https://tummennuskalvot.fi/

BMW Connected Drive

Ok. Tuo on plugarissa eri, kuin mun dieselissä.  En osaa sanoa mitään. Sen yhden kerran kun olen esilämmittänyt omaani, se toimi ihan hyvin. Ainoa mikä oli, sen ”viestin” perille meneminen kesti pitkään. Ja avaimella ei kaukaa onnistu.
 
Kettu sanoi:
Ok. Tuo on plugarissa eri, kuin mun dieselissä.  En osaa sanoa mitään. Sen yhden kerran kun olen esilämmittänyt omaani, se toimi ihan hyvin. Ainoa mikä oli, sen ”viestin” perille meneminen kesti pitkään. Ja avaimella ei kaukaa onnistu.

Tämä ongelma oli meillä ensimmäinen G20:n kanssa. Toivotaan, että oli ohimenevä palvelinongelma tms. Ensi viikolla taas testataan.
 
Aivan, saattaa olla palvelimessa. Tai jos autossa ei datayhteys hetkellisesti toimi. Jotain tökkimistä on ollut minullakin, mm. paikannuksen suhteen.
 
Tein autolle sovellusten päivityksen eilen, ja tänä aamuna lämmityksen etäkäynnistys toimi taas normaalisti. Tiedä sitten, oliko palvelinhäiriö, vai auttoiko päivitys.
 
Tuota appia käytetään myös auton esilämmityksen tai viilennyksen käynnistämiseen. Osaako joku kertoa, lähettääkö järjestelmä tekstiviestin, vai miten tuo toimii?
Toisaalta myös päivitysten pitäisi tulla taivolta plop vain autoon.
 
Ei lähetä tekstiviestiä, vaan siirtelee dataa. Käytännössä puhelimen appi ottaa yhteyden palvelimeen joka on fyysisesti jossain, voi olla missä päin maailmaa tahansa. Tämä palvelin siirtää pyynnön eteenpäin autolle, joka toteuttaa pyynnön.

Sen tarkempia teknisiä yksityiskohtia ei varmaankaan tiedä kukaan muu kuin valmistaja ja muutama alihankkija.
 
Kiitos.
Ihmettelinkin, että kauan kesti lämmityspyynnön läpimeno. Skodassa mulla oli tekstiviestiä totteleva järjestelmä ja se olikin nopea.
 
Kiitokset minunkin puolestani, kun olen myös aina ihmetellyt miten tuossa menee niin kauan.
 
BMW:ltä pommittavat Black Friday tarjouksilla, jotta pitäisi heti tilata jokin Connected paketti.

Kun minulla ei ole Webastoa, eikä muitakaan ohjausta tai päivityksiä tarvitsevia laitteita, niin tuo halvin versio, jolla näkisi auton tilan ja saisi lukittu/avattua halutessaan, olisi kai ainoa kyseeseen tuleva paketti.

Ei tuo paljon enää maksaisi, kun oli reilun kolme kymppiä vuosi, mutta kun ei tuolla kuitenkaan ole oikein asiallista käyttöä, niin ei taida kannattaa pelkäksi leikkikaluksi hankkia.  :D

Skodassa sama paketti on ilmainen ensimmäisenä vuotena, enkä tuolle ole muuta käyttöä keksinyt, kuin silloin tällöin katsonut, jotta ohjelma todella saa yhteyden autoon.  :p
 
^Meille tuosta on hyötyä auton esilämmityksen ja -viilennyksen etäkäytön osalta, ja hybridissä on kiva seurata sähkön ja bensan käytön suhdetta. Jos näitä toimintoja ei autossa olisi, niin en maksaisi kyseisestä tuotteesta mitään.
 
^^ ja ^Webaston etäkäyttö, navin päivitykset ja matkakohteiden syöttö ennakolta.
 
Markku J sanoi:
^Meille tuosta on hyötyä auton esilämmityksen ja -viilennyksen etäkäytön osalta, ja hybridissä on kiva seurata sähkön ja bensan käytön suhdetta. Jos näitä toimintoja ei autossa olisi, niin en maksaisi kyseisestä tuotteesta mitään.

Pystytkö Markku seuraamaan G20 330e:ssä etänä portaalissa sähkön ja bensan käytön suhdetta? Itseltäni tämä ei ole onnistunut, uudesta saakka on ollut pelkät viivat arvojen kohdalla. Harmittaa kun tämä historiatieto ominaisuus ei toimi.
 
^Nayttää meilläkin olevan vain viivoja sähkön ja bensan käytön kohdilla. Aiemmin 530e:n kanssa nämä tiedot löytyivät.

Eikä tieto muutenkaan ole nyt ajantasaista. Portaali väittää auton olevan "ei liitetty", ja kohteessa, missä se oli 5h sitten  :( .
 
Markku J sanoi:
^Nayttää meilläkin olevan vain viivoja sähkön ja bensan käytön kohdilla. Aiemmin 530e:n kanssa nämä tiedot löytyivät.

Eikä tieto muutenkaan ole nyt ajantasaista. Portaali väittää auton olevan "ei liitetty", ja kohteessa, missä se oli 5h sitten  :( .

Tätä "pätkimistä" on ollut minullakin. Veikkaan tuon johtuvan yhteyksistä.
Itselle tärkein on se webaston ohjaus, mutta liittyykö tuohon myös karttatietojen päivitys ym? Tai ruuhkatiedot navin karttaan?
 
Edelleen taloudellisuus/kulutustiedot puuttuvat ConnectedDrive -portaalista. Onko muilla 330e:n käyttäjillä tiedot näkyvissä?
 
Eipä näy täälläkään, pelkkää viivaa edelleen. Ottaa päähän, kun eivät saa tuollaista pikkuasiaa kuntoon...
 
Vieläkään ei remote cockpitissa ole mitään taloudellisuustietoja, ei edes viimeisen ajon tietoja. Näkyy vain auton latauksen tilanne ja kaukokäyttömahdollisuudet. Pitänee kirjoittaa reklamaatio, kun kyseessä on sentään maksullinen palvelu.

Aiemman 530e:n kanssa näkyi tuo taloudellisuusosio. Onkohan tämä jotenkin mallisidonnainen ongelma  :mad: .
 
Taloudellisuustiedoista ei ole mitään hajua. Ei taida kuulua tiisselipelin valikoimiin. Mutta sen minkä tuossa havaitsin, niin kaukokäytöllä taitaa saada aikaiseksi vain tuuletuksen. Ei ilmastointia.
 
Kettu sanoi:
Taloudellisuustiedoista ei ole mitään hajua. Ei taida kuulua tiisselipelin valikoimiin. Mutta sen minkä tuossa havaitsin, niin kaukokäytöllä taitaa saada aikaiseksi vain tuuletuksen. Ei ilmastointia.

Se on autokohtaista, minulla oli vanhassa (diesel) tuuletus, uudessa hybridissä se käyttää myös ilmastointia. Sinänsä pidän aika turhana, harvemmin sitä tuskaisen kuuma Suomessa autoon tulee. Lämmitys ihan eri juttu.

Oletin myös itse että appsissa näkyisi kulutustietoja, mutta ei.
 
Kettu sanoi:
Taloudellisuustiedoista ei ole mitään hajua. Ei taida kuulua tiisselipelin valikoimiin. Mutta sen minkä tuossa havaitsin, niin kaukokäytöllä taitaa saada aikaiseksi vain tuuletuksen. Ei ilmastointia.

Hybridissä on sähkökäyttöinen kompressori ja sen johdosta myös ilmastoinnin voi etänä käynnistää.
Lisäksi löytyy lukitus, äänimerkki ja kaukovalovilkku remotena.

Laitoin BMW Geniukselle kyselyn tämän toimimattomuudesta.
 
No kesällä (jos sellaista tulee) tuon sitten havaitsee, ilmastoiko myös dieselissä, vai vain tuulettaa.
 
Kettu sanoi:
No kesällä (jos sellaista tulee) tuon sitten havaitsee, ilmastoiko myös dieselissä, vai vain tuulettaa.

Tuskin ilmastoi, kun sitten pitäisi diesel laittaa tulille, että kompressori pyörisi. Mutta harvoin tuolle tarvetta on, jos milloinkaan.
 
BMW Genius vastasi, että taloudellisuustiedot ovat kaikilta malleilta olleet pois käytöstä noin 6 kk. Muuta tietoa ei tullut. Aika heikkoa toimintaa BMW:n tasoiselta firmalta  :mad: .

Vaihto Audiin siis edessä  ;D .
 
Markku J sanoi:
BMW Genius vastasi, että taloudellisuustiedot ovat kaikilta malleilta olleet pois käytöstä noin 6 kk. Muuta tietoa ei tullut. Aika heikkoa toimintaa BMW:n tasoiselta firmalta  :mad: .

Vaihto Audiin siis edessä  ;D .

Jep, tuo uusi idrive versio on ollut yhtä ongelmaa siitä X5 julkistuksesta alkaen. Koko ajan jotain pielessä tai toimintoja puuttuu.