Näiden kiinalaismerkkien suurin ongelma Euroopassa tuntuu nyt olevan se, että hinta ei ole halpa. Autot ovat parhaimmillaan tasoa "ihan ok, mutta tylsä". Ruotsissa MG sai pari vuotta sitten hyvän aloituksen, joka perustui huippuhalpaan yksityisleasinghintaan ja Hedinin myyntiverkostoon. MG:n menestyksestä rohkaistuneena moni Norjaan ensin rantautunut kiinalaismerkki on tänä vuonna aloitellut myös Ruotsissa.
Teknikens Världin vuoden viimeisessä numerossa on aina mainio osio, jossa kukin toimittaja listaa vuoden ilmiöitä. Niillä joiden mielestä vuoden suurin pettymys ei ollut uusien BMW-mallien rumuus, vuoden pettymys oli hinta, jolla uusia kiinalaismerkkejä yritetään Ruotsissa myydä. Myös mainitun MG:n malli 4, joka on ID.3:n suora kilpailija, on myös hinnaltaan kutakuinkin ID.3:n tasolla. Kovin paljon tuntuu nyt tulevan kiinalaistarjontaa isojen sedanien ja tila-autojen luokkiin. Kumpikaan näistä ei ole nyt kuuminta hottia Euroopassa.