https://tummennuskalvot.fi/

Dacia Elektro-SUV

antsu sanoi:
^Epäilen, ettei Dacia myy koskaan hyvin Suomessa. Sen kuljettajaa epäillään köyhäksi eikä ihminen halua sellaista riskiä ottaa 8)

Tämä pitää kyllä vahvasti paikkansa. Vaikka oli tuliterä ja minun mielestä ihan hyvän näköinen Logan MCV automaatilla niin 1000e corollamiehet naureskeli hypätessään ilmastoimattomaan ja manuaalivaihteiseen autoonsa veivaamaan ikkunoita kiinni.
 
Voisi kuvitella, että Dacia ei saa aikakaan vielä tässä vaiheessa olla liian lähellä renaultin mallistoa. Tuo Zoe:kin on vielä niin kallis, että jos markkinoille pukkaa vastaavaa daciaa 10k€ halvemmalla, niin saattaa Zoet jäädä myyntihalleihin keräämään pölyä.

Ja vielä tuo vag konsernin sähköautokamppis imenyt ne vähätkin sähköautoilijat kilpailijan kioskeille pällistelemään.
 
Taky sanoi:
https://insideevs.com/news/398676/dacia-ev-coming-europe-2021/?fbclid=IwAR28pbi40IIT566UQ-deWJZhD2V9_q8jjNBIKJueh0WYQQ4qMByyjzIylLo

Expect it to cost from as little as €15,000 ($16,260), seriously undercutting similar size rivals like the VW e-Up! which can be had from around €20,000 ($21,680).

Tuo "seriously undercutting" ei kuulosta kovin vakuuttavalta: Citigon ja Miin listahinta on autoverolla ja suomen korkealla alv:lla 19,4k€ nyt. Tuen kanssa 17,4k€.
Jos tuo Dacia on euroopassa noin 20% alv:llä ilman autoveroa vuonna 2021 15k€, niin suomihinta on yli 16k€. Kovin ovat samoissa hinnoissa, varsinkin kuin Miitä sai jo tarjouksessa 18k€ ilman tukea ja 16k€ tuen kanssa. Ja Miin hinnassa on pikalataus, relluissa (daciassa) perushinnassa tuskin on, kun Zoen parhaaseenkin varustetasoon se pitää erikseen ostaa (yli 1000€).
 
Dacialta tuli sähköpostia, jossa valiteltiin että Dacia Spring ei tule Suomessa tarjolle vielä tänä vuonna. Kysyntä on kuulemma niin kovaa muualla.

Saksassa näkyy maksavan 20.490 euroa, mutta hankintatuet huomioiden 9.570 euroa!

https://www.dacia.de/modelle/spring-is-coming.html

33 kW akku ja 230 km rangea. Alle kymppitonnilla olisi aika kova sana kakkos- tai kolmosautoksi moneen kotiin! Suomessa 5 %-yksikköä isommalla alvilla ja pienelläkin autoverolla menee 25 tonniin, joka on liikaa.
 
Kymppitonnilla ostaisin viivana tällaisen pojalle kunhan saa ajokortin. Nyt ajaa tolla 25te Polariksella ja käyttökulut on päätähuimaavat. Tollaisella sähkärillähän ajaisi "ilmaiseksi"
 
Springin perässä tulee viiveellä muutkin pelurit halpis sähkis markkinoille ja tulee tuomaan myös samalla kalliimpien sähkisten hintoja alaspäin.
 
monster sanoi:
Springin perässä tulee viiveellä muutkin pelurit halpis sähkis markkinoille ja tulee tuomaan myös samalla kalliimpien sähkisten hintoja alaspäin.

Vaggine taisi olla apajilla jo pari vuotta aiemmin. On vaan saatavuus ilmeisen heikkoa. Niin on Daciankin..

Varmasti näitä halpiksi valmistuu juuri sen verran, että saadaan päästösakkoja vältettyä.

Ehdottoman positiivista, että hinnastojen alapäähänkin tulee tarjontaa.
 
Justdet. Tästähän on olemassa eri keulalla Rellun vastine. Ihan nätti tuo Rellu ainakin kuvissa...