Italian lomalla tuli jälleen netistä ennakkoon varatun pienemmän luokan tilalle pykälää isompi auto alle. Tällä kertaa saatiinkin auto, jota ei ole Suomessa edes saatavilla. Auto oli dieselmoottorinen Citroen C-Elysée, joka on neliovinen porrasperämalli.
Auto on alunperin suunniteltu Turkin ja Pohjois-Afrikan markkinoille, joten etusijalla ei ole ollut premiumfiilis, vaan käytettävyys. Varustelu oli ihan riittävä peruskäyttöön. Autosta löytyi manuaali-ilmastointi, sähkösäätöiset peilit, sähköikkunat joka ovesta (napit vaihdekepin edessä kaikille ikkunoille ja takana säätimet keskellä molemmille takalaseille), vakionopeudensäädin, USB/AUX-liitin, peruutustutkat takana, kyynärnoja etuistuimille ja lisäksi löytyi ulkoa vielä alumiinivanteet renkaista. Tavaratila oli tosi iso ja sisälläkin oli ihan hyvät tilat.
Ohjauspyörä oli muovia ja siinä ei ollut mitään säätimiä. Oli kuitenkin ihan käteen sopiva. Auto ei todellakaan sovi kojelaudan tai ovien verhoilujen hiplaajille, sillä molemmat ovat kovaa muovia tai kuten premiummiehet sanovat "ämpärimuovia". Sisätiloissa ei kuitenkaan ollut niin muovinen tuntu kuin esimerkiksi Daciassa.
Ajoltaan auto oli perustasoa. Kulkupuoli oli normaaliajoon riittävä ja autostradalla ei jäänyt jalkoihin, vaan jaksoi pitää semmoista 150 km/h mittarinopeuttakin matkavauhtina. Vuoristossa tiukissa mutkissa ja nousuissa koneen puhti riitti hyvin sujuvaan etenemiseen, kunhan piti oikean vaihteen pesässä. Kulutus oli noin kuusi litraa satasella, mutta siinä on kolmisen sataa kilometriä nopeaa autostradalla ajoa ja loput kylissä ja vuoristossa ajelua.
Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus. Tämmöinen olisi ihan järkivalinta omiinkin ajoihin. Siirtää ruhon pisteestä A pisteeseen B ilman mitään suurempia tunteita.
http://www.citroen.it/modelli/citroen/citroen-c-elysee.html#sticky
Auto on alunperin suunniteltu Turkin ja Pohjois-Afrikan markkinoille, joten etusijalla ei ole ollut premiumfiilis, vaan käytettävyys. Varustelu oli ihan riittävä peruskäyttöön. Autosta löytyi manuaali-ilmastointi, sähkösäätöiset peilit, sähköikkunat joka ovesta (napit vaihdekepin edessä kaikille ikkunoille ja takana säätimet keskellä molemmille takalaseille), vakionopeudensäädin, USB/AUX-liitin, peruutustutkat takana, kyynärnoja etuistuimille ja lisäksi löytyi ulkoa vielä alumiinivanteet renkaista. Tavaratila oli tosi iso ja sisälläkin oli ihan hyvät tilat.
Ohjauspyörä oli muovia ja siinä ei ollut mitään säätimiä. Oli kuitenkin ihan käteen sopiva. Auto ei todellakaan sovi kojelaudan tai ovien verhoilujen hiplaajille, sillä molemmat ovat kovaa muovia tai kuten premiummiehet sanovat "ämpärimuovia". Sisätiloissa ei kuitenkaan ollut niin muovinen tuntu kuin esimerkiksi Daciassa.
Ajoltaan auto oli perustasoa. Kulkupuoli oli normaaliajoon riittävä ja autostradalla ei jäänyt jalkoihin, vaan jaksoi pitää semmoista 150 km/h mittarinopeuttakin matkavauhtina. Vuoristossa tiukissa mutkissa ja nousuissa koneen puhti riitti hyvin sujuvaan etenemiseen, kunhan piti oikean vaihteen pesässä. Kulutus oli noin kuusi litraa satasella, mutta siinä on kolmisen sataa kilometriä nopeaa autostradalla ajoa ja loput kylissä ja vuoristossa ajelua.
Kaiken kaikkiaan ihan positiivinen kokemus. Tämmöinen olisi ihan järkivalinta omiinkin ajoihin. Siirtää ruhon pisteestä A pisteeseen B ilman mitään suurempia tunteita.
http://www.citroen.it/modelli/citroen/citroen-c-elysee.html#sticky