- Liittynyt
- 22.12.2013
Kauppalehti tänään:
"Delta Auto laittaa mekaanikkonsa keskustelemaan jatkossa suoraan asiakkaiden kanssa. Huoltomyyjille on tiedossa lähtöpasseja.
Tulevaisuudessa mekaanikko, joka korjaa auton, kertoisi myös asiakkaalle tehdystä huollosta. Tällä hetkellä huoltomyyjä toimii välikätenä. Asiakastutkimusten mukaan asiakkaat haluavat keskustella suoraan mekaanikkojen kanssa.
Uudistus muuttaisi mekaanikkojen ja huoltomyyjien toimenkuvia ja palkkiomallia, jolloin samassa yhteydessä käynnistetään yhteistoimintaneuvottelut. Ne alkavat tänään torstaina ja koskevat Delta Auton jälkimarkkinointitoimintoja.
Yhtiöllä on työsuhteessa yhteensä noin 500 henkilöä töissä. Heistä jälkimarkkinoinnissa työskentelee noin kolmesataa ja arvio vähentämistarpeesta on enintään 45 toimihenkilöä.
"Lähes kaikki asiakkaamme arvostavat erityisesti asiantuntevaa huoltoa. Suunnitelmamme on nostaa meidän parhaat asiantuntijat, eli mekaanikot, esiin ja suoraan yhteyteen asiakkaidemme kanssa”, sanoo Delta Auton toimitusjohtaja Mari Onkamo.
“Tarkoituksemme on parantaa asiakaskommunikointia. Asiakkaamme haluavat keskustella suoraan mekaanikkojen kanssa. Samalla olisi mahdollisuus välttää 'rikkinäisen puhelimen' -ilmiötä ja vähentää myös virheitä.
"Mekaanikon olisi tarkoitus soittaa jatkossa asiakkaalle edellisenä päivänä ja varmistaa, että varauksessa on kaikki oikein. Mallia voisi verrata omalääkäri-ajatteluun. Asiakkaalla on jatkossa aina saatavilla henkilö auton huoltamiseen liittyen, samalla mekaanikko tuntee asiakkaan auton ja sen huoltohistorian."
Tällä hetkellä huoltomyyjä hoitaa asiakaspalvelun ja laskutuksen."
Hyvä uudistus. Veikkaan, että jollain aikavälillä muutkin seuraavat Bilian ja Deltan esimerkkiä. Veikkaan myös, että moni Deltan mekaanikko ei tuosta tykkää eikä siihen edes kykene, joten sosiaalisille mekaanikoille on pian työpaikkoja tarjolla.
"Delta Auto laittaa mekaanikkonsa keskustelemaan jatkossa suoraan asiakkaiden kanssa. Huoltomyyjille on tiedossa lähtöpasseja.
Tulevaisuudessa mekaanikko, joka korjaa auton, kertoisi myös asiakkaalle tehdystä huollosta. Tällä hetkellä huoltomyyjä toimii välikätenä. Asiakastutkimusten mukaan asiakkaat haluavat keskustella suoraan mekaanikkojen kanssa.
Uudistus muuttaisi mekaanikkojen ja huoltomyyjien toimenkuvia ja palkkiomallia, jolloin samassa yhteydessä käynnistetään yhteistoimintaneuvottelut. Ne alkavat tänään torstaina ja koskevat Delta Auton jälkimarkkinointitoimintoja.
Yhtiöllä on työsuhteessa yhteensä noin 500 henkilöä töissä. Heistä jälkimarkkinoinnissa työskentelee noin kolmesataa ja arvio vähentämistarpeesta on enintään 45 toimihenkilöä.
"Lähes kaikki asiakkaamme arvostavat erityisesti asiantuntevaa huoltoa. Suunnitelmamme on nostaa meidän parhaat asiantuntijat, eli mekaanikot, esiin ja suoraan yhteyteen asiakkaidemme kanssa”, sanoo Delta Auton toimitusjohtaja Mari Onkamo.
“Tarkoituksemme on parantaa asiakaskommunikointia. Asiakkaamme haluavat keskustella suoraan mekaanikkojen kanssa. Samalla olisi mahdollisuus välttää 'rikkinäisen puhelimen' -ilmiötä ja vähentää myös virheitä.
"Mekaanikon olisi tarkoitus soittaa jatkossa asiakkaalle edellisenä päivänä ja varmistaa, että varauksessa on kaikki oikein. Mallia voisi verrata omalääkäri-ajatteluun. Asiakkaalla on jatkossa aina saatavilla henkilö auton huoltamiseen liittyen, samalla mekaanikko tuntee asiakkaan auton ja sen huoltohistorian."
Tällä hetkellä huoltomyyjä hoitaa asiakaspalvelun ja laskutuksen."
Hyvä uudistus. Veikkaan, että jollain aikavälillä muutkin seuraavat Bilian ja Deltan esimerkkiä. Veikkaan myös, että moni Deltan mekaanikko ei tuosta tykkää eikä siihen edes kykene, joten sosiaalisille mekaanikoille on pian työpaikkoja tarjolla.