https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW F90 M5

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
BMW:n seuraava M5 malli on päässyt protoasteelle.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-m5-prototype-review-super-saloon-goes-four-wheel-drive

Neliveto, yli 600 heppaa ja 8-vaihteinen momentinmuunnin-automaattivaihteisto löytyy voimalinjasta. Erikoisuutena on mahdollisuus kytkeä nelivetosysteemi pelkkään 2WD tilaan.

2018-BMW-M5-59.jpg

2018-BMW-M5-60.jpg

2018-BMW-M5-66.jpg




 
Mielenkiintoinen voimalinja tulossa. Mikähän mahtaa olla edellinen kokeilu jossa noinkin sporttisessa autossa olisi kytkettävä neliveto? Maastoautoja ja vastaavia nyt tietysti löytyy, mutta onko tällaista vastaavaa kokonaisuutta yksikään valmistaja kokeillut aikoihin (tai ikinä)?

Noin ajatuksen tasolla, tuollaisen systeemin luulisi hyvin toteutettuna kelpaavan aika monelle.
 
Mika_M sanoi:
Mielenkiintoinen voimalinja tulossa. Mikähän mahtaa olla edellinen kokeilu jossa noinkin sporttisessa autossa olisi kytkettävä neliveto? Maastoautoja ja vastaavia nyt tietysti löytyy, mutta onko tällaista vastaavaa kokonaisuutta yksikään valmistaja kokeillut aikoihin (tai ikinä)?

Noin ajatuksen tasolla, tuollaisen systeemin luulisi hyvin toteutettuna kelpaavan aika monelle.

MB E63 AMG 4matic

How on earth can a supercar have its backside handed to it by a chunky four-door saloon? Well, it’s all down to a completely new and fiendishly clever AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system with fully variable torque distribution between the front and rear axles. The idea is that when you want limpet-like grip you can have it, but when you’re in the mood for destroying tyres, the E63 is happy to oblige.

Select the ‘Race’ driving mode, deactivate the ESP completely, switch the gearbox to manual and pull the shift paddles. This engages Drift Mode, but unlike its namesake in the Ford Focus RS that only sends 70 per cent of the grunt to the back tyres, it makes the E63 100 per cent rear wheel drive, and primed for bad behaviour.
 
Itse asiassahan tämän 2WD moodin toteutus on hyvinkin helppoa Bemun kohdalla. Pidetään vain monilevykytkin koko ajan auki, niin auto on takavetoinen.

Periaatteessa minkä tahansa pitkittäismottisen nykybemun pystyisi konffaamaan näin, jos olisi vain pääsy auton aivoihin ja oikeat työkalut käytössä.
 
Hieno systeemi että saa pelkän takavedon kytkettyä !
Tässä on rahamiesten pokaaliauto driftinkiin.
Tämä on toki ollut mahdollista kai kaikissa X-drive malleissa nyppäämällä pistoke jakolaatikon kyljestä pois, helpompihan se tietysti on pylpyrästä kuin auton alla maaten :)

 
Vempula sanoi:
Itse asiassahan tämän 2WD moodin toteutus on hyvinkin helppoa Bemun kohdalla. Pidetään vain monilevykytkin koko ajan auki, niin auto on takavetoinen.

Periaatteessa minkä tahansa pitkittäismottisen nykybemun pystyisi konffaamaan näin, jos olisi vain pääsy auton aivoihin ja oikeat työkalut käytössä.
Käsittääkseni "takavetoinen" nelivetobemmi on monessa tilanteessa 100% takavetoinen.
Toivottavasti tästä mallista tulee E60 M5:n kaltainen keskisormen näyttäjä, edellinen M5 oli hieman pehmeä olemukseltaan.
 
pyllerö sanoi:
Toivottavasti tästä mallista tulee E60 M5:n kaltainen keskisormen näyttäjä, edellinen M5 oli hieman pehmeä olemukseltaan.

Ei tule. Pakosarjoissa on ahdistimet joita jotkut turboiksi kutsuvat.
 
Makkis sanoi:
Ei tule. Pakosarjoissa on ahdistimet joita jotkut turboiksi kutsuvat.
Niin no tämä on tiedossa. Nykyään kalleimmissakin autoissa taitaa olla tuollainen päästöjen vähentäjä. Ikävä kyllä.