossovereista löytyy kovin farkkukorisia autoja, joita on vaan vähän korotettu:
- Citroen C3 Picasso
- Peugeot 2008
...ja mitä kaikkia noita onkaan.

Puhtaana farkkuna hinnan pitää lähteä mieluiten 15 000 euron tuntumasta, mielellään alapuolelta, muuten on alkaa olla liian kallis.
 
T

Trollsten

Vieras
Penguin sanoi:
Miten se auton hinta siihen vaikuttaa miten se on muotoiltu?
Mitäpä luulet vaikuttaako auton hinta esimerksi muotoilubudjettiin tai rajoittaako se kovinkin erikoisia ratkaisuja, jotka mahdollisesti ovat kalliimpia toteuttaa.

Opel Merivaa tai Nissan Notea en laske farkuiksi. Ne ovat molemmat korkeita tilatötteröitä. Minulla oli tuollainen Meriva kerran sijaisautona ja se ei todellakaan ole farkku edes ajoasennoltaan joka menee tökerön korkeaksi. Notella sama vaiva. Renault Clion unohdin ja se on laskettava tämän kilpailijaksi.
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 401
Muotoilu tulee suurimmaksi osaksi siitä miten se "pelti" on mutkalle väännetty. Hyvän näköistä saa myös ilman, että on tehtävä jotain erikoista tai käyttää kalliita materiaaleja. Detailjeja halpoihinkin autoihin saa räätälöityä vaikka muotoilu olisikin kovin karua. En sillä jos Ocu miellyttää suomalaista, niin varmasti myös tämä uusi Fabia. Farkku näyttää suorastaan pikku-Oculta ja jos tämän saisi vielä sedanina, niin tämähän olisi Lada-papoille täydellinen auto. Hinta ei kuitenkaan suurimmassa osassa uusien autojen kaupoista ole se ratkaiseva tekijä, kun aina löytyy samaan hintaluokkaan muitakin vaihtoehtoja. Kyllä autot ostetaan kuitenkin tunteella, vaikka joku jotain muuta valehtelisikin.