https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Defender MY20 ->

Kyllä on hieno uudistus. Paitsi että tästä ei enää ole työkaluksi, kuten edeltäjästään, niin hintakin tuplaantui. Positiivista vanhan mallin omistajien näkökulmasta, niin vanhojenkin hinta on noussut, kun uusia ei saa ja vanhat eivät lisäänny.
 
Penguin sanoi:
Kyllä on hieno uudistus. Paitsi että tästä ei enää ole työkaluksi, kuten edeltäjästään, niin hintakin tuplaantui. Positiivista vanhan mallin omistajien näkökulmasta, niin vanhojenkin hinta on noussut, kun uusia ei saa ja vanhat eivät lisäänny.

Työkaluksi toki on hivenen liian siloteltu, mutta veto- ja maastokykyjä on kyllä ihan siinä missä edeltäjässäkin. Nyt vaan pystyy ajaan kestopäällysteelläkin.
 
No tämä on vain facelift nykyisestä käyttiksestä. Fiat 500X Cross Plus on Jeep Renegade Trailhawkin kanssa identtinen auto. Vain kori on erilainen.

Defender olisi pykälää parempi maastossa ja paria pykälää hiljaisempi maantiellä.
Se kannattaako siitä maksaa 90k välirahaa on se "the kysymys".
 
Kyllähän se vanhakin defu maksoi henkilöautona helposti sen 80k + siihen sitten random varustelua mikä tässä uudessa on jo vakiona. Kuka siellä horisi jostain hinnan tuplaantumisesta? Pakettiauto ja henkilöautoversioita on turha verrata kun verossakin on 20k eroa.
 
Uudestakin Defenderistä tulee LCV eli pakumalli myyntiin ihan just kohta.

Nopeasti laskettuna tehoa ei ole liikaa suhteessa kantavuuteen eli menisi alennetun veron pakuksi. Hinta lienee 50 tonnin huitteilla.
 
Huikko sanoi:
Haluan tällaisen uuden Defenderin.

Tietääkö kukaan onko missään lähellä autoa koeajettavaksi?

Pitäisi olla muutama maassa esittelyjä ja koeajoja varten. Netistä voi varata ajan koeajolle tai soittamalla. Oma automyyjäni sanoi, että jonoa on.
 
Defenderit ovat ympäri Suomea koeajokiertueella.

Tänään olivat Lappeenrannassa. Koeajopaikalle oli järjestetty myös maastoajorata. Ei haittaa vaikka olisi suolakylvyssä ajettu pikitietä pitkin paikalle, maastolenkillä kyllä pohjat puhdistuivat.
 

Liitteet

  • 5E159F25-B419-4A75-9D0C-01CEAF988E4D.jpeg
    5E159F25-B419-4A75-9D0C-01CEAF988E4D.jpeg
    61,9 KB · Katsottu: 366
Jenkit ovat nimenneet se on jo vuoden korjaamoautoksi ja varustetasoon pitäisi liittää vakioksi CEL (Check Engine Light). Land Roverin ja Jaguarin perussynti eli surkea työnlaatu jatkuu. Land Rover eikä myöskään Jaguar ole enää mukana JD Powerin suorittamissa kuluttajatutkimuksissa, kun myynti on molemmilla niin vähäistä ettei saada tilastolisesti pätevää tulosta.
 
Lyhyen koeajon perusteella tuntuivat ihan englantilaisilta maastoajoneuvoilta. Ilmajousitus vakiona, pakussa nyt 3500 kg vetopainoa (plugarissa 2500 kg). Nahkaa sisällä ja puuosat ovat kait genuiinipuuta. Monipuoliset ajo-ohjelmat eri käyttötarkoituksiin, loistava kamerasysteemi ja laadukkaan oloiset ohjaamot. Kyllä tuollainen itselleni kelpaisi jos pinkka olisi kunnossa.
 
Hesusnis sanoi:
On kyllä oikein varustettuna aika katu-uskottavan näköinen ilmeastys!  8)

Ne valkoiset vanteet ja valkoinen katto on erittäin hieno ja sitä aitoa Lantikan henkeä.

Blingbling vanteet ei sovi alkuunkaan.

Isällä varattu koeajo ensi viikolle. Saapa nähdä vaihtuuko Discovery 5 ekaan Defenderiin. Isä ajanut Range Rovereilla 1976-1999 ja sen jälkeen Discoveryillä.. Parantumaton tapaus.
 
Periaatteessa hieno auto ja muotoilun isot linjat kohdillaan. Valoissa ja muussa sitten ihan liikaa yritystä ollut muotoilijalla ja mielestäni mauttomuuden puolelle livahtanut. Toki nämä ovat sitten niitä makuasioita.
 
Tänään ajoin Hämeenlinnasta Iittalaan nopeudella 104km/h ja matkalla minut ohitti kuusi Venäjän kilvissä ollutta Defenderiä. Sen verran oli kuitenkin rakoa, että voisivat olla eri porukkaa.
 
DiscoKai sanoi:
Tänään ajoin Hämeenlinnasta Iittalaan nopeudella 104km/h ja matkalla minut ohitti kuusi Venäjän kilvissä ollutta Defenderiä. Sen verran oli kuitenkin rakoa, että voisivat olla eri porukkaa.

Erikoista, panee miettimään. Tuskin ovat eri porukkaa. Voisin kuvitella että yksi venäläinen MY20 defender tuolla voisi mennä, mutta kuusi sattumalta? Ei.
 
Toimitusaikaa uudelle ei edes kerrota. Kolmen istuttavaa eturiviä ei suostuta myymään. Toimitusjat 12+ kk ja voi olla aika isokin plussa. Esittelyauto vapautuu joulukuussa. Siitä odotan edelleen tarjousta...ei ole kuulunut.
 
Huikko sanoi:
Toimitusaikaa uudelle ei edes kerrota. Kolmen istuttavaa eturiviä ei suostuta myymään. Toimitusjat 12+ kk ja voi olla aika isokin plussa. Esittelyauto vapautuu joulukuussa. Siitä odotan edelleen tarjousta...ei ole kuulunut.

Jotakin jännää on tapahtunut oikeilla maasturimarkkinoilla, sillä Toyoa Land Cruiser 300 - ja 70-sarjat on myyty loppuun seuraavien 4 vuoden ajalta. Eivät ota uusia tilauksia enää sisään.

Vety-Defenderistä on tullut nyt lisää tietoa ja sisältää osan spekseistä. Polttokenno on 90kw ja akku 16.7kwh. Kaksi moottoria (tehoa 147kw per motti). Erittäin mielenkiintoinen. Rangesta ja vetokyvystä eikä aikatauluista yms ei ole vielä tietoa mutta nopeasti tuo projekti on edennyt. Eikä siinä, paljonhan briteissä on tietotaitoa tällä saralla.

https://fuelcellsworks.com/news/the-first-land-rover-defender-equipped-with-a-hydrogen-fuel-cell-system-is-now-a-reality/