https://yliteippaus.fi/

Eri polttoaineyhtiöiden bensiinilaadut

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
MacVolsu sanoi:
Shell V-Power Nitro+ Shellin omaa tavaraa.

Mahtaakohan olla, taitaa olla pitkälti samaa 98:a kuin muutkin hiukan erilaisella lisäaineistuksella ja oikein komealla nimellä varustettuna :rolleyes:
 
Menee jo bensiini puolelle koko homma, ainakin markkinoidaan Shellin omana aineena, muuta en asiasta tiedä.

Voihan tälle avata oman bensiini-keskustelun.
 
Olen joutunut käyttämään (vapaasta tahdostani) venäläistä BTK.n 95E-bensaa viime kuukausina. Hyvin on toiminut. Kannattaa tosin valita tankkauspaikka, jottei saa mitään pohjamutaa tankin pohjilta.
 
ST1:n moottoribensiini 98 E5 rikitön ja Shellin V-Power NITRO+ vertailussa tuotetietojen perusteella ei ole eroja mutta tuskin noissa sellaisia aineita mainitaankaan jotka mahdollistavat sen mahdollisen lisäpuhdin ynnä kaiken muun plussan.
Eroja eri bensiinilaaduissa saadaan varmaan aikaan paremmin kun aletaan vertailemaan E5 ja E10-litkuja keskenään.
 
Tulin tässä kokeilleeksi tuota Shell V-Power Nitro+:aa yhden tankillisen verran. Eroa Nesteen 98E5:een ei huomannut. Nyt sitten vuorostaan tankkasin ensimmäisen kerran Nesteen 95E10:ä sitten auton luovutuksen ja - ehkä vähemmän yllättäen - eroa ei vieläkään huomaa. Tämän tankillisen jälkeen palataan taas Nesteen 98E5:een ihan sen takia, että se on teoriassa ysivitosta "parempaa".
 
MacVolsu sanoi:
ST1:n moottoribensiini 98 E5 rikitön ja Shellin V-Power NITRO+ vertailussa tuotetietojen perusteella ei ole eroja mutta tuskin noissa sellaisia aineita mainitaankaan jotka mahdollistavat sen mahdollisen lisäpuhdin ynnä kaiken muun plussan.
Eroja eri bensiinilaaduissa saadaan varmaan aikaan paremmin kun aletaan vertailemaan E5 ja E10-litkuja keskenään.

Kilpailutin ihan äskettäin työnantajani polttoainehankinnat ja silloin tenttasin St1 / Shell - myyntiedustajaa juuri tästä lisäaineesta. Hän sanoi V-Power -merkillä myytävän polttoaineen olevan tarkassa Shellin kontrollissa lisäaineistuksen suhteen, joten tuota samaa lisuketta ei ole St1:n 98:ssa.
 
Lainaan ketjua aiheesta hieman poikkeavaan pohdintaan:
Kun nyt talouteen tuli bensa auto 16 vuoden tauon jälkeen, oon miettinyt ajaako E98 vai E95 bensalla. Tuttavissa tuntuu moni luottavan 98iin ja pelkäävät "bio"kasvustoa tankissa 95ssä. Cmax kyllä kelpuuttaa 95n. Onko tuo tankki ongelma ollenkaan todellinen?
 
Jysky sanoi:
Lainaan ketjua aiheesta hieman poikkeavaan pohdintaan:
Kun nyt talouteen tuli bensa auto 16 vuoden tauon jälkeen, oon miettinyt ajaako E98 vai E95 bensalla. Tuttavissa tuntuu moni luottavan 98iin ja pelkäävät "bio"kasvustoa tankissa 95ssä. Cmax kyllä kelpuuttaa 95n. Onko tuo tankki ongelma ollenkaan todellinen?

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/e10-bensiinin_soveltuvuus_henkiloautoihin/ford
Ihan hyvin luulis tuon ikäisellä ajelevan E10:llä.

Vielä ei ole netissä tullut vastaan viestejä joissa olisi näkynyt kuvia jostain ylimääräisestä kasvustosta järjestelmässä.
Ainahan voi puhdistusaineita käyttää sekä satunnaisesti tankata 98:sia.
 
http://www.teboil.fi/drive/

Saammeko esitellä: puhtaasti tehokkaampi Teboil Drive+ 99 E5! Korkeaoktaaninen, kaikille bensiinimoottoreille soveltuva premium-tuote tuo lisää tehoa ja vääntöä ja palaa puhtaammin tuottaen vähemmän päästöjä.

Teboilin uusi 99-oktaaninen bensiinilaatu Drive+ 99 E5 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin ajoneuvoihin.Tuote sisältää polttoainejärjestelmää ja moottoria puhtaana pitävän ja korroosiota ehkäisevän lisäaineistuksen.

Teboil Drive+ 99 E5 palaa puhtaammin tuottaen vähemmän päästöjä:

    Kokonaishiilivetypäästöt 25-30 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja 10-20 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.
    Hiilimonoksidipäästöt jopa 20 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja jopa 15 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.

Teboil Drive+ 99 E5 täyttää tuotestandardin SFS-EN 228:2012 mukaiset moottoribensiinin laatuvaatimukset sekä autovalmistajien WWFC 5 -standardin.
 
Ainoa ero jonka olen eri yhtiöiden välillä huomannut on että ST1/ABC 98 bensalla vanhaan kaasutinmoottoriin tuli höyrylukkoja lämpiminä kesäpäivinä. Kun auto ajon jälkeen seissyt sopivan ajan, 20-30min jotta hyörylukko ehtii muodostua 3-4h asti kunnes häviää moottorin viilennettyä. Ei millään meinannut käynnistyä, ihan kuin ei saisi polttoainetta. Ongelma hävisi Nesteen 98 bensalla.

Nyt kun bensa taas halpaa, ajattelin nykyisessä autossa siirtyä toistaiseksi taas 98 bensaan. Siinä huomaa kyllä eron kuinka kulutuksessa ei 95 bensalla pääse ihan yhtä mataliin lukemiin. Sellainen mutu-tunne on myös että kävisi vähän pirteämmin 98:lla. Teboilin 99 ei enää saatavilla täällä, jäljellä vain Shell ja Neste jotka mainostavat 98 bensaansa "parempana". Pitää mielenkiinnosta kokeilla taas V-poweria kun näköjään uudistettu sen jälkeen kun viimeksi kokeilin. Viimeksi oli vielä Nitro nimellä.
 
Juuha sanoi:
Teboilin 99 ei enää saatavilla täällä, jäljellä vain Shell ja Neste jotka mainostavat 98 bensaansa "parempana". Pitää mielenkiinnosta kokeilla taas V-poweria kun näköjään uudistettu sen jälkeen kun viimeksi kokeilin. Viimeksi oli vielä Nitro nimellä.

Nesteen 98:a saat suurella todennäköisyydellä ilman etanolia, Shellillä sitä taasen on, joten itse tankkaisin Nesteeltä.
 
Karvis sanoi:
Nesteen 98:a saat suurella todennäköisyydellä ilman etanolia, Shellillä sitä taasen on, joten itse tankkaisin Nesteeltä.

Ehkä tuo selittää miksi toimii paremmin vanhoissa kaasutinkoneissa. Sellainen mielikuva kyllä on että Nesteellä laadukkaimmat polttoaineet. Nesteen asema vain huonolla sijainnilla täällä joten tulee turhaa kaupunkikiertelyä.
 
Itse olen pyrkinyt tankkaamaan V-Poweria Shelliltä.  ST1 kortin alennuksen jälkeen on ihan siedettävän hintaista ja kylmäasemalla hinta muutenkin on ihan linjassa muiden asemien normaaliin 98-oktaaniseen. Jotenkin ollut siinä uskossa, että V-Power olisi vähän ''parempaa'' tavaraa kuin normaali 98 esim. Nesteeltä, mutta olenko tässä väärässä?

 
Ei se taida enää nykyään olla paljoa sen kummempaa, kuin mikään muukaan 98E. Etanolia on joukossa, joten ero vanhaan V-Poweriin on iso.
 
Joo o, Pakilan Teboililta hävisi vähin äänin 99e5, niin Minicab jäi kaipaamaan hyvää polttoainetta. Kokeillut taas pienkone bensaa Nesteeltä, ja normi 98e5sta Teboililta. Tuo pienkone bensa ei kyllä mukaile puhtaan mielikuvaa kun pakokaasut sillä haisee aivan kaatopaikalle, ja kone sitä hörppii nopeammin kun 98e5sta tai 95e10sta. 98e5sella taas ongelma että vähänkään kylmä niin sieltä pakoputkesta tulee niin armottomat höyryt että voisi luulla että siellä koneessa on sauna.
 
Vaimon Audi höyrysi aikalailla ajettaessa 98E5:lla tai 95E10:llä. Äänenvaimentajat B7:ssa ovat hiukan etukenossa. Poraamalla reiät etureunaan (ja siirtymällä naapurimaan polttoaineisiin) ei höyrypilvi-ilmiötä ole enää esiintynyt.
 
https://yle.fi/uutiset/3-11533063

Huoltoasemalla pääsi vettä bensiinin sekaan, noin 40 autossa teknisiä ongelmia – Nesteen asemista vastaava johtaja: "harvinainen tapaus"

Tapahtumasarja Tuusulan Mahlamäentien Neste-kylmäasemalla viime perjantaina oli harvinaislaatuinen. 95E10-polttoaineen sekaan oli päässyt vettä, jonka seurauksena Neste on saanut noin 40 asiakasreklamaatiota.
 
Kertokaapas näkemyksiänne tässä tapauksesta, joka tuli vastaan eräässä Facen ryhmässä.

Kaveri oli ajanut pitkälle metsään puunkaatohommiin. Oli siellä sitten huomannut, että tankissa oleva bensa ei riitä takaisin. Uskaltaisiko laittaa moottorisahan 2,5% öljyä sisältävää bensaa autoon sen verran että pääsisi takaisin?
Mitä voisi tapahtua... suuttimet tukkoon ja vaihtoon? Katti?
Ei tietoa mikä auto ja paljonko tankissa oli bensaa, mutta ilmeisesti vain pari litraa.

Vanha katiton kaasutinauto olisi polttanut bensan ongelmitta....kokeiltu Ladassa.
 
Mitäs tuosta tulisi, 8l/100km kulutuksella tuo vastaisi autoa joka polttaa öljyä 2l tuhannella?
 
Mikäs tämä nettisivu oikein on?

Luulisi tähän maailmantilanteeseen olevan parempiakin businessideoita kuin alkaa myymään polttoaineita…

 
Mikäs tämä nettisivu oikein on?

Luulisi tähän maailmantilanteeseen olevan parempiakin businessideoita kuin alkaa myymään polttoaineita…

Vaihtoehto niille huoltamoyrittäjille, jotka eivät mahdu SEO:n porukkaan.

Oisko vähän samanlainen ilmiö kuin pienpuolueissa..

Sinällään ihme jos suuri ja mahtava Kesko ei ole pitänyt Kesoilin tuotemerkkiä tallessa? Tai Neste, sikäli mikäli se on sille ajautunut.