BMW:n täyssähköauto i3:lla ei tainnut vielä olla omaa topiccia. Sähköpostiin lävähti tällaista tietoa:
BMW i3 -täyssähköauto saapuu pitkän odotuksen jälkeen Suomeen. Malli lanseerataan Helsingissä 13.5. maksuttomassa BMW Turvassa Tiellä -perhetapahtumassa.
BMW i3 on kokonaisvaltainen konsepti kestävämmän kehityksen mukaisen ja tulevaisuutta henkivän liikkumisen toteuttamiseksi. Uusi BMW i3 on erityisesti kaupunkiliikenteeseen tarkoitettu täyssähköauto, jolla liikkuminen ei synnytä paikallisia päästöjä lainkaan.
Siinä on tehoa 125 kW (170 hv) ja sen suurin vääntö on 250 Nm, ja näillä arvoilla BMW i3 (94 Ah) selvittää kiihdytyksen nollasta sataan jopa 7,3 sekunnissa (malli BMW i3 60 Ah 7,2 s).
BMW i3 -mallin (94 Ah) sähkönkulutus on äärimmäisen tehokas, vain 12,5 kWh/100 km (BMW i3 60 Ah 12,9 kWh). Tämä merkitsee uskomattoman edullista ajamista: 100 kilometrille tulee hintaa vain muutama euro.
Arkikäytössä BMW i3:n (94 Ah) toimintamatka on jopa 200 km (uusi eurooppalainen testiajosykli NEDC: 300 km), ja BMW i3 -mallilla (60 Ah) pystyt ajamaan kohteisiin, jotka sijaitsevat jopa 130 km:n päässä (NEDC: 190 km). Lisävarusteinen bensiinikäyttöinen Range Extender pystyy kasvattamaan toimintamatkaa (BMW i3 94 Ah) jopa 200 km:stä jopa 330 km:iin. BMW i3 -mallin (60 Ah) osalta toimintamatkaa voidaan laajentaa 130 km:stä jopa 270 km:iin.
Tarjolla on kaksi mallia: BMW i3 60 Ah sekä 94 Ah. Alkaen hinta vakiovarusteisella BMW i3 -mallilla (60 Ah) tulee olemaan 39 068 €. Tarkemmat hintatiedot julkaistaan bmw.fi-sivustolla tulevan viikon aikana. BMW i -mallit Suomessa myy Laakkonen Helsinki.
http://www.bmw.fi/i3
BMW i3 -täyssähköauto saapuu pitkän odotuksen jälkeen Suomeen. Malli lanseerataan Helsingissä 13.5. maksuttomassa BMW Turvassa Tiellä -perhetapahtumassa.
BMW i3 on kokonaisvaltainen konsepti kestävämmän kehityksen mukaisen ja tulevaisuutta henkivän liikkumisen toteuttamiseksi. Uusi BMW i3 on erityisesti kaupunkiliikenteeseen tarkoitettu täyssähköauto, jolla liikkuminen ei synnytä paikallisia päästöjä lainkaan.
Siinä on tehoa 125 kW (170 hv) ja sen suurin vääntö on 250 Nm, ja näillä arvoilla BMW i3 (94 Ah) selvittää kiihdytyksen nollasta sataan jopa 7,3 sekunnissa (malli BMW i3 60 Ah 7,2 s).
BMW i3 -mallin (94 Ah) sähkönkulutus on äärimmäisen tehokas, vain 12,5 kWh/100 km (BMW i3 60 Ah 12,9 kWh). Tämä merkitsee uskomattoman edullista ajamista: 100 kilometrille tulee hintaa vain muutama euro.
Arkikäytössä BMW i3:n (94 Ah) toimintamatka on jopa 200 km (uusi eurooppalainen testiajosykli NEDC: 300 km), ja BMW i3 -mallilla (60 Ah) pystyt ajamaan kohteisiin, jotka sijaitsevat jopa 130 km:n päässä (NEDC: 190 km). Lisävarusteinen bensiinikäyttöinen Range Extender pystyy kasvattamaan toimintamatkaa (BMW i3 94 Ah) jopa 200 km:stä jopa 330 km:iin. BMW i3 -mallin (60 Ah) osalta toimintamatkaa voidaan laajentaa 130 km:stä jopa 270 km:iin.
Tarjolla on kaksi mallia: BMW i3 60 Ah sekä 94 Ah. Alkaen hinta vakiovarusteisella BMW i3 -mallilla (60 Ah) tulee olemaan 39 068 €. Tarkemmat hintatiedot julkaistaan bmw.fi-sivustolla tulevan viikon aikana. BMW i -mallit Suomessa myy Laakkonen Helsinki.
http://www.bmw.fi/i3