https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Cupra

gudmund sanoi:
Olen samaa mieltä. Mutta eikös voisi ajatella myös niin, että tämä bensa-Cupra on 25% kotimainen tuote, kun neljäsosa hinnasta on "valtakunnan kehittämiseen". Ja samalla laskutavalla plugari on vain pari prosenttia "kotimainen". Tätä näkökulmaahan pitäisi tuoda enemmän esiin autokaupassa.😊

Tällä logiikalla joitakin autoja voisi markkinoida avainlipulla.
 
Pientä kehumista havaittavissa. Toki löytyy pari ID.3 kanssa yhteneväistä miinusta.
Nimeen velvoittava Cupra-optiokin löytyy, tosin kuristettuna  :-\

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-cupra-born-id-3n-kuumempi-espanjan-serkku/

Koeajo: Cupra Born – ID.3:n kuumempi Espanjan serkku
Sähköauto Cupra Born ei piilottele saksalaisia sukujuuriaan. Hyvää: ajettavuus, tilat, mukavuus, suorituskyky, sisustusmateriaalit. Huonoa: hipaisukytkimet, valikot, ei ristiseläntukea.

Yllättäen Cupran voimalinjavaihtoehdot eivät olekaan aivan yksi yhteen ID.3:n kanssa, vaan malliston huipulle saa e-Boost –suorituskykypaketin. Sen myötä tehoa on käytettävissä 170 kW (231 hv) 30 sekunnin ajan, jos akun varaustaso ylittää 75 % ja lämpö 20 astetta. Kaasuvasteen piristämisen lisäksi ajotilavalinta jämäköittää ohjausta ja iskunvaimennusta. Alusta on 15 mm matalampi, renkaat leveämmät ja etujarrut isommat. Kaiken huipuksi ajonvakautuksen saa kytkettyä pois toisin kuin säyseämmissä malleissa.

 
JiiJii71 sanoi:
Päinvastoin kuin VW ID.3 sisaressaan Cupra Bornissa saa kytkettyä ECS OFF tai siis ei kokonaan mutta ECS Sport tilan päälle. Jos olet tilannut optiona 235 leveät 20” renkaat.

TM koeajon (19/2021) mukaan tuon ESC:n saisi nimenomaan täysin pois päältä.
Vannekokovaihtoehdot ovat 18, 19 ja 20 tuumaa. Suurimmat saa lisäksi myös 235 millimetriä leveinä. Niiden yhteydessä keskinäytön uumenista löytyy myös valinta ESC off, eli ajonvakautusjärjestelmän saa kytkettyä kokonaan pois eikä pelkästään sallivampaan ESC Sport -asetukseen. Se voi antaa uusia ulottuvuuksia takavetoisen sähköauton ajamiseen. Samalla etupyörien isosta kääntökulmasta saattaa ilmetä muutakin etua kuin pieni kääntöympyrä.
 
Varovainen veikkaukseni olisi että tuo valintaruutu infotainmenttiin olisi mahdollista koodata jollain kapineella sopivaksi, aivan kuin se on ollut MQB alustaisissakin. Sitä että onko se koodaus onlinenä tehtävä tehtaan järjestelmän kautta vai esim VCDS:llä en tiedä...

Mutta tuo voi tarkoittaa sitä että lehtien koikka-autoissa tuo valintamahdollisuus täyteen offiin voi olla, mutta "kuluttajatuotteissa" on vain turvallinen sport-valinta mahdollinen.
 
Cupra Formentor VZ5 hinnat julkaistu. 65 kiloeuroa + varusteet, niin voi saada yhden viimeisitä mohikaaneista.

2.5TSI, 390hp - eli viisi pyttyä ja soundit sen mukaan. Aktiivinen perämurikka, isot jarrut ja kuppi-istuinta. Värivalokoima "brändin mukaan" eli mustaa tai mattaa. Muuten vakiona aikalailla kaikki "tarpeellinen". Sähköhän tässä ei ole eteenpäin vievää voimaa tuottamassa... veroina valtio kuittaa 22k€ / auto joten tämähän on kansantalouden näkökulmasta pakko-ostos.

Laittaako joku foorumilaisista arvan vetämään?

https://news.cision.com/fi/seat-finland/r/ole-yksi-kymmenesta--cupra-formentor-vz5--mallin-osto-oikeudet-arvotaan-suomessa,c3449695

https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/formentor/Prices.html

8b134d83c8f2771b_org.jpg
 
ConD sanoi:
Cupra Formentor VZ5 hinnat julkaistu. 65 kiloeuroa + varusteet, niin voi saada yhden viimeisitä mohikaaneista.

2.5TSI, 390hp - eli viisi pyttyä ja soundit sen mukaan. Aktiivinen perämurikka, isot jarrut ja kuppi-istuinta. Värivalokoima "brändin mukaan" eli mustaa tai mattaa. Muuten vakiona aikalailla kaikki "tarpeellinen". Sähköhän tässä ei ole eteenpäin vievää voimaa tuottamassa... veroina valtio kuittaa 22k€ / auto joten tämähän on kansantalouden näkökulmasta pakko-ostos.

Laittaako joku foorumilaisista arvan vetämään?

https://news.cision.com/fi/seat-finland/r/ole-yksi-kymmenesta--cupra-formentor-vz5--mallin-osto-oikeudet-arvotaan-suomessa,c3449695

https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/formentor/Prices.html

8b134d83c8f2771b_org.jpg

Todella hieno peli. Yli oman budjetin, joten arpaa ei laiteta vetämään  ;) Tästä viimeisimpiä vanhan koulukunnan sportteja, ja uskon, että tuo on todella todella kiva auto se joka tuollaiseen päätyy. Toki normi Formentor liikahtaa ihan tarpeeksi sähäkästi, mutta tuo 5-sylinterinen moottori on ainakin raporttien mukaan todella kiva kone, joten vie varmasti auton vielä uudelle tasolle.
 
Mitä mieltä raati on, olisiko VZ5 heti ostohintaansa arvokkaampi Suomessa? Tai saisiko myytyä esim. vuoden vanhana (ja hyvin pidettynä) ilman normaalia 1. vuoden arvonalenemaa?

 
Tää olisi kyllä kutkuttavan hieno ja ainutlaatuinen peli. Harmi kun oma liisari on vasta 6kk...vielä 30kk sopparia jäljellä. Jos olisi luvut toisin päin, niin osallistuisin kyllä arvontaan. On taajusti fiiliksiä herättävä auto.  :) :)
 
heteka sanoi:
Mitä mieltä raati on, olisiko VZ5 heti ostohintaansa arvokkaampi Suomessa? Tai saisiko myytyä esim. vuoden vanhana (ja hyvin pidettynä) ilman normaalia 1. vuoden arvonalenemaa?

Epäilen vahvasti. Noita tehdään kuitenkin 7000 kpl ja esim. Focus RS500 (valmistettiin 500 kpl) ei ole noussut vielä lähellekään uuden myyntihintaa, mutta tulevaisuudessa voi olla varma hyvän yksilön myyntihinnan olevan korkea (vrt. Sierra RS500).
 
Kyllä minä tällä hinnoittelulla ottaisin tämän ennen Id3:sta.  5v takuu ei yhtään vähennä houkuttelevuutta.

Cubran configuraattorista näyttäisi löytyvän Beats:n audio setti, joten eiköhän näitä ala muihinkin MEB pohjaisiin valua ajan mittaan.
 
Taky sanoi:
Vain pikkuakkuinen tarjolla - BORN 150 kW 58 kWh?

Niin tai siis keskikoko. Itse odotan 45kWh mallin hintaa...toki voinee kohtuudella odottaa että hintaero ID.3:een ei tuota yllätystä.
 
Zeta sanoi:
Kyllä minä tällä hinnoittelulla ottaisin tämän ennen Id3:sta.  5v takuu ei yhtään vähennä houkuttelevuutta.

Cubran configuraattorista näyttäisi löytyvän Beats:n audio setti, joten eiköhän näitä ala muihinkin MEB pohjaisiin valua ajan mittaan.

Konfiguraattori näkyy laskevan autoveron mukaan, todellinen hinta on vähintään 1200€ alhaisempi.
 
Kummallista kiusantekoa.
Paikkakunnalla on Seatin myynti, mutta ei Cupran.
On sentäs Cupran huolto.
Lähe sitten vain ajamaan 80 km Cupraa katsomaan.
Molemmissa paikoissa samaan liikeketjuun kuuluvat.
 
^Minä en ymmärrä tätä Cupra -brändäystä ollenkaan. Sen verran pieni merkki Seat on jo alkuaankin, että miksi piti jakaa kahtia. Samoista VAG -palikoista kuitenkin tuotteet kootaan. Ja Cupra -brändillä on aika pitkä matka noustakseen oikeasti arvostetuksi, sporttiseksi merkiksi. Autoja en väheksy, samaa "hyvää" VAG -laatua kuin muutkin konsernin tuotteet.
 
Audi kun oli Airportissa huollossa niin samalla kävin Cupra Bornia katsomassa.

Born on mielestäni aika paljon hienompi kuin ID.3, tälläistä voisi harkita bemarin tilalle.


IMG_1113.JPG



IMG_1116.JPG



 
Tää menis kyllä talouden "kakkosautona". Pitää laittaa vakavaan harkintaan Ibiza-->Born... Jos ens kesänä :)
Olin kyllä autoja 30te luokassa katsellut (lähinna vähän käytetty e-208 GT), mutta miksei tällainenkin..
 
On mielenkiintoinen tuote kyllä ja ihan asiallisesti viimeistelty, perusvarma VAG hyvässä ja pahassa. Max versiossa olisi kaikki tarvittavat pl. Beats audio. Onkohan noissa vakiona ne ID3 tutut soittovehkeet mitkä ovat jotain ihan hirveää?
 
Markku J sanoi:
^Minä en ymmärrä tätä Cupra -brändäystä ollenkaan. Sen verran pieni merkki Seat on jo alkuaankin, että miksi piti jakaa kahtia. Samoista VAG -palikoista kuitenkin tuotteet kootaan. Ja Cupra -brändillä on aika pitkä matka noustakseen oikeasti arvostetuksi, sporttiseksi merkiksi. Autoja en väheksy, samaa "hyvää" VAG -laatua kuin muutkin konsernin tuotteet.
¨
Mielestäni Cupra brändin alla on designiltaan poikkeuksellisen tyylikkäitä malleja. Onhan tuo cupran design muutenkin erottuva nimenomaan positiivisessa mielessä. Mielestäni cupran kohdalla samoista VAG-palikoista rakennetaan muista konsernin tuotteista kohtuullisen selvästi erottuvaa omaa brandiään, jolle markkinoilla on tilaa.