- 16.4.2017 klo 12:27 / DPF:n toiminta dieseleissä
Juuri tuon kovan lämmön takia ne flektit jää puhkumaan jos auto sammutetaan kesken polton tai poltto on juuri päättynyt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JiiJii71 sanoi:Kyllä tuossa kolmosOcussa joku algoritmi tuolle poltolle on. Autoa kunnolla kenkiessä tekee se polttoja tosi lyhkäsin välein, alle 100 km tms. Maantiellä tuota ei niin helpolla huomaa, mutta näppituntumalla sanoisin normikäytöllä välin olevan jotain 300 km luokkaa. Kiusaamalla paljon vähemmän. Polton huomaa mm tyhjäkäyntikierroksista, s/s:sta, erilaisesta vaihteiston ohjelmasta, pakokaasusta, kaasun reagoinnista...
-karppa- sanoi:Tuo täyttöasteen kysyminenkin tai testerilläkin ottaminen on huono vitsi. Esimerkiksi vag:ssa se perustuu ajettuihin kilometreihin (Laskuriin) ei mihinkään mitattuun faktaan tai todellisuuteen. Tarkoittaa sitä, että noin 200tkm kohdalla testeri ilmoittaa, että DPF pitäisi olla täyttää. Todellisuus on, että sillä partikkelisuodattimella voi ajaa jopa tuplat ennen, kuin todellisuudessa ilmoittaa, että on oikeasti tukossa.
-karppa- sanoi:Puhuin täyttöasteesta ja miten se määritellään/mitataan en miten poltto tapahtuu. Kaksi eri asiaa.
JS88 sanoi:Tuossa Volvossani poltto tapahtuu ajosta riippuen 700-1000km välein, mutta kestää vastaavasti sen 10-15min eli pidempään vs uudet tiheäpolttoiset. Polton huomaa hetkellisen kulutuksen mittarista kun kulutus nousee 3-5l
Kait Volvossa on hetkellisen kulutuksen mittari?Taky sanoi:Ainakaan V90:ssä en huiomaa polttoa mistään - jos poltto kestää 10-15 min niin pitäisi kait näkyä em kulutuksen nousuna myös kulutusmittarissa joka päivittyy 10 min välein, mutta eipä graafissa näy mitään piikkejä.
jkvi sanoi:Kait Volvossa on hetkellisen kulutuksen mittari?
Taky sanoi:Ainakaan V90:ssä en huiomaa polttoa mistään - jos poltto kestää 10-15 min niin pitäisi kait näkyä em kulutuksen nousuna myös kulutusmittarissa joka päivittyy 10 min välein, mutta eipä graafissa näy mitään piikkejä.
JS88 sanoi:Tuossa minullakin olevassa vanhassa 5syl dieselissä maantieajossa "tyhjään säiliöön" kilometritkin putoaa helposti 100km-150km polton aikana kun kulutus niin rajusti pomppaa
Kyllähän osa ottaa vähän turhan teatraalisesti stressiä noista poltoista. Toki hyvä että pidetään huolta laitteista, ettei siinä sinänsä mitään pahaa ole.pokkus sanoi:Jotenkin tätä ketjua lukiessa olen ihan onnellinen, että ajan vain bensavehkeillä
pokkus sanoi:Jotenkin tätä ketjua lukiessa olen ihan onnellinen, että ajan vain bensavehkeillä
pokkus sanoi:Samaa voisi sanoa siitä kun omaa rengasvalinnan paremmuttaa pitää jatkuvasti pönkittää
pokkus sanoi:Jotenkin tätä ketjua lukiessa olen ihan onnellinen, että ajan vain bensavehkeillä
HiTec sanoi:Älä huoli, kyllä bensapelikin sen hiukkasfilsunsa saa kun noita päästöjä vielä karvan verran nykyisestä tiukennetaan ;D
pokkus sanoi:Jotenkin tätä ketjua lukiessa olen ihan onnellinen, että ajan vain bensavehkeillä
pokkus sanoi:Kai ne jotain tuollaista suunnittelevat, mutta ei taida ihan vielä olla arkipäivää. Siinä kohtaa voikin siirtyä jo sähköautoon ja jatka vanhoilla autoilla ajoa
pokkus sanoi:No jää tuonne onneksi vielä valinnanvaraa
pokkus sanoi:Eiköhän tässä lähes kymmenen vuotta voi halutessaan vielä ajella autolla, jossa ei noita suodattimia ole.