- Liittynyt
- 1.1.2014
- 28.9.2014 klo 10:33 / BMW X4
Jopas jopas, tälle ei vielä löydy omaa topicia. Korjataanpas heti 
Pääsin eilen ottamaan moisesta maistiaiset. Oli viellä malliston parempia versioita 3-litraisella disukalla ja höystettynä M-koristuksilla sekä vaalealla nahkasisustuksella.
Otin lyhyet tunnin tyypit laitoksesta ja olihan se aika huima. Lähinnä se 3.0TDI padan voima oli huumaavaa. Laatikko toimi ihan mukavasti myös ja eittämättä tuo kutosen vääntö auttoi asiaa. Autossa oli myös sport vaihteisto eli ratin takaa löytyi vaihtoviikset. Käytin niitä muutamia kertoja ja ihan hienosti toimivat, mutta tuon perusteella en maksaisi niistä senttiäkään lisää. Kuuluvat selvästi varusteisiin joita käytetään max. 1% ajasta.
Muuten ajoltaan kuului sektoriin ihan jees. Mielestäni tuo ei mitenkään erikoisesti eroa esim Audin Q5:sta ajoltaan. Ei hyvässä eikä pahassa. Noh, ohjaus oli ehkä piirun parempi kuin Audin nykyinen versio mutta ei sekään mitenkään erikoisesti erottunut. Hyvä laitos kaikkiaan.
Sisäpuolella bemarin logiikka käyttökytkimissä jne oli itselle täysin uusi kokemus. Näytöt ja toiminteet oli Audin vanhempiin malleihin verrattuna selvästi modernimmat. Kuitenkin tietyissä asioissa nappien sijoittelu oli mielestäni huono, kuten start/stop kytkin sijoitteuna käynnistysnapin ympärile ratin juureen. Tuo saisi olla paremmin käsillä. Tosin BMW:n start/stop toimi paremmin kuin Audin, eli ehkä tuota ei tarvitse niin usein räplätä. Audissa lähinnä pidän sen 90% ajasta poissa, koska se ei toimi yhteen autoholdin kanssa. BMW:ssä autohold ja start/stop toimi yhteen juuri kuten pitääkin. Audi saisi ottaa opiksi!
Muuten sisällä jakkarat jne olivat ihan hyvin. Erikoista että tuollaisesta varmaan 90k euron laitteesta puuttui ristiseläntuen säätö. Tämä on ilmeisesti BMW:ssä lisävaruste. Saisivat korjata asap, kyllä sen kuuluu sentään olla vakiona!
Itse olen melkoisen pitkä kuski eli siinä 194cm luokassa. Etupenkki olisi saanut mennä ehkä piirun verran taaemmas. Mutta erityisesti auton polkimet olivat liian pitkällä! Kun piti jalkaa kaasupolkimella, niin oli sen verran koukussa ettei reidelle löytynyt tukea. Ilmaa penkin ja reiden välissä varmaan pari senttiä.. onkohan nuo jotenkin säädettävissä?
Takana näytti olevan ihan reilusti jalkatilaa jopa minunkin penkin säädöillä. Tuossa olisi merkittävä ero esim omaan A4:seen verrattuna.
Tavaratila oli yllättävän pieni. Sanoisin että samaa kaliiberia kuin 3GT:ssä.
Mutta noin summattuna ihan mukava laitos. Pieniä säätöjä tuo koeajokki olisi omaan käyttöön tarvinnut, mutta SUV:ta miettivälle ihan tarkistamisen arvoinen vaihtoehto.
Sääli että omaan autobudjettiin ei tuollaisella 3.0TDI:llä ole mitään asiaa.. piru että tuli moista kokeiltua.
//Juha
Pääsin eilen ottamaan moisesta maistiaiset. Oli viellä malliston parempia versioita 3-litraisella disukalla ja höystettynä M-koristuksilla sekä vaalealla nahkasisustuksella.
Otin lyhyet tunnin tyypit laitoksesta ja olihan se aika huima. Lähinnä se 3.0TDI padan voima oli huumaavaa. Laatikko toimi ihan mukavasti myös ja eittämättä tuo kutosen vääntö auttoi asiaa. Autossa oli myös sport vaihteisto eli ratin takaa löytyi vaihtoviikset. Käytin niitä muutamia kertoja ja ihan hienosti toimivat, mutta tuon perusteella en maksaisi niistä senttiäkään lisää. Kuuluvat selvästi varusteisiin joita käytetään max. 1% ajasta.
Muuten ajoltaan kuului sektoriin ihan jees. Mielestäni tuo ei mitenkään erikoisesti eroa esim Audin Q5:sta ajoltaan. Ei hyvässä eikä pahassa. Noh, ohjaus oli ehkä piirun parempi kuin Audin nykyinen versio mutta ei sekään mitenkään erikoisesti erottunut. Hyvä laitos kaikkiaan.
Sisäpuolella bemarin logiikka käyttökytkimissä jne oli itselle täysin uusi kokemus. Näytöt ja toiminteet oli Audin vanhempiin malleihin verrattuna selvästi modernimmat. Kuitenkin tietyissä asioissa nappien sijoittelu oli mielestäni huono, kuten start/stop kytkin sijoitteuna käynnistysnapin ympärile ratin juureen. Tuo saisi olla paremmin käsillä. Tosin BMW:n start/stop toimi paremmin kuin Audin, eli ehkä tuota ei tarvitse niin usein räplätä. Audissa lähinnä pidän sen 90% ajasta poissa, koska se ei toimi yhteen autoholdin kanssa. BMW:ssä autohold ja start/stop toimi yhteen juuri kuten pitääkin. Audi saisi ottaa opiksi!
Muuten sisällä jakkarat jne olivat ihan hyvin. Erikoista että tuollaisesta varmaan 90k euron laitteesta puuttui ristiseläntuen säätö. Tämä on ilmeisesti BMW:ssä lisävaruste. Saisivat korjata asap, kyllä sen kuuluu sentään olla vakiona!
Itse olen melkoisen pitkä kuski eli siinä 194cm luokassa. Etupenkki olisi saanut mennä ehkä piirun verran taaemmas. Mutta erityisesti auton polkimet olivat liian pitkällä! Kun piti jalkaa kaasupolkimella, niin oli sen verran koukussa ettei reidelle löytynyt tukea. Ilmaa penkin ja reiden välissä varmaan pari senttiä.. onkohan nuo jotenkin säädettävissä?
Takana näytti olevan ihan reilusti jalkatilaa jopa minunkin penkin säädöillä. Tuossa olisi merkittävä ero esim omaan A4:seen verrattuna.
Tavaratila oli yllättävän pieni. Sanoisin että samaa kaliiberia kuin 3GT:ssä.
Mutta noin summattuna ihan mukava laitos. Pieniä säätöjä tuo koeajokki olisi omaan käyttöön tarvinnut, mutta SUV:ta miettivälle ihan tarkistamisen arvoinen vaihtoehto.
Sääli että omaan autobudjettiin ei tuollaisella 3.0TDI:llä ole mitään asiaa.. piru että tuli moista kokeiltua.
//Juha