Minulla on nyt ollut peräkanaa ja osittain päällekkäin vanha paalikelpoinen kippo ja nykyaikainen (jos nyt räsää enää sellaiseksi luetaan) ja speksejä en ihan muista, eli noin arvoja, ei painosta hajuakaan, ei päästöistä ja kulutukset osin mitattuja, osin ajotieturin lukuja, joten informaatioarvo lienee olematon, mutta:
- BMW 520i vuodelta 1998, tehoa 150 hv, maantie 6,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
- Alfa-Romeo 156 vuodelta 2005, tehoa 162 hv, maantie 6,0 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
- BMW 320i vuodelta 1997, tehoa 150 hv, maantie 6,0 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
- Volvo V70 vuodelta 2002, tehoa 140 hv, maantie 7,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 10-11 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
- BMW 325i vuodelta 2005, tehoa 218 hv, maantie 6,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, automaatti
- Skoda Octavia RS vuodelta 2005, tehoa 200 hv, maantie 6,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
- BMW 520d vuodelta 2010, tehoa 170 hv, maantie 6,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 11-12 litraa /100 km, ahdettu diesel, automaatti
- Skoda Octavia RS vuodelta 2013, tehoa 220 hv, maantie 6,5 litraa /100 km ja nurkka-ajo 8-9 litraa /100 km, vaparibensa, manuaali
Minusta ei tapahtunut yhtikäs mitään paitsi paperilla, etuna toki auton halpeneminen joissain tapauksissa. Automaatti ottaa siivunsa nurkka-ajossa ja oikeasti pihin ihmisen oikea valinta lienee diesel-manuaali tai bensa-manuaali. Ihan sama mitä mieltä valmistaja on laboratoriossa. Diesel manuaali siinä tapauksessa että ostaa paali-ikäisen SDI tai TDI vaginan, joku Ipitsa 1,9 Tdi ei vie niin mitään.