https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW e60/61 kokemuksia

p.atonki

Sisäänajettu
Liittynyt
23.12.2013
Meidän taloudessa on e60 530da -08.
Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon. Mittarissa n.200tkm eikä tunnu ajossa yhtään.
Ei nitinöitä/natinoita sekä on hyvä, vakaa ja hiljainen ajettava.
Viime huollossa poistettiin imusarjan läpät sekä vaihdettiin termarit, hehkut ja ohjainyksikkö.
Eli ei muuta kuin kovaa ajoa  :)
Mites muilla?

- Otsikkoa täydennetty. - Quality -
 
Poikani on nyt etsimässä vastaavaa 530dA autoa, sedan tai farkku. Käytetyissä ei taida hintaero neloskoneisen 520dA:n ja kuutoskoneisen 530dA:n välillä olla ihan yhtä hurja kuin uutena hankittuna oli?

Pikkukoneellakin me pärjäsimme 3 vuotta aika kivasti, mutta kyllä 530dA tuntuu ihan eri luokan nautiskeluvälineeltä, kun meno on vaivatonta, ja koneen murina palkitsee kuskin. Onkohan näissä vanhemmissa 30d -koneissa muuta ongelmia kuin imusarjan läpät ?

 
Markku J sanoi:
Onkohan näissä vanhemmissa 30d -koneissa muuta ongelmia kuin imusarjan läpät ?
Imusarjan läpät ja termarithan ne yleisimmät murheenkryynit lienee, mutta molemmat suht edullisia hoitaa kuntoon. Ja lämmötkin voi tsekata koeajolla.

Tietysti ongelmia voi tulla muitakin, mutta omien kokemuksien mukaan ei mitään erityisiä kalliita murheita, mitä ei voisi tulla minkä tahansa nykyaikaisen dieselinkin kanssa (esim. suuttimet jne.). Farkussa toki kannattaa tsekata myös kontin sähköt ja ilmaperän kompuran kunto.
 
Mikä tuo olikaan tuo imusarjan läppä probleema? Muistan lukeneeni iitsekin tuosta joskus? Ilmeisesti "turhia" koska ne voi poistaa. Koskeeko se muitakin koneita?
Mistä vuosimallista lähtien tuo probleema on korjattu
 
-P- sanoi:
Mikä tuo olikaan tuo imusarjan läppä probleema? Muistan lukeneeni iitsekin tuosta joskus? Ilmeisesti "turhia" koska ne voi poistaa. Koskeeko se muitakin koneita?
Mistä vuosimallista lähtien tuo probleema on korjattu

Kaipa se pääasiassa vanhemman pään kalustoa koski ja tuo läppien rakenne on muuttunut muutamaankin otteeseen. Oikeista luvuista ei ole hajuakaan, mutta ilmeisesti noita koneita kuitenkin ihan jossain määrin on porsinut tuon takia. Tuostapa esim. lukemaan:

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193

Kolmesta bemarista olen nuo läpät itse poistanut, vaikkei ollut mitään ongelmiakaan. Eikä ollut kyllä sen jälkeenkään, eli koneen käytökseen nuo eivät itselläni vaikuttaneet, vaikka jotkut ovat raportoineet muutakin (esim. moottorijarrutuksen tai alaväännön muuttuneen jotenkin).
 
Mitä yleensä noihin E6x-autoihin tulee, niin paljonhan niissä on tietysti elektroniikkaa, eli iän myötä on varmasti odotettavissa ongelmia ja on niitä joillakin ollut uudemmissakin peleissä. Itselläni ei kuitenkaan ole pahaa sanottavaa tuosta vanhemmasta -05 E61 530dA:sta. Läpät mäkeen ja normaalit termarijumpat ja sen ohella piti vaihtaa se antennivastaanotin kontin lipasta, mutta muuten pelasi ihan moitteetta.

Tuossapa vielä hyvää tsekkilistaa moista autoa etsivälle:

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=404
 
Sit vielä ostaa facelift mallin -07 eteenpäin..
Pikkasen freesimmät takavalot ym. ja sisustassakin sekä moottorissa pientä muutosta.
Tietty kantsii malttaa odotella yksilöä jossa varusteita riittämiin.
Ne ei meinaan käytettynä maksa mitään :)

 
Itsellä oli aikoinaan 520dA sedan -08. Ostin n. 9tkm ajettuna ja myin kaverilleni eteenpäin noin 80tkm ajettuna. Ainoa "häiriö" autossa oli narisevat oven tiivisteet (alkoi jossain 50tkm kohdalla) ja Laakkosen huollossa laittoivat jotain tököttiä, ja kuntoon tuli. Upeaa kyytiä antoi ja suorituskyky oli omaan makuuni riittävä. Suosittelen.
 
johansa sanoi:
Itsellä oli aikoinaan 520dA sedan -08. Ostin n. 9tkm ajettuna ja myin kaverilleni eteenpäin noin 80tkm ajettuna. Ainoa "häiriö" autossa oli narisevat oven tiivisteet (alkoi jossain 50tkm kohdalla) ja Laakkosen huollossa laittoivat jotain tököttiä, ja kuntoon tuli. Upeaa kyytiä antoi ja suorituskyky oli omaan makuuni riittävä. Suosittelen.

Tuosta tiivisteaineesta tulikin kirjailtua jo tuonne toisaalle: http://www.autostadium.fi/index.php?topic=312.msg5642#msg5642

Ei kannata ostaa sitä marmorin sikahintaista, jos vielä jostain löytää noita Shellin "puikkoja".


- Otsikkoa täydennetty. - Quality -