Olen pitänyt muistissa lähes kaikkien entisten autojen rekisterinumerot ja silloin tällöin seuraan mielenkiinnosta mitä niille kuuluu. Tai paremminkin missä päin menevät. Trafista saa maksullisena palveluna omistajahistorian, josta näkee miten autot ovat vaihtaneet omistajaa vuosien varrella.
En tuhlaa sen enempää rahaa kyselemällä jatkuvasti tietoja ex-autoista, paitsi yhdestä yksilöstä, joka kiinnostaa erityisesti. Kyseessä Volvo V50 2.0D automaatti vuodelta 2008.
Ostin auton itse kolme vuotta vanhana kesällä 2011. Ajoin sillä noin 1,5 vuotta ja myin sen suoraan Kamuxille ilman vaihtokauppaa. Syynä luopumiseen oli se, että hiukkassuodattimen poltto ei toiminut ja pönttö tukkeutui jatkuvasti. Vikaa yritettiin korjata useaan otteeseen merkkiliikkeen vaihtoautotakuun piikkiin tuloksetta. Marmoritiskillä vedottiin viimeisenä oljenkortena ohjekirjaan, jonka mukaan autolla pitää ajaa viikoittain/säännöllisesti 1000km välein riittävän pitkään maantiellä, että poltto onnistuu. Tämäkään ei auttanut ja päätin lopulta luovuttaa ja vaihtaa työsuhdeautoon.
Kyseinen yksilö on sittemmin joutunut oikean kiertopalkinnon rooliin. Minä olin autolle kolmas omistaja ja sen jälkeen autolle on kertynyt 6 yksityisomistajaa tähän mennessä. Seuraajanikin ovat nähtävästi huomanneet hiukkassuodatinongelman ja päätyneet nopeasti vaihtamaan pois. Auto on/oli hyvässä kunnossa muuten ja siisti päällisin puolin. Se on seissyt vain lyhyitä aikoja vaihtoautorivistöissä ja löytänyt nopeasti uuden ongelmasta tietämättömän omistajan. Se on käynyt välillä merkkiliikkeenkin vaihtoautorivistössä, mutta ilmeisesti sille ei enää ole annettu minkäänlaista takuuta hiukkassuodattimeen liittyen ja ongelma on jäänyt korjaamatta. Viimeisimmässä käänteessä se päätyi elokuussa samalle merkkiliikkeelle, josta sen itse ostin ja josta se on myyty uutena. Olivat näköjään heivanneet sen alle viikossa jollekin jobbarille Herttoniemeen.
Hauska yksityiskohta on se, että poistin aikoinaan suurella vaivalla tummennuskalvot laseista ja nyt myyntikuvissa auto esittäytyi taas tummennuskalvojen kera. Myynti-ilmoitus löytyi nettiauto.com:sta "myyty"statuksella, vaikka Trafin tietojen mukaan autoliike on edelleen omistaja. Mielenkiinnolla seuraan onko auto päätynyt kymmenennelle omistajalleen. Ikää sillä on "vain" reilut 8 vuotta, joten omistajien määrän pitäisi kertoa jotain ostajalle.
Auto on kuvista päätelleen edelleen siisti sisältä ja ulkoa, mutta arvatenkin hiukkassuodatinongelma on tallella. Siitä tuli minun aikanani sen verran merkintöjä Bilian huoltojärjestelmään, ettei ole ihme, että heivasivat kiireellä pois omasta pihastaan.
Auton omistajahistoriasta voi päätellä muutakin mielenkiintoista. Ihmiset joutuvat rahoittamaan aika halpojakin autoja. Tässäkin tapauksessa on rahoitettu viimeisimpien omistajien toimesta noin 9-14 k€ arvoista kulkupeliä.
En tuhlaa sen enempää rahaa kyselemällä jatkuvasti tietoja ex-autoista, paitsi yhdestä yksilöstä, joka kiinnostaa erityisesti. Kyseessä Volvo V50 2.0D automaatti vuodelta 2008.
Ostin auton itse kolme vuotta vanhana kesällä 2011. Ajoin sillä noin 1,5 vuotta ja myin sen suoraan Kamuxille ilman vaihtokauppaa. Syynä luopumiseen oli se, että hiukkassuodattimen poltto ei toiminut ja pönttö tukkeutui jatkuvasti. Vikaa yritettiin korjata useaan otteeseen merkkiliikkeen vaihtoautotakuun piikkiin tuloksetta. Marmoritiskillä vedottiin viimeisenä oljenkortena ohjekirjaan, jonka mukaan autolla pitää ajaa viikoittain/säännöllisesti 1000km välein riittävän pitkään maantiellä, että poltto onnistuu. Tämäkään ei auttanut ja päätin lopulta luovuttaa ja vaihtaa työsuhdeautoon.
Kyseinen yksilö on sittemmin joutunut oikean kiertopalkinnon rooliin. Minä olin autolle kolmas omistaja ja sen jälkeen autolle on kertynyt 6 yksityisomistajaa tähän mennessä. Seuraajanikin ovat nähtävästi huomanneet hiukkassuodatinongelman ja päätyneet nopeasti vaihtamaan pois. Auto on/oli hyvässä kunnossa muuten ja siisti päällisin puolin. Se on seissyt vain lyhyitä aikoja vaihtoautorivistöissä ja löytänyt nopeasti uuden ongelmasta tietämättömän omistajan. Se on käynyt välillä merkkiliikkeenkin vaihtoautorivistössä, mutta ilmeisesti sille ei enää ole annettu minkäänlaista takuuta hiukkassuodattimeen liittyen ja ongelma on jäänyt korjaamatta. Viimeisimmässä käänteessä se päätyi elokuussa samalle merkkiliikkeelle, josta sen itse ostin ja josta se on myyty uutena. Olivat näköjään heivanneet sen alle viikossa jollekin jobbarille Herttoniemeen.
Hauska yksityiskohta on se, että poistin aikoinaan suurella vaivalla tummennuskalvot laseista ja nyt myyntikuvissa auto esittäytyi taas tummennuskalvojen kera. Myynti-ilmoitus löytyi nettiauto.com:sta "myyty"statuksella, vaikka Trafin tietojen mukaan autoliike on edelleen omistaja. Mielenkiinnolla seuraan onko auto päätynyt kymmenennelle omistajalleen. Ikää sillä on "vain" reilut 8 vuotta, joten omistajien määrän pitäisi kertoa jotain ostajalle.
Auto on kuvista päätelleen edelleen siisti sisältä ja ulkoa, mutta arvatenkin hiukkassuodatinongelma on tallella. Siitä tuli minun aikanani sen verran merkintöjä Bilian huoltojärjestelmään, ettei ole ihme, että heivasivat kiireellä pois omasta pihastaan.
Auton omistajahistoriasta voi päätellä muutakin mielenkiintoista. Ihmiset joutuvat rahoittamaan aika halpojakin autoja. Tässäkin tapauksessa on rahoitettu viimeisimpien omistajien toimesta noin 9-14 k€ arvoista kulkupeliä.