https://yliteippaus.fi/

Kia EV6

tmr97 sanoi:
Tietysti mieluiten auto, joka lämmittää vain todelliseen tarpeeseen, mutta onko markkinoilla yhtään sellaista? Teslat hukkaavat energiaa paljon, eli tesla ei ole oikea vastaus. Jos vaikka teslabjörnin kanavaa katsoo, niin muutama päivä sitten oli video, jossa tallissa 14kW laturista tesla ottaa 14kW tehoa, mutta vain 7kW menee akkuun ja toinen 7kW siihen, että turhaan lämmitetään akkua ottamaan vastaan HPC-tehot.

Toisaalta, jos lataustarve on pieni, niin onko sillä muutaman minuutin aikaerolla oikeasti oleellista merkitystä?

Tuo toki oli esimerkki tilanteesta joka ei käytännönelämässä tule vastaan monesti. Mutta vastaavassa tilanteessa kyllä, joten valinta on/off ei todellakaan Teslan tapauksessa haittaisi.
 
Rinta-Jouppi kovasti mainostaa Facebookissa, että EV6 on nyt saatavana.
Uusi, täyssähköinen Kia EV6 inspiroi matkantekoasi – ja on nyt saatavilla! Hinta alk. 48 820 € tai esim. 475 €/kk. Osta omasi!

11 kk toimitusaikaa tarjosivat minulle viime viikolla. Laitoin FB:iin kommentin tästä, että minun näkemykseni mukaan EV6 ei ole "nyt saatavilla", kuten mainostavat. Kirjoitukseni häipyi nopeasti.

Yhden EV6 -taksin näin liikenteessä lauantaina. Iso auto se on livenä ja ihan asiallisen näköinen, hieman persoonallinenkin.
 
Itse en ole vielä päässyt sinuiksi EV6:n takapään muotoilun kanssa. Se vaan ei jotenkin ole passeli omaan silmään, muu osa ulkomuotoilusta on parempi.
 
_miata sanoi:
Kuin myös, samoin tuo samarasta otettu ratti on ihan hirveä

En tiedä mikä villitys noiden hirveiden rattien kanssa nyt on meneillään. Vähän samantyyppinen on Audi Q4 e-tron mallissa. Mitä on tapahtunut tyylikkäille 3-puolaisille rateille? Nuo Ladalta lainatut ratit näyttävät todella vanhanaikaisilta.
 
Liekkö suunnittelijoiden ajatus siinä että kun auto ohjailee itse itseään autonomisuuden myötä, kuljettajan on mukavampi ohjailla autoa pitäen käsiä siinä kohdassa missä ennen oli se alimmainen puola.  :rolleyes:

Oliko S-Mesessä aikoinaan ensin tuo nykyisen ratin villitys joka Skodan myötä tuli sitten kaikkien autojen muotivillitykseksi.
 
ihaa sanoi:
Liekkö suunnittelijoiden ajatus siinä että kun auto ohjailee itse itseään autonomisuuden myötä, kuljettajan on mukavampi ohjailla autoa pitäen käsiä siinä kohdassa missä ennen oli se alimmainen puola.  :rolleyes:

Oliko S-Mesessä aikoinaan ensin tuo nykyisen ratin villitys joka Skodan myötä tuli sitten kaikkien autojen muotivillitykseksi.

Noita 2-puolaisiahan oli varsinkin 70 luvulla.
 
Taisi muutaman vuoden takainen ässä mese aloittaa tämän 2-puolarattivillityksen, ja eikös ne sano että huippumallien ominaisuudet valuu pikkuhiljaa kansanmalleihinkin :rolleyes:

164345228364270.jpg
 
Kia EV6 GT-line AWD + premium pack meni tilaukseen. Autoa koeajettiin ja ulkonäköä mehusteltiin koko perheen voimin, ja kovasti tykättiin. Vasta tästä ketjusta huomasin, että siinähän on kaksipuolainen ratti! Nyt huomaan tehneeni kauhean virheen. Kuinka ihmeessä minulta saattoi jäädä tuollainen asia huomaamatta?
 
Tervehdys!

Tuli tilattua EV6 Gt-line AWD Premium Packilla tuossa viikko sitten. Vaihtoon menee nykyinen 2014-vuosimallin Tesla Model S. Vanhasta jo kaikki takuut loppu, ja se herätti miettimään auton vaihtoa. Muuten tosi tyytyväinen ollut Teslaan, mutta kun merkkihuollot ovat niin kaukana...

Mukavasti vaihtoehtoja nykyään täyssähköautojen markkinoilla. Valinta osui EV6:een, se miellytti silmää selvästi eniten kaikista tutustumistani vaihtoehdoista. Lyhyellä koeajolla ei tullut esille muuta ongelmaa, kuin niskatuen iskut takaraivoon hidastetöyssyissä. Toivon mukaan niskatuen/penkin säädöillä saa tuon asian hoidettua. Kaksi Hyundaita ollut itsellä ennen Teslaa (Coupe ja Genesis Coupe), eli sikäli Korea-autot ovat entuudestaan tuttuja. Ioniq 5 näyttää vanhalta Talbot Horizonilta, joka isällä oli vuonna 1981, eli se oli automaattisesti pois vaihtoehdoista jo pelkän ulkonäön perusteella. :)

Toimitusajaksi uhkasivat 12 kuukautta, ääh.. No, toivotaan, että Tesla pysyy kasassa siihen asti.

 
Itse tilasin GT-Linen PP:lla lähes vuosi sitten, eikä auton tarkemmasta toimitusajasta ole vielä tietoa. Jotkut onnekkaat ovat tosin saaneet jo autonsa, mutta vuoden toimitusaikalupaus ei ole ehkä ihan realistinen varsinkin, jos kyseessä on neliveto. Nyt näytti PP-autossa olevan tarjolla Hyundai Konaa 12 kk:n sopimuksella ilman sitoutumista hintaan 399 €, eli sellainen vuodeksi ja sitten myöhemmin EV6 ajoon.
 
sntl sanoi:
Itse tilasin GT-Linen PP:lla lähes vuosi sitten, eikä auton tarkemmasta toimitusajasta ole vielä tietoa. Jotkut onnekkaat ovat tosin saaneet jo autonsa, mutta vuoden toimitusaikalupaus ei ole ehkä ihan realistinen varsinkin, jos kyseessä on neliveto. Nyt näytti PP-autossa olevan tarjolla Hyundai Konaa 12 kk:n sopimuksella ilman sitoutumista hintaan 399 €, eli sellainen vuodeksi ja sitten myöhemmin EV6 ajoon.
Käsittääkseni ei PP-autolla ole yhtään Konaa varastossa, joten nämäkin menee syksyyn/alkutalveen :rolleyes:
 
patrick sanoi:
Kaksi Hyundaita ollut itsellä ennen Teslaa (Coupe ja Genesis Coupe), eli sikäli Korea-autot ovat entuudestaan tuttuja. Ioniq 5 näyttää vanhalta Talbot Horizonilta, joka isällä oli vuonna 1981, eli se oli automaattisesti pois vaihtoehdoista jo pelkän ulkonäön perusteella. :)

Korealaiset autot ovat kehittyneet melko harppauksen Coupesta ja Genesesis Coupesta. Tuskin ainakaan petyt.
Itsekin pidin EV6 ulkonäöstä enemmän kuin Ioniqista, mutta hintapolitiikka ratkaisi asian. Kia olisi ollut 7ke kalliimpi huonommilla varusteilla. Ioniq 5 on ollut mukava auto kurvailla enkä usko Kian olevan yhtään huonompi.
 
Aika rouhean hinnankorotuksen paiskasivat. Vajaa-akkuinen karvalakkimalli kallistui viidellä tonnilla reippaasti yli tukirajan. Kumma kyllä Hyundai ei ole nähnyt tarpeelliseksi nostaa isompiakkuisen karvalakin hintaa.
 
kahe sanoi:
Onko GT malli vielä tulematta? Tuli kutsu liikkeen esittelyyn kesäkuun loppuun.

Olin kesäkuun 2021 alussa hyväksymässä GT:n tarjousta ja myyjä arveli toimitusajaksi tammikuu 2022.
Mutta bemarimyyjä soitti samana päivänä ja tilasinkin sitten M50:n. Rehellisyyden nimissä arvelutti siirtyä bemarilta Kiaan ja pelasin siis varman päälle.

Olisi kyllä mielenkiintoista päästä testaamaan GT ja vertaamaan nykyiseen M50:seen.