-79 ostin tuhannella markalla vuoden -69 Toyota Coronan.
Hauska peli. Jarrut puolsivat, virtalukko niin kulunut, että avain lähti lukosta pois auton käydessä, lämppärin kenno vuosi sisään ja olihan siinä ruostettakin. Mutta eihän moinen haitannut.
Muutenkin vekkuli laite, sillä vilkkuja ja pyyhkijöitä ei käsitelty viiksistä.
Ei ollut viiksiä. No, minulla taisi olla.
Ratin sisällä oli puoliympyrän muotoinen kehä, jota pystyi käyttämään molemmilla käsillä.
Kehää rattiin nähden kiertämällä laitettiin vilkku päälle, ei automaattista palautusta. Samaa kehää painamalla annettiin äänimerkki.
Lämppärissä oli kaksi tai kolme vipua, en muista. Mutta sen muistan, että hetki meni ennen kuin keksin miten puhallus saatiin päälle. Normaalit liukusäätimet, mutta yhtä niistä vetämällä löytyi puhaltimen kolme nopeutta.
Taisi pitkätkin mennä päälle jalkakytkimestä.
Työajoja kun hoiteli ihan "normaalein" hallintalaittein varustetuilla autoilla,
oli tuo hauskaa hämmentämistä. Mutta toisaalta siinä oppi äkkiä ajamaan "auton mukaan".
Edit. Vuoden taisin ajaa, sitten meni paaliin, kun jäähdytysnesteet alkoivat löytymään öljytilasta.