fourvalve
Vakiokalustoa
- Liittynyt
- 25.12.2013
- 17.1.2015 klo 20:41 / Etuveto vs. takaveto
Niin se sitten takavetonen ;D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
fourvalve sanoi:Niin se sitten takavetonen ;D
Petri M sanoi:Reilun viikon ollut mahdollisuus vertailla tuota uutta passattia joka siis 1.6tdi dsg etuveto. Vertailuautona MB E 2012 250 diesel automaatti takaveto.
Kaikissa talviolosuhteissa mb on tuntunut mukavemmalta. Lumisohjossa ajamisen vakaus ja pikkuteillä eteneminen on kyllä tästä parista takavetoisen eduksi.
Toki nämä uusina olisi ihan eri hintaluokan autoja, eikä sikäli reilu vertailupari.
Pitkään etuvedoilla ajaneena olen yllättynyt laadukkaan takatuupparin etenemiskyvystä ja vakaudesta.
Eräässä mäessä jäin jumiin passatilla kun ajoin mäkeen liian hiljaa. Taakseni pysähtyi taksibemari ja kun huomasi etten etene, lähti takaani ohi ja täysin ongelmitta kipusi ylös. Vauhdin oton jälkeen pääsin myös perille ja kerrostalon pihassa taksikuski kuittasi että tänään onkin takavetokeli.
Makkis sanoi:Marina Coupe 1.3:lla (kulimalli) ja 2.0 TC:llä (ökymalli) talvella ajaneena voin kertoa että tuolla Twin Camilla
Jep jep. Tuolla takamoottori takaveto kombinaatiolla selviä melko pahoistakin paikoista. Tullut kuplalla jonkin verran nuorempana ajeltua. Eteneminen loppuu siihen kun ei enää renkaat osu maahan.Karvis sanoi:Ja takamoottorinen
Twin carburetor
JiiJii71 sanoi:Lahdessa kanttasin tänään rampilta kohti Jyväskylää. Pöpperöisellä rampilla madeltiin edellä E60 520d (pakoputkesta päätellen) ja allekirjoittanut RS:llä perässä. Pöpperölumelta bemukuski oikaisi nilkkansa ja tein itse samoin. Rampilla tuli hetkessä eroa satakunta metriä, bemu kiihtyi eleettömästi moottoritie nopeuteen, RS vilkutteli oranssia valoa mittaristossa ja kiihdytyskaista riitti juuri ja juuri säädyllisen motarinopeuden kelaamiseen. Voi hitsi, kun tällein talvella on ikävä F20:stä bemua!
batman14 sanoi:Ettei vain ollut xdrive?
skt1 sanoi:Toissa viikon loppuna kävin koeajamassa BMW 318dA:n. Tuolla ei kyllä lumipöperössä päässyt kiihtymään kelvollisesti kuin kuski. Oma etuveto kelasi vauhtia huomattavasti nopeammin samalla tieosuudella. Molemmissa kitkarenkaat alla.
Muuten tuo Bemu kyllä eteni mallikkaasti ja vanhakantainen ajatusmaailmani, "eihän takavedoilla pääse mihinkään", vaihtui selkeästi positiivisempaan suuntaan. On ne ajat takaveto-Taunuksesta vissiin hieman muuttuneet, etenemisenkin suhteen
1- ja 3-sarjojen takatuupparit ovat paskempia etenemään talvella
Nyt meni aika legendaksi...Children of the damned sanoi:Autoissa on eroja, kuulemma bemuissakin. 1- ja 3-sarjojen takatuupparit ovat paskempia etenemään talvella ja juttujen (miksei faktojenkin) valossa 5-sarjan takavedolla ei taas ole juuri mitään ongelmia missään talviolosuhteissa, oli se sitten ihan uusi tai joku vanhempi malli. 5-sarjan luistonesto ja alustantoiminta on kuulemma viritetty paremmaksi, siksi ne pieksee takavetoinakin pienemmät mallit. Siis jos puhutaan talviolosuhteista. Toki kesäkelillä ja radalla joku 1-sarjalainen on melko namu.
Makkis sanoi:En muista mitään ongelmaa ykkösen saati kolmosen kanssa etenemisessä tai suuntavakavuudessa. Kolmonen on helppo pilata liian leveillä ja matalilla (teinithyning) renkailla ja niin varmaan ykkönenkin.
Makkis sanoi:Kolmonen on helppo pilata liian leveillä ja matalilla (teinithyning) renkailla ja niin varmaan ykkönenkin. viitosta ei saa oikein pilalle niilläkään.
-V- sanoi:Nyt meni aika legendaksi...
Children of the damned sanoi:moni sanoo, että 1- ja 3-sarja on ihan sysipaskoja etenemään talvella