https://yliteippaus.fi/

BMW i4 kulutus, latausteho ja muita kyssäreitä

tpu sanoi:
Saako sen penkinlämmittimen tehoasetuksen nollalle, jolloin ei lämpiä automaattisesti?

Muutenkin kuulostaa hölmöltä, että penkinlämmityksen automatiikka olisi sidottu ulkolämpötilaan, kun vaikka ulkona olisi pakkasta, niin mikäli sisätila on +20 astetta, niin eihän siellä penkinlämmitystä tartte.

Lähteekö näissä nykyautoissa penkinlämmitys aina päälle jos ajaa vaikka lämpimästä tallista ulos -20 asteen pakkaseen? Toki jos tuon automatiikan saa pois päältä niin kuinka nopeasti penkinlämmittimet saa laitettua takaisin päälle?

E60 lci:ssa ärsyttää jo pelkkä keskisuulakkeiden lämmönsäädön siirtyminen idriven taakse. Onneksi auto ei vielä tuota nykyaikaisempi ole.
 
Saa pois, ja mulla auto asetuksessa jossain vaiheessa laitoin nollille ja ei ole päällä vaikka ilmastoi auton.
Eilen yritin testata sitä, ja aika pitkään piti päällä penkinlämmitystä, kun nostin sen autotilassa yhen pykälän. Voi olla, että käytän järjestelmää jotenkin väärin. Otin noin 2-3 kilsan jälkeen sen manuaalisesti pois.
Pakkasella sit uudestaa, eilen siin yli 10 lämpöö.
 
Nykyiset ajotietokoneet, matkan alusta, latauksesta jne.  Ei näytä keskinopeutta, vai oonko missannut jotain?
Wanhassa näki.
 
Eikö tätä pysty auton omalla ajastimella lataamaan niin että ei aseta lähtöaikaa?

Esim. jos haluaa ladata klo.2-5 aamuyöstä ilman mitään lataustavoitetta, niin tuo ei onnistu.

Nyt kun tuo vaatii aina lähtöajan, niin auto ladataan ennalta määrättyyn prosenttiin joka tapauksessa tuon halutun ajanjakson ulkopuolellakin vaikka sitä ei haluaisi.

Tämä kiinnostaa lähinnä niitä joilla on pörssisähkö soppari.
 
Apissa on ainakin "lataustilan" kohdalla mahdollisuus laittaa aikavälin milloin lataa ja loppuu. Miten tuo toimii, en tiedä. Sanoo, että lataustavoite saavutetaan lähtöaikaan mennessä.

Niin ja tuo automaattinen penkkien lämmitysten säätö toimi tänään hienost. Sammui automatic...
 
Tänään n. 225 kilsaa. Kulutus oli 14.7kWh/100km. Lämpötila plus 5 asteen molemmin puolin, pikkasen oli kyllä myötätuulta. Sport mode, ja kesärenkaat alla, vielä. Keskinopeus n. 81kmh(laskettu). Ei paha.

Sitten pikku kyssäri, eilen piti kiekkokamoja heittää kyytiin, ja käänsin kuskin takana olevan penkin selkänojan, ottaako se aina mukaan myös sen keskiselkänojan?
Keskimmäisen saa pelkästään käännettyä ja apukuskin takana olevan saa myös, mut kiireessä tuota en saanut pelkästään kaadettua. Onko ominaisuus, vai käyttäjän virhe?
 
315i sanoi:
Tänään n. 225 kilsaa. Kulutus oli 14.7kWh/100km. Lämpötila plus 5 asteen molemmin puolin, pikkasen oli kyllä myötätuulta. Sport mode, ja kesärenkaat alla, vielä. Keskinopeus n. 81kmh(laskettu). Ei paha.
Uskomattoman alhaisella kulutuksella menee.

Vertailuksi XC40 etuveto vei viimeviikolla n. 130 km matkalla 25,4 kWh/100 km (keskinopeus 94) kun pakkasta oli -3C
Vastaava ajo 2 päivää myöhemmin sateessa ja +5C, niin kulutus oli n 22 kWh/100km mutta keskinopeuskin oli vain 84 
 
Kaapo sanoi:
Uskomattoman alhaisella kulutuksella menee.

Vertailuksi XC40 etuveto vei viimeviikolla n. 130 km matkalla 25,4 kWh/100 km (keskinopeus 94) kun pakkasta oli -3C
Vastaava ajo 2 päivää myöhemmin sateessa ja +5C, niin kulutus oli n 22 kWh/100km mutta keskinopeuskin oli vain 84

Tässä taitaa tulla osittain ilmi miten pöhköä on tehdä suurin osa sähköautoista tila-autoja muistuttaviksi eikä linjakkaiksi henkilöautoiksi. Kulutus kärsii, ulkonäkö kärsii, ajo-ominaisuudet kärsivät :-\
 
Kaapo sanoi:
Uskomattoman alhaisella kulutuksella menee.

Toisaalta noin vähällä menisi vastaavan ajon myös Tesla M3 joten mataluus on se juttu. Se korkeamman auton kulutuslisä… mukavuudesta pitää jotain olla valmis maksamaankin.
 
Minulla nyt autossa alla Keskieuroopan kitkat 18" ja kulutus noussut huomattavasti vs.19" kesärenkaat.
Oletin että nuo rullaa paljon paremmin kuin Pohjoismainen kitkarengas mutta ei näköjään.

Nämä tuli orkkis vannesetin mukana jotka tilasin reilu vuosi sitten.
 
315i sanoi:
Sitten pikku kyssäri, eilen piti kiekkokamoja heittää kyytiin, ja käänsin kuskin takana olevan penkin selkänojan, ottaako se aina mukaan myös sen keskiselkänojan?
Keskimmäisen saa pelkästään käännettyä ja apukuskin takana olevan saa myös, mut kiireessä tuota en saanut pelkästään kaadettua. Onko ominaisuus, vai käyttäjän virhe?

Muistaakseen BMWssä aina ollut niin, että tuo toisenpuolen selkänojan kaataminen vie mukanaan sen keskiosan.
Kuten sanoitkin, sisältä saa sen keskiosan erikseen kaadettua.
 
Onko tietoa mistä johtuu että äpin omien ajojen kulutus on pienempi kuin auton ajotietokoneen näyttämä?
 
JuhaSS sanoi:
Minulla nyt autossa alla Keskieuroopan kitkat 18" ja kulutus noussut huomattavasti vs.19" kesärenkaat.
Oletin että nuo rullaa paljon paremmin kuin Pohjoismainen kitkarengas mutta ei näköjään.

Nämä tuli orkkis vannesetin mukana jotka tilasin reilu vuosi sitten.

Sanoisin että kun rengas pienenee tuumalla ja kenties hieman kaventuukin niin pitäisi kyllä rullata paremmin. Tuo kitkasi on joku suuren rullauskitkan omaava ?
 
JuhaSS sanoi:
Minulla nyt autossa alla Keskieuroopan kitkat 18" ja kulutus noussut huomattavasti vs.19" kesärenkaat.
Oletin että nuo rullaa paljon paremmin kuin Pohjoismainen kitkarengas mutta ei näköjään.

Nämä tuli orkkis vannesetin mukana jotka tilasin reilu vuosi sitten.

Nousiko samantien, kun vaihdoit kitkat? Kelitkin on kylmentyneet ja lisäävät kulutusta? Yleensä pienempi rengaskoko laskee kulutusta.
 
Hesusnis sanoi:
Nousiko samantien, kun vaihdoit kitkat? Kelitkin on kylmentyneet ja lisäävät kulutusta? Yleensä pienempi rengaskoko laskee kulutusta.

Juu nousi.
Kelit alussa samat, nyt aamulla pakkasta -7” ja kulutus n.18kwh/100km keskinopeudella 85kmh.
Taittaneet asettua kun hieman kuluvat.
 
TON-III sanoi:
Sanoisin että kun rengas pienenee tuumalla ja kenties hieman kaventuukin niin pitäisi kyllä rullata paremmin. Tuo kitkasi on joku suuren rullauskitkan omaava ?

TM uusimmassa kitkatestissä verrokkirenkaana KE-Kitkat ja mainitsivat reilusti suuremman kulutuksen kuin pohjoismaiden kitkoilla. Renkaat oli Continetalin merkkiset, omat GoodYearit.
 
geezer sanoi:
Onko tietoa mistä johtuu että äpin omien ajojen kulutus on pienempi kuin auton ajotietokoneen näyttämä?

Sama minullakin, taittaneet olla jotain häikkää kun osa ajoistakin ei tallennu.
 
JuhaSS sanoi:
Juu nousi.
Kelit alussa samat, nyt aamulla pakkasta -7” ja kulutus n.18kwh/100km keskinopeudella 85kmh.
Taittaneet asettua kun hieman kuluvat.

Varovainen sitten niiden keskieurooppakitkojen kanssa. Mie yritin taannoin selvitä niillä yhden talven. Jos tuli tuoretta märkää lunta tai loskaa, niin sivuttaispito hävisi kokonaan, oli lähes mahdoton ajettava.
 
Hesusnis sanoi:
Varovainen sitten niiden keskieurooppakitkojen kanssa. Mie yritin taannoin selvitä niillä yhden talven. Jos tuli tuoretta märkää lunta tai loskaa, niin sivuttaispito hävisi kokonaan, oli lähes mahdoton ajettava.

jaa.. juuri tuossa mainitsemassasi kelissä nämä hakkaavat normikitkat testien mukaan ja tietty märkä/ kuiva Asfaltti.

No varovainen saa olla kuitenkin..aika näyttää.
 
Vko loppuna aattelin laittaa alle tuumaa pienemmät ja 20mm kaposemmat kitkat. Olisko ollu Misukka tai Goodyear. Sitte saa tuloksia taas.
 
i4 syyskuussa 9. rekistöröidyin automalli. Sähkäreistä vain Tesla Y edellä, 12 autoa enemmän kun i4.
 
315i sanoi:
i4 syyskuussa 9. rekistöröidyin automalli. Sähkäreistä vain Tesla Y edellä, 12 autoa enemmän kun i4.
Montako niitä ole rekisteröity, siis i4?
 
119 kappaletta, esim Quashkai ja Golf takana. Eihän yhen kuukauden tilasto kauheesti kerro, mut moniko muu Bemu ollut top kympissä?
 
315i sanoi:
119 kappaletta, esim Quashkai ja Golf takana. Eihän yhen kuukauden tilasto kauheesti kerro, mut moniko muu Bemu ollut top kympissä?
Aika mukavasti tosiaan. Ilmanko niitä koko ajan Oulussakin näkyy, tietenkin ne bemarilasit päässä erottuu hyvin liikenteessä.