https://yliteippaus.fi/

CITROËN Ë-SPACETOURER

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
https://www.citroen.fi/e-spacetourer/



UUSI CITROËN Ë-SPACETOURER 9-PAIKKAINEN TILA-AUTO TÄYSSÄHKÖLLÄ

Tila-autoluokan pioneeri Citroën on asiantuntija tilavissa ja muunneltavissa autoissa, joissa matkustajien viihtyvyyteen on huolellisesti panostettu. Citroën osoittaa jälleen osaamisensa paljastaessaan täyssähkö version tutusta SpaceTourerista: ë-SpaceTourerin. Nyt asiakkaat voivat valita käyttövoiman, sillä tarjolla ovat niin diesel kuin uutuutena 100% sähkö. Käyttövoimasta riippumatta auto tarjoaa samat ominaisuudet ja mukautuu vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin niin perheiden kuin ammattilaisten käytössä.

Täyssähkö ë-SpaceTourer korostaa tuttuja SpaceTourerin ominaisuuksia. Moderni ja luonteikas tyyli allekirjoitetaan takaluukun ë-logolla. Asiakaalle ë-SpaceTourer tuo lisää valinnanvaraa, sillä kaksi eri kokoista akkua  tarjoavat vaihtoehtoiset toimintamatkat: 50 kWh/230 km tai 75 kWh/330 km (WLTP). Akun lataaminen on tehty helpoksi ja onnistuu myös pikalatauksella. Pikalatauksella akku saavuttaa 80% lataustason jopa 30 minuutissa (50 kWh akku tai 45 minuutissa 75 kWh akulla). Lisäksi akku latautuu myös ajon aikana jarrutusenergiaa talteenottamalla. Akun ja matkustamon esilämmitys ja -jäähdytys säästävät akun toimintamatkaa matkantekoon ja matkaan lähteminen esilämmitetyssä matkustamossa on entistä miellyttävämpää. Asiakkaan mielenrauhaksi akulla on 8 vuoden/160 000 km takuu.
Sähköllä ajaminen tuo lisää mukavuutta matkustamiseen melun ja värinän puuttuessa taustalta. Ohjattavuus on sulavaa ja ajo ei tuota ilmaan CO2 -päästöjä.

Kokovaihtoehtoja ë-SpaceTourerista tulee tarjolle kolme: XS 4,60 m, M 4,95 m sekä XL 5,30 m. Auton 1,90 m korkeus tekee pysäköintipaikan löytämisestä helppoa niin halleissa kuin maanalaisissa pysäköintitiloissa.

Sisätilojen erilaiset sommittelumahdollisuudet tekevät tilat soveltuviksi jopa yhdeksälle matkustajalle. Tehokas tilasuunnittelu luo matkustamosta viihtyisän ja avaran. Matkustamo tarjoaa myös runsaasti säilytystiloja (jopa 74 litraa), runsaan tavaratilan sekä käytännöllisyyttä. 2. ja 3. rivien istuimet on jaettu 2/3-1/3 -suhteessa ja ne ovat taittuvat, liukuvat sekä irrotettavat. Myös 1. rivin istuimet ovat täysin taittuvat ja kuljettajan mukavuuden lisäämiseksi ne voidaan varustaa myös hieroviksi.

ë-SpaceTourerin neljä varustelutasoa (Feel, Shine, Business ja Business Lounge) ovat suunniteltu erilaisille käyttäjille heidän erilaisiin tarpeisiinsa soveltuviksi. Business Lounge -versiossa matkustamo on suunniteltu liikkuvaksi lounge tilaksi, jonka muunneltavat ja kiskoilla liikkuvat pöydät sekä 4 – 5 nahkapäällysteistä, toisiaan vasten asetettua istuinta luovat matkustajille mukavan tilan seurusteluun tai työntekoon.

ë-Spacetoureriin saatavilla olevat ajoavustimet ja varusteet lisäävät turvallisuutta, mukavuutta sekä kuljettajan mielenrauhaa. Tarjolla on muun muassa segmentissä ainutlaatuiset jalan heilautuksella toimivat hands-free-sivuliukuovet ja tuulilasinäyttö sekä muun muassa reaaliajassa liikenteeseen reagoiva 3D navigointi, Top Rear vision -peruutuskamera lintuperspektiivillä, aktiivinen hätäjarrutus, automaattisesti säätyvät ajovalot, kaistavahti, törmäysvaroitin, aktiivinen hätäjarrutus, liikennemerkkitunnistus, katveavustin ja Grip Control.

ë-SpaceTourer on kompakti tila-auto, joka mahdollistaa mittatilauksen mukaan sovelletut versiot myös ammattilaisten käyttöön. Mutta yhtä lailla se on soveltuva perheille tai kaveriporukoille, jotka arvostavat mukavaa, vastuullista ja taloudellista matkantekoa.

Täyssähkö ë-SpaceTourer jatkaa Citroënin sähköistymistä heti C5 Aircross Hybrid SUV:n, Amin ja ë-Jumpyn perään. Yhteensä vuoden 2020 aikana tullaan näkemään kuusi Citroënin uutta malliversiota tai uutuutta, jotka kaikki ovat sähköisellä voimalinjalla ja suunniteltu kaikkien saavutettavaksi. ë-SpaceTourer saapuu Suomen jälleenmyyjäliikkeisiin vuoden 2020 lopussa.
 
Nyt on todella kiinnostava auto! Olisi napakymppi meidän tarpeisiin.

Mutta se hinta??

Perinnemoottorilla Sitikan Spacetourer on hinnat alkaen 44 tonnia kun mallisisar Toyota Proace Verso on 34 tonnia. En ole selvitellyt mistä hintaero johtuu, mutta pahaa pelkään sähkö-sitikan olevan samalla tavoin hinnoiteltu.

 
Onkohan Toyotalle tulossa tästä oma versio, vai jääkö sähkömalli ranskalaisten yksinoikeudeksi?
 
Toyota ranskalaisilla sähköillä ;) Toyotalta on tulossa ainakin Proace Electric, niin eiköhän se bussiversiokin tule sähköisenä. Siinä kuin Peugeot ja Citroën antavat 8 vuoden / 160 tkm akkutakuun, niin Toyotassa sama(?) akku saa 15 vuoden ja miljoonan kilometrin takuun.

Huippunopeus 130 km/h voi joitakin ahdistaa.
 
B20A sanoi:
Onkohan Toyotalle tulossa tästä oma versio, vai jääkö sähkömalli ranskalaisten yksinoikeudeksi?

Ainakin sähköpaku tulee kun näkyy jo Toyotan avoimissa korjaamomanuaaleissa. Varmasti sieltä henkilöversiokin tulee.
 
Ja sama auto on myös Peugeotilla ja Opelilla. PSA-groupin tekele eli tuskin Toyotan akkutakuu sen pidempi, kuin muissa samalla akulla varustetuissa sisarmalleissa.
 
VW:t sanoi:
Ja sama auto on myös Peugeotilla ja Opelilla. PSA-groupin tekele eli tuskin Toyotan akkutakuu sen pidempi, kuin muissa samalla akulla varustetuissa sisarmalleissa.

Niin, takuuhan on myös osa markkinointia, eli sillähän ei ole välttämättä muuta yhteyttä sisarmerkkeihin kun vaikutus myynti määriin.
 
Urlaub sanoi:
Ainakin sähköpaku tulee kun näkyy jo Toyotan avoimissa korjaamomanuaaleissa.

Tuttu on hyvissä väleissä Toyotan myyntiorganisaation kanssa - annoin juuri tehtävän suorittaa kenttätöitä ja tiedustella koska e-Proacen hinnat saadaan esille....  :p
 
Aivan normi Toyota akkutakuulla mennään. 10 vuotta/300tkm, niinkuin hybridi akkutkin ovat.