- 19.10.2021 klo 20:29 / Cupra
Täytyypä varmaan käydä formentoria katsomassa kun tuo liikekin on nuin lähellä..."Onneksi" Ei ole varaa vaihtaa nyt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
gudmund sanoi:Olen samaa mieltä. Mutta eikös voisi ajatella myös niin, että tämä bensa-Cupra on 25% kotimainen tuote, kun neljäsosa hinnasta on "valtakunnan kehittämiseen". Ja samalla laskutavalla plugari on vain pari prosenttia "kotimainen". Tätä näkökulmaahan pitäisi tuoda enemmän esiin autokaupassa.
Koeajo: Cupra Born – ID.3:n kuumempi Espanjan serkku
Sähköauto Cupra Born ei piilottele saksalaisia sukujuuriaan. Hyvää: ajettavuus, tilat, mukavuus, suorituskyky, sisustusmateriaalit. Huonoa: hipaisukytkimet, valikot, ei ristiseläntukea.
Yllättäen Cupran voimalinjavaihtoehdot eivät olekaan aivan yksi yhteen ID.3:n kanssa, vaan malliston huipulle saa e-Boost –suorituskykypaketin. Sen myötä tehoa on käytettävissä 170 kW (231 hv) 30 sekunnin ajan, jos akun varaustaso ylittää 75 % ja lämpö 20 astetta. Kaasuvasteen piristämisen lisäksi ajotilavalinta jämäköittää ohjausta ja iskunvaimennusta. Alusta on 15 mm matalampi, renkaat leveämmät ja etujarrut isommat. Kaiken huipuksi ajonvakautuksen saa kytkettyä pois toisin kuin säyseämmissä malleissa.
JiiJii71 sanoi:Päinvastoin kuin VW ID.3 sisaressaan Cupra Bornissa saa kytkettyä ECSOFFtai siis ei kokonaan mutta ECS Sport tilan päälle. Jos olet tilannut optiona 235 leveät 20” renkaat.
Vannekokovaihtoehdot ovat 18, 19 ja 20 tuumaa. Suurimmat saa lisäksi myös 235 millimetriä leveinä. Niiden yhteydessä keskinäytön uumenista löytyy myös valinta ESC off, eli ajonvakautusjärjestelmän saa kytkettyä kokonaan pois eikä pelkästään sallivampaan ESC Sport -asetukseen. Se voi antaa uusia ulottuvuuksia takavetoisen sähköauton ajamiseen. Samalla etupyörien isosta kääntökulmasta saattaa ilmetä muutakin etua kuin pieni kääntöympyrä.
ConD sanoi:Cupra Formentor VZ5 hinnat julkaistu. 65 kiloeuroa + varusteet, niin voi saada yhden viimeisitä mohikaaneista.
2.5TSI, 390hp - eli viisi pyttyä ja soundit sen mukaan. Aktiivinen perämurikka, isot jarrut ja kuppi-istuinta. Värivalokoima "brändin mukaan" eli mustaa tai mattaa. Muuten vakiona aikalailla kaikki "tarpeellinen". Sähköhän tässä ei ole eteenpäin vievää voimaa tuottamassa... veroina valtio kuittaa 22k€ / auto joten tämähän on kansantalouden näkökulmasta pakko-ostos.
Laittaako joku foorumilaisista arvan vetämään?
https://news.cision.com/fi/seat-finland/r/ole-yksi-kymmenesta--cupra-formentor-vz5--mallin-osto-oikeudet-arvotaan-suomessa,c3449695
https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/formentor/Prices.html
heteka sanoi:Mitä mieltä raati on, olisiko VZ5 heti ostohintaansa arvokkaampi Suomessa? Tai saisiko myytyä esim. vuoden vanhana (ja hyvin pidettynä) ilman normaalia 1. vuoden arvonalenemaa?
Phermanni sanoi:Myyjä kehaisi sähkö Seatin hinnasto on julkistettu. Ei aiheuta toimenpiteitä vaikka saman konsernin tuotetta käyty katsomassa.
Taky sanoi:Vain pikkuakkuinen tarjolla - BORN 150 kW 58 kWh?
Zeta sanoi:Kyllä minä tällä hinnoittelulla ottaisin tämän ennen Id3:sta. 5v takuu ei yhtään vähennä houkuttelevuutta.
Cubran configuraattorista näyttäisi löytyvän Beats:n audio setti, joten eiköhän näitä ala muihinkin MEB pohjaisiin valua ajan mittaan.
¨Markku J sanoi:^Minä en ymmärrä tätä Cupra -brändäystä ollenkaan. Sen verran pieni merkki Seat on jo alkuaankin, että miksi piti jakaa kahtia. Samoista VAG -palikoista kuitenkin tuotteet kootaan. Ja Cupra -brändillä on aika pitkä matka noustakseen oikeasti arvostetuksi, sporttiseksi merkiksi. Autoja en väheksy, samaa "hyvää" VAG -laatua kuin muutkin konsernin tuotteet.