https://yliteippaus.fi/

BMW X1 ja iX1 (U11) 2023-

Pohjoinen -30 astetta ja siis tarkenee varmasti ?
Tarkenee mutta viime talvena kun oli muutama päivä lähes noin kylmä niin akku hupenee lämmityksessä melkoisesti. Kuten tuossa jo lnaukkar mainitsikin että lämmitin on melko tehokas mutta vie sitten akkua. Tuli vielä pelkkää lähipyöritystä niin range oli kyllä hieman onneton noilla keleillä.
 
Saakohan radion kanavat jotenkin buutattua/nollattua?
Yksi reissu Viron puolelle ja pari kertaa Porvoossa niin johan on kanavalista aivan täynnä ruotsin- ja vironkielisiä kanavia. En ole tallentanut mitään suosikeiksi vaan tottunut ajaessa räpläämään kanavalistaa kunnes tulee jotain kuuntelemisen arvoista.
 
Mikähän tuossa on että ix1 ei myy Suomessa…ainakin verrattuna Volvo xc40 ja Audi Q4 niin myynti on aika murusia..
 
Olisiko hinta syy? Mersun, Audin ja Volvon vastaavat nelarit ovat järjestään alle 60k eur kun Bemari yli 60k eur. Bemarissa oli muistaakseni hiljattain jokin kampanja jolloin hinta oli ’kohdillaan’ mutta nyt näyttää kalliilta vrt kilpailijat.
 
iX1 hinta on nyt paremmin kohdallaan, kun edition malli näyttäisi olevan enää hieman vajaa 61k€. Tällä hinnalla itsekin voisin harkita ix1:stä, mutta vielä vuoden vaihteessa uutta autoa valitessani hinta oli muistaakseni jotain 70k€, joka ei ollut mitenkään linjassa kilpailijoihin. Sillä hinnalla en viitsinyt edes käydä koeajolla. Näitä tuskin kovin moni ostaa uutena omaksi, eiköhän valtaosa mene liisariksi.
 
iX1 hinta on nyt paremmin kohdallaan, kun edition malli näyttäisi olevan enää hieman vajaa 61k€. Tällä hinnalla itsekin voisin harkita ix1:stä, mutta vielä vuoden vaihteessa uutta autoa valitessani hinta oli muistaakseni jotain 70k€, joka ei ollut mitenkään linjassa kilpailijoihin. Sillä hinnalla en viitsinyt edes käydä koeajolla. Näitä tuskin kovin moni ostaa uutena omaksi, eiköhän valtaosa mene liisariksi.
Enpä tuota Editionia bongannutkaan kun se ei näy konfiguraattorissa lainkaan! Juu sen hinta on kyllä kohdillaan.
 
Onko tässä sellaista ominaisuutta että kun ajelee jonkun perässä ja kun edellä ajava pysähtyy niin auto pysähtyy sen perään..ilman että tarvitsisi jarruttaa itse. En nyt tarkoita vakkaria tai one pedal ajoa. Riittää kun jalan nostaa kaasulta.

Xc40 sellainen oli ja se oli mielestäni mainio.
 
Viimeksi muokattu:
Olen niin pihalle näiden uusien autojen kanssa että hyvää päivää joten en osaa sanoa onko tuolla joku nimi :)
 
En oo uskaltanut kokeilla, mutta itsellä hidastaa ilman vakkaria noin 4-5km/h vauhtiin, lopuks painanut itse jarrua. Vähän erikoinen ettei pysäytä kokonaan, mutta taas hyvänä puolena auton reagointi liikenteessä, jarrua ei paljon muualla tarvi kuin valoissa. Vaikea myös tottua tuohon adaptiiviseen vakkariin kun karttaopastus päällä, jarruttaa hyvin mutkissa ja risteyksissä.
 
Onko tässä sellaista ominaisuutta että kun ajelee jonkun perässä ja kun edellä ajava pysähtyy niin auto pysähtyy sen perään..ilman että tarvitsisi jarruttaa itse. En nyt tarkoita vakkaria tai one pedal ajoa. Riittää kun jalan nostaa kaasulta.
X1-plugarissa on tämäntyyppinen toiminto eli auto huomaa edellä olevat autot ja esim. liikennevaloihin tullessa rullaamisen sijasta hidastaa itsekseen regenillä ilman että tarvii jarrua painaa. Ei kuitenkaan ihan pysähdyksiin asti jarruta eikä estä peräänajoa.
iDriven näytöllä on se joku auton tilaa näyttävä ruutu, jossa päivittyy "status" livenä jos auto näkee edessään muita autoja.

Tässä karvalakkimallissa ei siis mitään adaptiivista vakkaria.
 
Tällaista herjaa tuli pari päivää sitten ruudulle. Itsellä nämä kertaluonteiset ajastukset eivät ole lähteneet tänä syksynä käyntiin.

IMG_6697.jpeg
 
Kuukausi-pari sitte tuli isompi päivitys (07/24). Sen jälkeen tehny muutaman kerran sen, että autosta poistuessa avain taskussa auto ei oo ajanu itteään alas (lukitus, valojen sammutus, peilien käännöt,etc). Pitää seurailla tilannetta..
 
Uutta patchia lähti just latailee (11/2024). Ei tainnu putkeen mennä edellisen paketin päivitykset kun näin pian pitää jo parsia. Näytti olevan myös comfort accessiin fixia, jospa loppuisi nuo yllä mainitut ongelmat.
 
Satuin eksymään Bemarin sivuille katsomaan katselemaan iX1:stä ja heti saatavilla olevia uusia autoja. Siellä näyttäisi olevan aika kovia alennuksia, kun ainakin sivun mukaan aiempi yhden demoauton hinta olisi ollut yhdellä autolla 71 545 € ja nyt 49 900 €: https://loyda.bmw.fi/r/U11E-iX1/iX1-xDrive30-WBY61EF00P5W82580

Muitakin isoja alennuksia näyttäisi olevan: https://loyda.bmw.fi/r/U11E-iX1?adu...age=0&listOrder=29&range-slug=U11E-iX1&page=2

Vai onko noi nyt vain niin, että tuo sivulla näytettävä aiempi hinta on ensin nostettu, jotta saadaan alennus näyttämään suuremmalta?
 
Satuin eksymään Bemarin sivuille katsomaan katselemaan iX1:stä ja heti saatavilla olevia uusia autoja. Siellä näyttäisi olevan aika kovia alennuksia, kun ainakin sivun mukaan aiempi yhden demoauton hinta olisi ollut yhdellä autolla 71 545 € ja nyt 49 900 €: https://loyda.bmw.fi/r/U11E-iX1/iX1-xDrive30-WBY61EF00P5W82580

Muitakin isoja alennuksia näyttäisi olevan: https://loyda.bmw.fi/r/U11E-iX1?adu...age=0&listOrder=29&range-slug=U11E-iX1&page=2

Vai onko noi nyt vain niin, että tuo sivulla näytettävä aiempi hinta on ensin nostettu, jotta saadaan alennus näyttämään suuremmalta?
On noi hinnat olleet joku aika sitten varmaan voimassa. Noilla vain tuskin juuri kukaan autoa hommannut. Nyt vain hinnat on täysin eri:

1734687242729.png

Toi sun linkkaama taitaa olla Charged Plus, eli 56te auto nyt.

Hintoja siis äskettäin rukkailtu huoella alaspäin. Myös iX2.
 
Vaikka piti pysyä autokaupoista poissa niin pitänee käydä iX1 katsomassa välipäivinä nyt kun hintakin pudonnut reilusti.
Onko tuossa Charged Plussan sähköpenkeissä istuimen etureunan pituuden ja korkeuden säätöä?
 
Tuli heitettyä pitkästä aikaa pidempi lenkki. Adaptiiviset valot oli jotenkin kummalliset, välillä ei vaihtuneet pitkät päälle oikein millään ja piti räplätä valokatkaisijaa. Latauksenkin kanssa oli ongelmia. Aakkoslataus oli yhtäkkiä pysähtynyt itsekseen 40% ja piti marssia ottamaan piuha irti että sai sen jatkumaan.