https://tummennuskalvot.fi/

DSG 7 laatikon huoltoonkutsu

Henri S sanoi:
En tiedä onko omassa autossa tuo ( DQ200) vaihteisto mutta katsoin kuitenkin huoltokirjasta mutten löytäny mainintaa öljynvaihdosta.
On se tuo DQ200 sinulla... Aiemmin nämä ovat olleet "laatikon kestoiän kestovoideltuja", mutta olisiko tämä huoltokutsu muuttanut jotain tuon öljynvaihdon osalta?
 
Mun golf kävi eilen tässä kampanjassa.
Seuraavia muutoksia havaittavissa: kytkin ottaa heti kiinni kun jalan päästää jarrulta. aikaisemmin oli viive. Sitten vaihteet rullaavat nätimmin. Itse en havainnut että D käyttäisi päivityksen seurauksena pienempiä vaihteita. kaiken kaikkiaan positiivinen muutos.
 
Ei tunnu siltä, että vaihtaisi aikaisemmin, mutta tuntuu, että veto on päällä tasaisemmin.
Siis jämäkämmän oloista on meno, vaikkakin tehotonta.
Ei tuo kampanja sentää hummia koneeseen tuonut.
Samoin epäröinti on poistunut, määrätietoisempi ote tuntuu olevan valittuun vaihteseen.

On vähän paha sanoa, mikä on oikeasti muuttunut, nämä perustuvat tuntemukseen.
Saattaa olla, että pelkkä laatikon sopeutus olisi tehnyt saman tuntumamuutoksen.
 
P.Alikka sanoi:
Yritän iltasella katsoa samalla kun ohjekirjoja plärään...
En nyt äkkiseltään löytänyt mitään erityistä mainintaa. Toipotassa oli hyvä ja selkeä taulukko mitä milläkin kilometrivälillä pitää tehdä, mutta näissä ei vissiin semmoista harrasteta...
 
No ompa kätevää... juuri huoltokirjaa ei netistäkään löydä skodaltakaan, jotta sitä voisi tavata. Yleensä ennen huollon leimausruutuja on ollut se mitä pitää minkäkin aika- tai kilometrimäärän jälkeen tehdä. Onko autot ja omistajat muka viisastuneet tästä? :p

Olisi kyllä melkeen sähköpostin paikka maahantuojille...
 
En tiedä millähän logiikalla näitä DSG huoltoonkutsuja tehdään.
Oma kansanvaunu oli juuri huollossa, ja kysyin, että tehdäänköhän tuolle laatikolle jotakin päivityksiä. Ei ollut kuulemma mitään akuuttia tarvetta. Tutulla on samanlainen auto, vieläpä samalla viikolla valmistettu, ja ainakin hänelle tehtiin jotain (ilmeisesti vain öljynvaihto)

Ei sen puoleen että autoni DSG7 olisi jotain "säätöjä" tarvinnut, sillä sehän on toiminut kuin se kuuluisa junan vessa. Toivottavasti näin tulee myös jatkumaan :)
 
Eipä tuossa Yetissä ollut mainitaa laatikko ölpistä. Moottoriöljy ja huoltoväli jutut.
Castrolia kovasti mainostivat myös. Tässä kuva huolloista.
 

Liitteet

  • WP_20140526_09_16_40_Pro.jpg
    WP_20140526_09_16_40_Pro.jpg
    237,9 KB · Katsottu: 1 003
DQ200-mallin DSG7 siis huolletaan kertaluontoisesti, jos auto sattuu olemaan "sopivaan" aikaan tehty. Muuten homma on taputeltu, eikä sitä edelleenkään tarvitse huoltaa. Mystistä...

Kysykääpä joku paljonko tuo öljynvaihto DSG7-looraan maksaisi jos sen omasta pussista pulittaisi?
 
120tkm huollon yhteydessä tehtiin myös mun ajokkiin (1.8 ocu 3/2010) tää dsg-lootan öljynvaihto + ohjelmointi --- ei havaittu vaikutusta toimintaan.
 
34F7 kampanja suoritettu.

Tässä 50km pyörinyt Espoossa ja pikainen kommentit uusista ölpistä ja softasta.

Pitempään pitää pienempää vaihdetta silmässä, suurimmat töksähtelyt on poissa. Loput korjaantuisi ehkä kaksoismassa joka vähän ääntelee aamuisin. No mittarissa 192tkm.

Tuo vaihteen pitäminen pienemmällä tuo kumma olotilan itelle että nyt sen kuuluis vaihtaa. Mutta eipä vaihdakaan.

Tässä kun on Espoota tällä autolla jo vuoden aikana pyöritellyt kohta 15tkm samoja katuja + kaikki muut ajot 23tkm. Tietää paikat missä milläkin vaihteella ajanut aikaisemmin niin siihen verrattuna kyllä tuo laatikkon toimita parani mielestäni paremmaksi.
 
Joka aamuinen työmatka ajettu ja heti vedettiin pohjat tuolla matkalla kulutuksessa.
Normisti 4-4,3L/100km kulutus ollut nyt. Pari kertaa päässy 3,9L/100km, siihen on saanut kyllä taiteilla. Tänään 3,8L/100km, ihan normi ajolla kiihdytyksillä kuten ennen.

Kone tuntuu jotenkin kierrosherkemmältä, täyskaasu kiihdytyksessä rampista se kierrättää selvästi korkeemmalle D asennolla ja auto etenee. Risteyksissä kun on liikkeessä on aina ns. oikeampi vaihde pesässä ja liikkuminen jouhevaa. Sekä peruutuksessa ollut töksähtely/arpominen ja jopa sammuminen on poissa.

Eli ehkä ne on viimeinkin AutoUnionin labrassa pääseet melko lähelle sitä miten oikea ihminen vaihdetta vaihtaa? Tiä sitten seurailllaan ja jaetaan kokemuksia. Olen tyytyväinen.

Ei se ennen päivitystäkään huono ollut, jotenkin kulmikas käyttäytyminen on ollut.
 
Mikä tuon DSG7 mineraaliöljyn laatu on? W Jotain?
Joulun pyhinä kun oli pakkasta -28 ja ajeli autolla niin kyllä oli jäykkää menoa. Tuossa on ne 1,5v vuotta sitten vaihdetut ns uudet kampanja mineraaliöljyt. Vuosi sitten talvella en tuollaista jäykkyyttä havainnut ei ollut kyllä pakkastakaan noin paljoa. Oiskohan liian jäykät yli -25 pakkasiin?
 
RSOCUstin sanoi:
Mikä tuon DSG7 mineraaliöljyn laatu on? W Jotain?
Joulun pyhinä kun oli pakkasta -28 ja ajeli autolla niin kyllä oli jäykkää menoa. Tuossa on ne 1,5v vuotta sitten vaihdetut ns uudet kampanja mineraaliöljyt. Vuosi sitten talvella en tuollaista jäykkyyttä havainnut ei ollut kyllä pakkastakaan noin paljoa. Oiskohan liian jäykät yli -25 pakkasiin?
Öljy mikä 7-DSG:lle pitäisi olla sinne vaihteistopuolelle on malliltaan G 052 171 (1,7l), ja on speksiltään SAE 70W75.

Mekatroniikassa on erikseen vielä sitten litku G 004 000  "tehostinöljy".

Jos lootasi öljyt on vaihdettu merkkarilla, niin en jaksa uskoa että sinne väärää olisi laitettu. Täältä vielä lisää juttua aiheesta:

http://www.scribd.com/doc/104850423/7-Speed-0Am-VW-Training
 
Varmasti on oikeat. Ihmettelen vain tuota jäykkyyttä jota ei edellisenä talvena tullut havaittua.