Kyllä piti taas tänään ihastella DPF:n regeneroinnin toimintaa: Pakkasta -26°C, auto roikassa ~3h ja ei kun kotia kohti hakemaan perhe kyytiin kauppareissua varten, matka 6km kaupungissa ja jouduin pysähtymään kaksissa valoissa. Loppumatkasta katselin että kylläpäs lämmöt nousee hurjaa vauhtia tämmöisessä kelissä köröttelyajossa ja aloin epäilemään regeneroinnin olevan käynnissä, kotipihassa katselin kun perästä nousee valtava savupatsas eli poltto oli todellakin käynnissä
10min myöhemmin kaupan pihassa polttoprosessi olikin jo ohitse.
Uskomatonta että poltto voi käynnistyä ja mennä läpi noin lyhyellä ajomatkalla moisessa kelissä, paljon olen kuullut DPF-ongelmista nimenomaan pakkasilla mutta ilmeisesti Skodalla/VW:llä on tehty jotain oikein asian suhteen
Kun vuosi sitten ostin tämän ensimmäisen nykyaikaisen dieselini niin hiukan epäilin koko keksinnön toimintaa ja olin aika varma että DPF:n kanssa tulee ongelmia meidän pätkäpainotteisessa ajossa, mutta ilokseni voin todeta huoleni turhaksi
Miten teillä on muissa merkeissä DFP-poltot onnistuneet kunnon talvikelissä lyhyillä ajomatkoilla, onko ollut ongelmia?
Uskomatonta että poltto voi käynnistyä ja mennä läpi noin lyhyellä ajomatkalla moisessa kelissä, paljon olen kuullut DPF-ongelmista nimenomaan pakkasilla mutta ilmeisesti Skodalla/VW:llä on tehty jotain oikein asian suhteen
Kun vuosi sitten ostin tämän ensimmäisen nykyaikaisen dieselini niin hiukan epäilin koko keksinnön toimintaa ja olin aika varma että DPF:n kanssa tulee ongelmia meidän pätkäpainotteisessa ajossa, mutta ilokseni voin todeta huoleni turhaksi
Miten teillä on muissa merkeissä DFP-poltot onnistuneet kunnon talvikelissä lyhyillä ajomatkoilla, onko ollut ongelmia?