https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Citroën Berlingo Multispace (2019 ->)

HiTec sanoi:
..joten pikkasen pitää ihmetellä mihin saumaan tällä nyt tähdätään.

Kolmannelle istuinriville on sijoitettavissa kaksi irrotettavaa istuinta. XL-versiossa kolmannen rivin istuimet on asetettu kiskoille ja ne ovat liikuteltavissa 130 mm matkalla eteen ja taakse tilan tarpeen mukaan.

Noita ei ole montaa johon menee isompi porukka/perhe.
 
HiTec sanoi:
Miksi ei tehty hybridiä? Plugarissa olisi yhdistetty molempien maailmojen plussat ja näin käyttöaluekin olisi jo huomattavasti laajempi, auto sopisi täyssähkäriä monipuolisemmin vähän joka tarpeeseen. Ja sähköauton tekniikastahan sopisi akut välipohjaan kuten tuossakin ja moottori taka-akselille PSA:n valmiilla Hybrid4 paketilla. Näin se polttis voisi olla keulalla ihan normaalisti ja meillä olisikin toimiva hybridi :)

Arkipyöritykseen 280km WLTP on juuri passeli, ei tarvitse ladata joka yö ja tarvittaessa saa ladattua kohtuuajassa lisäkilometrejä siitä lähi k-kauppiaan pikalaturista. 280km antaa ymmärtää myös akulle kohtuullista käyttöikää.
Alle 200km WLTP tarkoittaa nihkeää rangea talvella.

Hybridissä saisi sitten huoltaa ja korjata molempia järjestelmiä.
Jos on tarve ajella pidempää matkaa niin suosiolla itsetyydyttävä hybridi tai puhdas polttomoottoriauto.
 
Ihan oikea valinta tehdä täyssähkö. Plugarissa on yhdistetyt molempien huonot puolet ja siitä tulee teknisesti monimutkainen ja kallis.
 
Penguin sanoi:
Ihan oikea valinta tehdä täyssähkö. Plugarissa on yhdistetyt molempien huonot puolet ja siitä tulee teknisesti monimutkainen ja kallis.

Näin on, ja kun Stellantiksella ei ollut jemmassa valmista hybriditekniikkaakaan niin varmasti oli järkevin ratkaisu.

Näiden pakupohjaisten autojen mallisukupolvien elinikäkin on niin pitkä, että suoraan sähköautoon meneminen oli varmasti fiksua. Helppohan tuollaiseen koriin on tulevina vuosina pultata isompaa akkua, jos asiakkaat sitä haluavat ja akkujen hinta kehittyy suotuisasti.

Saksalaisen median mukaan e-Berlingon hinnat alkanevat 29 tonnista. Jos Suomessa ollaan vaikka 31 tonnissa niin on kieltämättä erittäin kiinnostava auto Leafin seuraajaksi. Olisi perhekäytössä ja arkiautoilussa erittäin hyvä konsepti tuollainen korimalli. Varsinkin kun hankinnan pääsee kilpailuttamaan neljänä eri merkkinä.
 
Urlaub sanoi:
Näin on, ja kun Stellantiksella ei ollut jemmassa valmista hybriditekniikkaakaan niin varmasti oli järkevin ratkaisu.

Näiden pakupohjaisten autojen mallisukupolvien elinikäkin on niin pitkä, että suoraan sähköautoon meneminen oli varmasti fiksua. Helppohan tuollaiseen koriin on tulevina vuosina pultata isompaa akkua, jos asiakkaat sitä haluavat ja akkujen hinta kehittyy suotuisasti.

Saksalaisen median mukaan e-Berlingon hinnat alkanevat 29 tonnista. Jos Suomessa ollaan vaikka 31 tonnissa niin on kieltämättä erittäin kiinnostava auto Leafin seuraajaksi. Olisi perhekäytössä ja arkiautoilussa erittäin hyvä konsepti tuollainen korimalli. Varsinkin kun hankinnan pääsee kilpailuttamaan neljänä eri merkkinä.

Tähän pösön viiden vuoden takuu niin alkaa olla moneksi vuodeksi arkiautoa.
 
Patteri sanoi:
Tähän pösön viiden vuoden takuu niin alkaa olla moneksi vuodeksi arkiautoa.

Päälle vielä 0 % -korkotarjous, jollaisella ranskalaisia jatkuvasti tarjotaan.

Penguin sanoi:
Vuonna 2022 julkaistaan uusi Fiat Doblo ja RAM Promaster City, jotka molemmat ovat tämä sama auto.

Fiatia ei taideta myydä oikein missään ja RAMina tuskin eurooppalaisille markkinoille tulee.
 
Nykyistä on jokunen kappale Turkin tehtaalta Eurooppaan kulkeutunut. 2,4-litraisella bensakoneella ei virallisesti ole koskaan myyty Eurooppaan.
 
Urlaub sanoi:
Näin on, ja kun Stellantiksella ei ollut jemmassa valmista hybriditekniikkaakaan niin varmasti oli järkevin ratkaisu.
Juu, ihan pa...aa puhuvatten Stellantiksen nettisivuilla, jep jep :rolleyes:
https://www.groupe-psa.com/en/newsroom/automotive-innovation/plug-in-hybrid-vehicle/

Urlaub sanoi:
Olisi perhekäytössä ja arkiautoilussa erittäin hyvä konsepti tuollainen korimalli. Varsinkin kun hankinnan pääsee kilpailuttamaan neljänä eri merkkinä.
Luokkaa 15v kokemuksella ei voi sanoa kuin KYLLÄ! Aivan ehdoton keksintö lapsiperheessä vaunujen kanssa (Partner -99) ja uudelleen näin wanhempana kun on pyörätuolia yms puolestaan kuskattavana (Berlingo XL -20). Myös koirat tykkäävät, itsekin kun nykersin tuon hyllyn niille (3x Bichon Frisé) konttiin, jonka alle saa sitten tuon pyörätuolin tai sähkömopon emäntää varten eikä vielä tartte istuinpaikoistakaan tinkiä :)
Kuva

Vaan mitä tulee kilpailutukseen näiden merkkien välillä, niin juu teoriassa kyllä. Vaan käytännössä tuotteet on kuitenkin varusteltu ja hinnoiteltu s.e. Citroën tarjoaa ylivoimaisesti eniten pienimmällä hinnalla, joten todellista kisaa näiden välille ei siis edes tule - ellei sitten ole jotain henk.koht. fixaatioita just tiettyyn merkkiin (esim. Toyota Proace City Verso) tai ulkonäöllisesti joku miellyttää eniten (esim. Peugeot Rifter) ja on noista sitten valmis jopa maksamaan extraa ???
 
Taky sanoi:
... ja arvuuttelemaan jälleenmyyntiaarvoa...

Ei tarvitse arvuutella. Toyota on Toyota!

Jos samaan hintaan saa valita noista neljästä niin jälleenmyynnin osalta Toyota on ehdottomasti fiksuin valinta.

Mutta samalla Toyota on tylsän näköinen jne..
 
Urlaub sanoi:
Jos samaan hintaan saa valita noista neljästä niin jälleenmyynnin osalta Toyota on ehdottomasti fiksuin valinta.
Mutta samalla Toyota on tylsän näköinen jne..

Citroën on se edullisin, vaikkakin toki tuo on silleen erikoinen että tosiaan kaikilla merkeillä on oman näköinen keula ja ohjaamoilmeensä, mutta jo myös Citroënilla itselläänkin on jo ha ja pa erilaisila keuloilla :eek:
 
Eihän Peugeotillakaan henkilö- ja pakettiautomallit ole samannäköisillä keuloilla ja ne ovat ihan eri mallinimelläkin (Rifter vs Partner)
 
Penguin sanoi:
Eihän Peugeotillakaan henkilö- ja pakettiautomallit ole samannäköisillä keuloilla ja ne ovat ihan eri mallinimelläkin (Rifter vs Partner)

Duodaa... Mitä eroa noissa mukamas on? Juu, maalattua vs. mustaa puskuria jne, mutta ihan on muodot kuitenkin tasan samat. Toisin kuin Citroënilla paku on valoiltaan about kuin Rifter, mutta ha on yhtenevä muidenkin Citroën ha keulailmeiden kanssa, alaslaskettuine ajovaloineen ja ylänurkkien päivävaloviiruineen ???
 
Rifterissä ja Partnerissa on keskenään erilainen etupuskuri, erilaiset valot ja erilainen maski.

Partnerissa on Berlingo pakettiautossa on keskenään identtinen puskurin alaosa, samalla varaosanumerollakin. Alaosan keskisäleikkö on erilainen.
 
Penguin sanoi:
Partnerissa on Berlingo pakettiautossa on keskenään identtinen puskurin alaosa, samalla varaosanumerollakin. Alaosan keskisäleikkö on erilainen.
Totta, tuotapa en muuten itse bongannutkaan :-[

Asioita kun mennään katsomaan ihan siellä varaosanumeroiden tasolla, niin samanlainen vs. erilainen saa jo ihan uuden merkityksen, vaan aika samanlaiset nuo Partner vs. Rifter kyllä silti ovat :rolleyes:
Peugeot_1138_13_20191317247.JPG
all-new-peugeot-rifter-active.jpg


Toisin kuin Berlingolla pa vs. ha
Citroen_Berlingo_Van.jpg
citroen_108_2010_201913135817.jpg


Vaan aika näpsästi konepelti ja etusiivet lienevät vielä täysin samoja osia näissä kaikissa ja silti keulailmeeseen ollaan saatu tuotua juuri ko. merkin ilmettä melkoisesti :)

Opel Combo
opel-combo-cargo-2019-2021-1587367423.88.jpg
opel-combo-life-1-5-bluehdi-102-l-s-5-meh-1.png


Toyota Proace City
VEH3398.jpg
photo


Ja nyt kun Toyotakin tuo tuon sähköversionsa tästä autosta, niin luonnollisesti keulan logossakin on sininen vivahde ihan kuten Toyotan muissakin sähkäreissä. Toki myös tuohon siiven ylänurkkaan on vielä lisätty tuo "Electric" teksti :)
toyota-proace-city-verso-electric.jpg
 
Tässä nämä meidän karvajalat hyvin edustettuina, miten tuo itse tekemäni koirahylly tuolla kontissa oikein toimii, takaluukun avattavasta ikkunasta käsin :)
 

Liitteet

  • Pojat autossa.jpg
    Pojat autossa.jpg
    62,3 KB · Katsottu: 142
Niin juu ja konttiin takapenkit kaatamalla tosiaan mahtuu se 120 leveä runkopatja ;D
 

Liitteet

  • Patja autossa.jpg
    Patja autossa.jpg
    50,9 KB · Katsottu: 140
Onko näissä tai sisarmalleissa mitään tiedettyjä tyyppivikoja, joita pitäisi välttää tai tutkia ostaessa?

Automaattilaatikko, miten toimii? Moottoreissa on automaatin kanssa kaksi vaihtoehtoa, 1.2 litran bensaturbo tai 1.5 litran diesel, onko kummassakaan mitään ongelmia vai hyviä perusmoottoreita?
 
Pirhonen sanoi:
Onko näissä tai sisarmalleissa mitään tiedettyjä tyyppivikoja, joita pitäisi välttää tai tutkia ostaessa?

Oikeastaan tuo PSA:n bensapata voi kenties olla sellainen kierrettävä, sillä niissä on ollut nokkahihnojen kanssa ongelmia kun eivät sitten kestäneetkään sitä moottorin elinikää minkä tehdas ensin lupaili ja toinen ehkä suurempi ongelma on imuventtiilien karstottuminen. Toki voi olla että näihin molempiin on jo reagoitu ja korjausliikkeitäkin tehty, joten nuo koskee lähinnä niitä alkupään yksilöitä ???

Samaten kannattaa myös katsoa autojen tekniset tiedot jos esim. vetomassoilla on merkitystä, josta syystä tuo omakin valintani oli pakotettu man.vaihteiseen dieseliin, vaikka alunperin aut.vaihteista bensaa ajattelinkin 8)
 
Ok thx, pitänee tutkia sitten tuota bensaa vielä netistä. Sen tiesin että niissä vanhemmissa VTI tms. koneissa oli ongelmia, mutta  vielä näissäkin. No toisaalta korkea isohko auto, että ei dieselkään varmaan huono valinta ole vaikka itse aine onkin nykyään hinnan kiroissa.
 
Pirhonen sanoi:
Ok thx, pitänee tutkia sitten tuota bensaa vielä netistä. Sen tiesin että niissä vanhemmissa VTI tms. koneissa oli ongelmia, mutta  vielä näissäkin. No toisaalta korkea isohko auto, että ei dieselkään varmaan huono valinta ole vaikka itse aine onkin nykyään hinnan kiroissa.

Se muinoinen taisi olla VTi vapari ja sen jälkeen tuli ... No enpä muuten muista enää minäkään, mutta nämä oli jo downsizing ahdettuja ja niissä oli ongelmia venyvien nokkavitjojen kanssa. Vaan tässä uudessa PureTech on jälleen nokkahihna, mutta se ui öljyssä ja muutenkin on sijoitettu enempi moottorin sisään kuin perinteisesti kuivat nokkahihnat oli moottorin päässä jonkun muovisuojan alla tms. PureTechissä tuo hihna toimii samalla myös "öljypumppuna" nostaen sitä öljyä nokille 8)

Vaikka diesel pumpulla maksaakin, niin sitä kuluu kuitenkin sen verran vähempi, jotta ajot yhä kannattaa. Toki se vuotuinen km kasvaa, mutta vielä nykyhinnoillakin ollaan ihan inhimillisissä ajomäärissä ennen kuin tuo käyttövoimavero tulee kuitattua pois. Itse asiassa juuri tuo korkea korimuoto ja siitä koituvat ilmanvastukset ajoivat Stellantiksen Berlingon kanssa hiukan ahtaalle ja näin tätä ei enää tämän vuoden alusta ole saanut kuin vain ja ainoastaan täyssähköisenä patteri-autona. Näin tehdas mahd. säästää nuo EU:n määräämät päästörajoihin liittyvät sakot, vaikka käytännössä autosta näin tulikin esim. allekirjoittaneelle täysin käyttökelvoton = nykyisestä disukasta ei siis luovuta kovin nopeasti 8)