Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Böö-miehellä tai lähinnä vaimollaan jäi kans kaupat tekemättä noiden penkinlämmittimien takia. Myyjä/maahantuoja ei uskaltanut videolla noita varmaksi luvata jälkiasennuksena
Tuo you-malli on uudessa hintaluokassa, mutta talvivarustein hinta on 29k€ ja se on sama summa minkä e-Golf maksoi syksyllä 2019. Toki e-golfin hinnassa on 2k€ tukea, mutta silti.Onkohan kaikki you perusvarustetason autoja joissa ei ole penkinlämmittimiä...
Vai mikähän lienee tullut peruutuksien syyksi... Ensin osto-innostus ja sitten krapula![]()
E-golf tuolla hintaa oli varmaankin hyvä hankinta kaikenkaikkiaan.Tuo you-malli on uudessa hintaluokassa, mutta talvivarustein hinta on 29k€ ja se on sama summa minkä e-Golf maksoi syksyllä 2019. Toki e-golfin hinnassa on 2k€ tukea, mutta silti.
On. Ennen hinnan perässä oli markka ja nyt saman hinnan perässä on euro. Harva asia on muutenkaan halventunut viimeiseen 20 vuoteen.Onko rahanarvo muuttunut jotenkin
On. Jos nyt pyöreästi viedään vaikka vuoden 2018 hintaindeksiin, niin tuo olisi silloin ollut alle 20k euron auto.Onko rahanarvo muuttunut jotenkin, kun 25000€ autoa pidetään halpana ja autosta on kaikki karsittu pois radiota myöten?
Silloin 18,5k€:llä sai Ibiza TGI stylen talvirenkaineen ja vieläpä muutamalla lisävarusteella (mm LEDit).On. Jos nyt pyöreästi viedään vaikka vuoden 2018 hintaindeksiin, niin tuo olisi silloin ollut alle 20k euron auto.
Yaris hybrid active toimituskuluineen 25k€. Nykyään hintaan kuuluu jo ratinlämmitin, joka pre-facelift-karvalakista puuttui.Mutta sitten kun rupeaa vertaamaan, nii millaista sähköautoa saa edullisemmin? Tai kuinka paljon maksaa joku kilpailija bensavehje automaattina?
Niin melkoinen shrinkflaatio käynyt samaan aikaan, kun rahan arvo on muuttunut. Mutta en enempää hämmästele asiaa, kun en ole ajanut, niin sitten voisi jaella enemmänkin mielipiteitä. Näin paperilla ei vaan vaikuta kiinnostavalta.Silloin 18,5k€:llä sai Ibiza TGI stylen talvirenkaineen ja vieläpä muutamalla lisävarusteella (mm LEDit).
Homma ei oikein toimi, kun huomioi, ettei YOU:ssa ole sähkölämmittimiä. Pikkuakkuisen kaupunkipelin tärkeimmät varusteet. Suomeen sopiva versio, jossa nuo lämppärit on maksaa 30k€. Minusta se on jo aika paljon. Muutaman satasen varusteiden poisjättö pilaa monta kauppaa tässä.
En ole viime aikoina Yarikseen tutustunut, mutta oman käsityksen mukaan C3 olisi luokkaa isompi kun Yaris. Olisiko koon puolesta lähempänä Yaris Crossia.Yaris hybrid active toimituskuluineen 25k€. Nykyään hintaan kuuluu jo ratinlämmitin, joka pre-facelift-karvalakista puuttui.
Böömieskin huomautti videollaan tuolien ominaisuuksista, tai niiden puutteista.Penkeissä ei ole korkeussäätöä eikä minkäänlaista sivuttaistukea. Jos sisään istahtaa yhtään vauhdikkaammin, meinaa horjahtaa apukuskin puolelle, kun keskikonsolissa ei ole käsinojaa, josta voisi ottaa tukea.
Vanhalla Leafilla toimittaja viittaa artikkelin linkin perusteella siis ykköskoppaiseen Leafiin. e-c3n moottori on 113 hp/120 Nm ja varsinkin tuo vääntö on sähkömoottorille todella vähän. Ilmeisesti auton+kuskin 1 500 kg massa vaikuttaa niin, ettei edes sähkömoottorin välitön maksimivääntö riitä kompensoimaan sitä.Painetaan kaasua. Onkohan Sitikkaan iskenyt kausiflunssa? Voimaa tulee niin nuhaisesti, ettei aluksi edes uskoisi ajavansa sähköautoa.
Jopa vanha Nissan Leaf kiihtyy ketterämmin. Perusauton ei todellakaan tarvitse olla mikään tehohirmu, mutta nykyajan mittapuulla Sitikka on varsin veltto etenijä. Poljinta saa painaa syvään ja antaumuksella, eikä risteyksessä kannata yrittää pujahtaa kovin pieneen väliin.
Autossa ei ole myöskään esilämmitysmahdollisuutta. Noh, tämän toki saa ratkaistua kun asentaa sisätilalämmittimen.Testiviikolla on viitisen astetta pakkasta. Pikalataus 20 prosentista 80 prosenttiin ottaa lähes tunnin, siis tuplasti kauemmin kuin myyntiesitteessä. Sataan prosenttiin lataus vie jo puolitoista tuntia ja latauskäyrä on kehnoimpia ikinä näkemiäni – latauksen keskiteho jää alle 30 kilowattin!
Siitäkin huolimatta, että latasin autoa aina lämpimässä kauppakeskuksen hallissa.
Tosin yli 25 000 EUR kauppakassista on aika paljon. Ja kun huomioi, että noin 4 500 euron lisäpanostuksella saa Stellantiksen katalogista Opel Fronteran, joka arvioiden perusteella on kelpo auto, niin herää kysymys, haluaako joku tällaisen vain katsastusvarusteet sisältävän akkukotelon ostaa. Toki Frontera on samalla voimalinjalla vielä vähän laiskempi.
e-c3n moottori on 113 hp/120 Nm ja varsinkin tuo vääntö on sähkömoottorille todella vähän. Ilmeisesti auton+kuskin 1 500 kg massa vaikuttaa niin, ettei edes sähkömoottorin välitön maksimivääntö riitä kompensoimaan sitä.
Välillä on naureskeltu joissakin hybrideissä tai täyssähkäreissä olevia kaksinopeuksisia alennusvaihteistoja että ovat ihan turhia kun sähkömoottorissa on niin paljon vääntöä ja kestää kierrättää. Citroeniin olisi ehkä kannattanut laittaa. Sitä en toki tiedä, onko edullisempi laittaa useampinopeuksinen alennusvaihteisto, vai kiertävämpi ja vääntävämpi sähkömoottori.