https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Dacia Duster 2018(?) ->

Harmillisesti ei mene romutuspalkkion piiriin mikään Dusterin malleista, mutta eipä sille mitään voi.
 
Tctic sanoi:

Tuollainen 3 tähden autohan uusikin Duster on kaiken kaikkiaan. Samaa tasoa kuin kalliimmat citymaasturit olivat runsaat 10 vuotta sitten. Enemmän ollaan jäljessä kärkeä kuin alkuperäisen mallin esittelyn aikaan 7 vuotta sitten. Ulkonäkö on kohentunut selvästi, sisustus hieman vähemmän. Luulisi, että samalla rahalla saisi suunniteltua esim. vähemmän veltot istuimet.
 
Tuossa vaikuttaa paljolti se, että elektroniikkaa puuttuu perusmallista ja jalankulkijalle voi käydä köpelösti jos juoksee tuon korkean nokan eteen. En näe ongelmaa. Todellisessa elämässä tähdet saattavat muutenkin mennä jakoon aivan eri tavalla, jos vaikka ajaa nokkakolarin jonkun sporttialustaisen auton kanssa, joka ui sen 15cm alempana kuin Duster. Mutta ei se tosiaan 5 tähden laite ole.
 
Eipä tuollaisia 71 % tuloksia EuroNCAP:ssa aikuismatkustajien suojasta ole viime vuosina nähty paitsi kehitysmaa-auto Ford Ka+:ssa (73 %) ja Mustangissa, jossa turvallisuus on jätetty suunnittelematta (72 %).
 
Duster ei enää ole halvin cittari bensaneliveto. Jos ladaa ei lasketa mukaan niin edullisin neliveto on Suzuki Vitara GL 19950€.
 
Mielenkiintoista...
Dusterhan koetaan edulliseksi, mutta nyt on tullut esim Suzuki Vitara GL..nelivetona tuo edullisempi kuin Hinnat alkaen 4 veto Duster..
Itse tykkään uuden Dusterin muotoilusta, kuten myös Vitaran..
Takuu lie sama 3 vuotta.
Jos tällaista autoa, 4 veto harkitsee niin kuinka korkea kynnys kallistua kilpailevaan merkkiin? Hintaeroa kuitenkaan ei ole tonnia enempää?
 
focceristi sanoi:
Mielenkiintoista...
Dusterhan koetaan edulliseksi, mutta nyt on tullut esim Suzuki Vitara GL..nelivetona tuo edullisempi kuin Hinnat alkaen 4 veto Duster..
Itse tykkään uuden Dusterin muotoilusta, kuten myös Vitaran..
Takuu lie sama 3 vuotta.
Jos tällaista autoa, 4 veto harkitsee niin kuinka korkea kynnys kallistua kilpailevaan merkkiin? Hintaeroa kuitenkaan ei ole tonnia enempää?
Vanha Vitara sai täydet 5 tähteä turvallisuudesta, joten tuskin uusi Vitara huonompi on. Entä kuinka tilat menee Duster vs Vitara?
Duster on edullinen, mutta Vitara on suorastaan halpa, jos tosiaan lähtee alle 20k€ 8)
 
^
Näin minä luin)
Ei kauhiasti varusteita mutta tärkeimmät kuitenkin.
Dusteri jopa kalliimpi.
En halua täällä häiriköidä mutta kilpailu näemmä kovenee.
Onkohan tuo GL ihan uusi tuotos?
Sisätiloista en tiedä...
Mietin vain ken mainostaa edullisinta nelivetoa tässä luokassa.
 
Vitara on kiinnostava laite kyllä, kiinnostais Boosterjet automaatilla, mutta se maksaa jo sitten kolmekymppiä. Tuo halvin on 1.6l vapari, mikä ei oikein itseäni nappaa.

Mutta Duster on ollut kyllä hyvä peli, sais vaan pähkäiltyä, että ostaako uuden vai jatkaako matkaa vanhalla. Ei tässäkään mitään vikaa kyllä ole.
 
Koivari sanoi:
Vitara on kiinnostava laite kyllä, kiinnostais Boosterjet automaatilla, mutta se maksaa jo sitten kolmekymppiä. Tuo halvin on 1.6l vapari, mikä ei oikein itseäni nappaa.

Mutta Duster on ollut kyllä hyvä peli, sais vaan pähkäiltyä, että ostaako uuden vai jatkaako matkaa vanhalla. Ei tässäkään mitään vikaa kyllä ole.
Ootko käynyt kyselemässä mitä joutuisi maksamaan välirahaa? Ilmeisesti merkillä kuin merkillä on tämä ”tahtotila” saaada myytyä uusia autoja.
 
völvöxc60 sanoi:
Ootko käynyt kyselemässä mitä joutuisi maksamaan välirahaa? Ilmeisesti merkillä kuin merkillä on tämä ”tahtotila” saaada myytyä uusia autoja.

En ole vielä toistaiseksi kysynyt ensimmäistäkään tarjousta mistään. Oma Laakkosen vaihoarvolaskuri näyttää tälle hinnaksi 14500€, mikä ei vaikuta yhtään huonolta kohta nelivuotiaalle halpismaasturille. Tuskin tuosta paljoa enempää saa, oli tahtotila mikä hyvänsä  :D Mutta pitää käydä kysymässä.
 
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-dacia-duster-todistaa-yha-ettei-halvan-tarvitse-olla-huono-tai-tylsa/

Kyllä tämä uusi Duster vaan jotenkin meikäläiseen vetoaa. Tässä on jäljellä omaleimaisuutta, mitä ei todellakaan voi sanoa monesta uudesta autosta. Laadun suhteen on kieltämättä hieman ennakkoluuloja, mutta onhan tässä toisaalta koeteltua tekniikkaa. Hankinnan suurimmaksi esteeksi nousseekin avopuoliso, joka ei todellakaan koe Dusterin suhteen samanlaisia sympaattisia tuntemuksia kuin minä. ;D
 
Sunnuntaina pääsee testaamaan tämän uuden version maahantuojan ennakkoesittely koeajotapahtumassa ja sitten sitä saattaakin olla nimi paperissa  ;D Pensaturpoa pitää ainakin testata kunnolla ja voishan tuota dieseliäkin sen verran, että tuntuuko se millään tavalla erilaiselta nykyiseen nähden.
 
Tää on kyllä hinnaltaan erittäin houkutteleva peli. Sisältä vähän karu muttei ruma, ulkoa hienon näköinen IMHO. Manuaalivaihteistonkin voi hyväksyä kun muuten ihan asiallisen nelivetopelin saa pikkuisen reilulla parilla kympillä.
 
Käytiin muutama viikko sitten ajamassa edellinen versio Dusterista, vähän oli karu sisältää ja jotkut asiat kuten ilmastoinnin säätimet ja perus ergonomia oli aika hukassa. Kuitenkin auto oli mukava aja ja sen verran teki vaikutusta että jopa vaimo halusi koeajaa se uusi versio.

Tällä viikolla käytiin ajamassa uutta Duster. Esitelyauto ei ollut ihan karvalakki mutta ei myöskään paras varustetaso, 1.5 dCi ja 4x4. Duster on mun mielessä ihan hyvän näköinen auto ulkoa ja sisäilme on ottanut ison harppauksen parempaan suuntaan. Ergonomia on parannettu paljon, olen itse 196 cm pitkä ja sain ihan OK ajoasento. Penkit paremmat kun vanhassa. Autolla oli ihan mukava ajaa, mikään raketti se ei ole mutta kyllä sillä pysy ihan hyvin muun liikenteen mukaan. Nastarenkaat oli alle ja Duster ei ollut kovin meluisa, oli jopa hiljaisempi kun Hyundai i30 mikä ajettiin heti perään. Motarille vähän vaivasi tuulensuhinat mutta kun muistaa auton hinta niin voi antaa anteeksi.

Autossa on aika hyvin tila, toki ei kukaan istuisi mun takana mukavasti mutta kun kuskin penkki oli vaimon säädössä niin pääsen hänen takana istumaan, vaimo on kuitenkin aika pätkä, 162 cm.

Duster teki kyllä hyvän vaikutuksen, saa paljon auto siihen nähden mikä auto maksaa. Olin yllättynyt että vaimo nyt vakavasti harkitse uuden Dusterin osto. Tarjous pyydettiin, ei ollut kovin hyvä mutta voi olla että lähdetään kokeilemaan onko mahdollista päästä sopuun hinnasta.

Kiikarissa olisi Duster TCe 125 Prestige, joko 4x4 tai etuveto. Kokemusta nelivedosta ei ole ja en tiedä onko se kolmen tonnin arvoinen.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 
Optimal sanoi:
Duster teki kyllä hyvän vaikutuksen, saa paljon auto siihen nähden mikä auto maksaa. Olin yllättynyt että vaimo nyt vakavasti harkitse uuden Dusterin osto.

Jotenkin Duster on vaan koukuttavan oloinen - kun km määrät tippuu vastaavan tyyppinen kulkine löytää pihaan

Optimal sanoi:
Kokemusta nelivedosta ei ole ja en tiedä onko se kolmen tonnin arvoinen.

Ainakin seuraavassa vahdossa tulee iso osa takasin, 4-vetoisilla on aina maalla ja muuallakin kysyntää.
 
Optimal: teillä on jokseenkin sama tilanne pituuksien suhteen kuin meilläkin, tosin täällä vaimo vielä vähän lyhyempi.

Sisätilojen osalta kertomasi on itseasiassa ihan rohkaisevaa tietoa. Aika harvassa autossa meidän 190+ pitkien takana ketään sivistyneesti istuu. Normiautoissa vaatinee sellaista Superb-kaliiberin ajokkia. Omassa A6:kin on takana tarjolla ankeutta...

Tuo Dusterin uusin sukupolvi on kyllä loikannut ison hypyn eteenpäin. Ulkonäkökin on sangen siivo. Muutamia vuosia sitten en olisi Daciaan kajonnut, mutta nykyisellään voisin hyvinkin miettiä rouvalle kakkosautoksi kun skodillacin vaihtohetki lähestyy.
 
Vaihdossa varmasti saa sen nelivedon hinnan aika hyvin takaisin, hyvää pointti. Se neliveto nostaa kulutusta mutta se ei ole merkitsevä haittaa, se että vie yli 10% tavaratilasta haittaa vähän enemmän. Jos Duster ostetaan niin tarkoitus olisi kuska yksi tai kaksi koira plus häkit ja muut tarpeet näyttelyyn jne. Siinä mielessä tila ei ole ikinä liikaa.

Uskon että tila riittää kuitenkin, voi olla että ensi viikolla täytyy käydä katsomassa pääsenkö sopuun välirahasta, sen verran mukava auto on.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

 
jlindstrom sanoi:
Sisätilojen osalta kertomasi on itseasiassa ihan rohkaisevaa tietoa. Aika harvassa autossa meidän 190+ pitkien takana ketään sivistyneesti istuu. Normiautoissa vaatinee sellaista Superb-kaliiberin ajokkia. Omassa A6:kin on takana tarjolla ankeutta...

En tiedä kuinka mukavasti joku istuisi mun takana, se on aina vähän hankala, meillä kuitenkin on hyvin harvoin edes toista henkilö autossa niin se ei olisi ongelma. Lyhyt siirtymä niin kyllä mun takana mahtuisi joku istumaan. Itsellä oli yllätys että sain ihan OK ajoasento melko helposti, se ei ole aina itsestään selvää.





Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk