https://tummennuskalvot.fi/

Citroën Xsara

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
628
Tuli ostettua elämän ensimmäinen ranskalainen  :rolleyes:
Auton hinta / laatutaso vaikutti olevan kohdallaan joten pitää tämäkin kortti katsoa.
Tällä kertaa haku kriteerinä oli halpa hinta , mutta silti kohtuu ajanmukainen auto ja mieluiten tietysti ehjä =)

Ainakaan ruoste ei vaivaa vaikka auto onjo rippikoulu ikäinen ja hiukan ylikin.
Kytkin pitää uusia.



Täydennetty otsikkoa - juupeli  :)
 

CeeViis

Sisäänajettu
Liittynyt
17.1.2014
Viestejä
322
Xsara oli myös minun ensimmäinen ranskis. Ja sille tielle jäin. Mulkosilmäisellä Xsaralla tuli parisen vuotta ajettua, kunnes oman ajovirheen seurauksena ajoin sen metsähallituksen puolelle. Alun epäilyt olivat haihtuneet ja seuraavan auton malli oli jo ajatuksissa tullut melko selväksi.

Xsarasta jäi hyvät muistot. Yllättävän normaali Citroeniksi :)
 

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
628
Jeps.Oma on tuo vanhempi keulainen , 1.8i 16V koneella
Aika näyttää miten toimii.
 

Rice

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
966
Itsellä oli vm 00 Xsara Berline 1.6-litrasella bensakoneella. Ostin uutena ja tuo palveli jotain 140tkm ja 6 vuotta.
Tuon jälkeen tuli taloon vm 05 Xsara X-Wagon. Tuo hankittiin vuoden vanhana hiukan ajettuna. X-Wagon palveli seuraavat 6 vuotta ja 80tkm. Ei noissa mitään ihmeellisiä vikoja ollut kummassakaan. Koiranluita ja pakoputkia noissa kului, mutta ei kumpikaan jättänyt koskaan tielle ja ei ollut esim. mitään sähkövikoja. Hyviä käyttöpelejä olivat.
 

vespa68

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
17.1.2014
Viestejä
4 456
Farķku Xsara oli mullakin jonkin aikaa.
Ihan mukava pienikulutuksinen ja vakuutuksinen pikkukärry. (samalla hajuton, mauton ja mitäänsanomaton... :) )
Joitain tyypillisiä sähkövikoja siitä löytyi.
Lämppärin puhaltimen diodit vaihdoin kertaalleen, konehuoneessa olevia sekä oviin ja takaluukkuun meneviä johtoja joutui uusimaan (ovat aivan luokattoman ohutta ja kovakuorista johdinta, joka murtuu ja katkeaa helposti)
Sähköflektin etuvastukset tuli uusittua.
Ja mitähän muuta...
Jostain mystisestä syystä mulla jäi penkinlämmittimiin sähköt päälle, ei siis katkonut niitä virtalukosta.
Kerran sitten Helsingin reissulla autoa parkkiin jättäessä en hoksannut tarkistaa ja rouvalta oli jäänyt penkinlämmitin päälle. Eihän se sitten parkkihallista enää herännyt käyntiin apuvirrallakaan, meni ajonesto päälle. No, eikun lavetti paikalle, saara lähti Veholle ja itse lähdettiin kiskoja pitkin kotiin...
Siellä olivat ladanneet akun ja kuitanneet ajoneston pois. Rouva sitten puolentoista viikon päästä kävi työreissullaan noutamassa auton kotiin. Ja sitten piti käyttää kuittauttamassa vielä paikallisessa merkkiliikkeessä uudestaan että saatiin molemmat avaimet toimimaan ajoneston kanssa.