- Liittynyt
- 22.12.2013
Citroen esitteli Genevessä varsin mielenkiintoisen uutuuden, mikä on jäänyt varsin vähälle huomiolle. C5 CrossTourerin:
http://www.netcarshow.com/citroen/2014-c5_crosstourer/
http://www.automobilesreview.com/pictures/geneva/citroen-c5-cross-tourer-2014/
Vaikka kyseessä onkin vain etuveto, on kyseessä ainakin paperilla varsin asiallinen kokonaisuus. Juurikin Suomen huonoille teille. Maavaraa on vakioasetuksillakin riittävästi ja se vaihtelee nopeuden mukaan. Yli 70 km/h nopeuksissa auto laskee C5:n normikorkeudelle ja yli 110 km/h nopeuksissa laskeudutaan vielä alemmaksi.
Alle 40km/h nopeuksissa maavaraa voidaan kuskin toiveesta korottaa hulppeat 40mm. Ja tämän jälkeen voidaan ottaa käyttöön hetkellisesti vielä ylimääräinen 20mm.
Myös vakiovarustelu on erittäin kattava, mutta hinnat jäänevät silti karvan alle 40 tonnin. Vaikka arvonalenema on mahdollisesti kovaa, niin euromääräinen alenema jää pieneksi, koska auto on luultavasti ihan rehellisen halpa.
Ja autoon on saatavilla myös moottorikin, eli 204hv/450Nm diesel. Sitikalla kun ei ole väännön kanssa samanlaisia rajoituksia kuin esimerkiksi VAG:n DSG.
Enpä olisi joku aika sitten uskonut, että Citroen herättäisi meikäläisessä tällaista mielenkiintoa 8) Historiallista mainetta vikojen kanssa helpottaa kolmen vuoden takuu, mikä on vain märkä päiväuni vaggineissa.
http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy/r/citroen-c5-crosstourer--epatasaisen-tien-tasoittaja,c9542531
http://www.netcarshow.com/citroen/2014-c5_crosstourer/
http://www.automobilesreview.com/pictures/geneva/citroen-c5-cross-tourer-2014/
Vaikka kyseessä onkin vain etuveto, on kyseessä ainakin paperilla varsin asiallinen kokonaisuus. Juurikin Suomen huonoille teille. Maavaraa on vakioasetuksillakin riittävästi ja se vaihtelee nopeuden mukaan. Yli 70 km/h nopeuksissa auto laskee C5:n normikorkeudelle ja yli 110 km/h nopeuksissa laskeudutaan vielä alemmaksi.
Alle 40km/h nopeuksissa maavaraa voidaan kuskin toiveesta korottaa hulppeat 40mm. Ja tämän jälkeen voidaan ottaa käyttöön hetkellisesti vielä ylimääräinen 20mm.
Myös vakiovarustelu on erittäin kattava, mutta hinnat jäänevät silti karvan alle 40 tonnin. Vaikka arvonalenema on mahdollisesti kovaa, niin euromääräinen alenema jää pieneksi, koska auto on luultavasti ihan rehellisen halpa.
Ja autoon on saatavilla myös moottorikin, eli 204hv/450Nm diesel. Sitikalla kun ei ole väännön kanssa samanlaisia rajoituksia kuin esimerkiksi VAG:n DSG.
Enpä olisi joku aika sitten uskonut, että Citroen herättäisi meikäläisessä tällaista mielenkiintoa 8) Historiallista mainetta vikojen kanssa helpottaa kolmen vuoden takuu, mikä on vain märkä päiväuni vaggineissa.
http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy/r/citroen-c5-crosstourer--epatasaisen-tien-tasoittaja,c9542531