Tulipa tänään käytyä tyyppäämässä tuo edrive versio. Eli 225xe tuttavallisemmin.
Plugin hybridi sähköisellä nelivedolla. Tehoa 224 hv ja vääntöä 385Nm. Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.7 sek.
En ala auton plussia / miinuksia sen enempää tässä luettelemaan. Ne on tulleet kyllä jo monessakin koeajossa tässäkin ketjussa.
Koeajoauto oli Luxyry varusteinen joten ei sporttipenkkejä eikä muutakaan. No, musta sisäkatto
Jotenkin oli paljon paljon paljon parempi ajaa kuin tuolla 218d automaatilla mitä kävin viime vuoden syksyllä kokeilemassa. Ei vedellyt yhtään mihinkään ja oli todella levollinen ajettava jopa comfort moodissa.
Muuten hiljainen mutta runflat nastarenkaat pitivät aivan kauheaa jollotusta jo tosiaan jostain 50km/h eteenpäin. Aivan hiton rasittava ääni ja pilasi kyllä muuten ihan hiljaista autoa tehokkaasti.
Suorituskyky oli erinomainen. Ton kokoinen koppi lähti kuin paska lapiosta kun kiihdytti vähänkin rajummin. Ei mitään valittamista tällä osa-alueella. Todellakin riittävä suorituskyky. Ja tätä herkkua riitti vielä moottoritienopeuksissakin. Pääsi nimittäin ihan hetkessä laittomiin nopeuksiin jos näin halusi.
Hauskaa myös se että autolla voi jos haluaa, ajaa myös todella taloudellisesti. Välillä mentiin nimittäin motarinopeuksissakin pelkällä sähköllä. Muutenkin tuo hybriditoiminne oli autossa todella hienosti toteutettu. Todella saumatonta vaihtelua eri moottoreiden välillä. Ei pystynyt äänen perusteella ainakaan sanomaan kummalla mentiin. Tosin tuo helvetillinen renkaiden jollotus oli tähän suurin syy
Keskikulutus aika raskaalla kaasujalalla tehdyssä tunnin koeajossa oli 4.2 l/100km. Ei minusta ollenkaan paha tulos, ei todellakaan.
Aika mielenkiintoinen auto. Tilat ehkä vähän nyt kuitenkin mietityttää. Tavaratila oli nimittäin vähän pienehkö. Muuten sisätilat kyllä riittää. Takapenkillä oli todella hyvin tilaa aikuisillekin. Tosin kolmea en tuonne tunkisi.
Edit :
Niin se mikä tästä varsinkin tekee mielenkiintoisen on että auton palkkavaikutus olisi omalla kohdalla yli 100 € halvempi kuin Rav4 Hybrid Style varusteineen.
Ja tässä tapauksessa BMW:n varustelussa ei ole säästelty vaan laskelman tein M-Sport business + n. 8000 € lisävarusteita. Varusteet sisälsi mm. HK audio, panoraamakatto, driving assistant plus sekä navigointi jne.