https://tummennuskalvot.fi/

BMW Active Tourer

Jos vaihtoehtoina olisi hybridi Rav4 tai tuo hybridi Active Tourer, niin ehdottomasti tuo Bemari.
 
MMV sanoi:
Jos vaihtoehtoina olisi hybridi Rav4 tai tuo hybridi Active Tourer, niin ehdottomasti tuo Bemari.

Niin mutta miksi? Ei edelleenkään Rav4 minusta ollut mitenkään huono. Ehkä nyt ei fiiliksiä nostata ihan samalla tavalla kuin tuo bemu mutta ihan ok auto.

Se mikä Rav4:ssa sylettää on hintapreemio mitä hybridista Toyota haluaa. Bemarilla hybridin lisähinta on 218i A:n n. 4000 € mutta taas jos vertaa samantehoiseen bensa "ei-hybridi" nelivetoon niin hintaeroa tuleekin -7000 € hybridin hyväksi.
Toyotalla hintaero on huimat 6500 € verrattuna ei-hybridi, automaatti bensanelivetoon.

Mutta edelleen, aika pieni auto tuo Bemu on edelleen. 4.3 metrisenä on Golf Plussaa vastaava auto. Mietin sitä että jääkö se kuitenkin vähän pieneksi....
 
downtime sanoi:
Niin mutta miksi? Ei edelleenkään Rav4 minusta ollut mitenkään huono. Ehkä nyt ei fiiliksiä nostata ihan samalla tavalla kuin tuo bemu mutta ihan ok auto.
Varmaan siksi että RAV4 on Toyota.
 
Skula sanoi:
Varmaan näin, onhan tuo AT BMW hirveän ruma vehjes livenä ;D

Ai onko? Minusta just toisinpäin. Kuvissa ihan hirveä ja livenä ihan ok.

Se tilaihmeversio tuosta taas on kamala kuvissa ja kamala livenä
 
Näyttäis olevan X1:stä tulossa myös samalla voimalinjalla oleva versio.

Tuon kait pitäisi vielä tämän vuoden puolella tulla, joten taidanpa senkin kortin vielä katsoa. 18dA xdrive Business Sport oli hinnoittelultaan vielä ihan siedettävä ja tuolla plugin hybrid päästöillä se olisi entistäkin enemmän siedettävä.
 
Mitäs tuollainen 225xe Active Tourer suomessa maksaa? En ainakaan pikaisella selailulla löytänyt hintaa BMW:n nettisivuilta.
 
BarrelNut sanoi:
Mitäs tuollainen 225xe Active Tourer suomessa maksaa? En ainakaan pikaisella selailulla löytänyt hintaa BMW:n nettisivuilta.
BMW:n sivuilta ei löydä oikein mitään, mutta karvan alle 41,5 tonnia on lähtöhinta.
 
Skula sanoi:
Varmaan näin, onhan tuo AT BMW hirveän ruma vehjes livenä ;D
Tuo Active Tourerhan on ihan siedettävä siihen Grand Toureriin verrattuna. En ole aiemmin ilmeisesti kiinnittänyt huomiota näihin mutta tänäänkin pari tuollaista GT:tä tuli vastaan niin onhan se ihan kammottava erityisesti perästään.
 
downtime sanoi:
Näyttäis olevan X1:stä tulossa myös samalla voimalinjalla oleva versio.

Tuon kait pitäisi vielä tämän vuoden puolella tulla, joten taidanpa senkin kortin vielä katsoa. 18dA xdrive Business Sport oli hinnoittelultaan vielä ihan siedettävä ja tuolla plugin hybrid päästöillä se olisi entistäkin enemmän siedettävä.

Maahantuojan mielestä ei ole tulossa? No netti kyllä on pullollaan kuvia ja juttuja tulevasta x1 hybridistä....
 
downtime sanoi:
Maahantuojan mielestä ei ole tulossa? No netti kyllä on pullollaan kuvia ja juttuja tulevasta x1 hybridistä....

Ihme, jos ei tule viimeistään ensivuonna. VW Tiguan GTE taidetaan esitellä jo syksyllä.
 
Ollut 5 päivää tuollainen Active Tourer ajossa - tarkemmin 218i automaatilla. Kyllähän tuolla siirtyy paikasta toiseen, mutta kokonaisuutena aika karmea tapaus. On jo vanhakoppaisen Qashqain ykköspaikka karmeimpana ajamistani autoista uhattuna. Korimalli ja istuinasento ei jo lähtökohtaisesti osu yhtään omiin mieltymyksiin, mutta ei tässä pelkästään mieltymyksistä ole kyse.

Hyvää:
+ Yllättävän hyvin alhaalta vääntävä ja puhdikkaan oloinen moottori.
+ Ei nitise eikä natise 30+ tkm ajettuna, laatuvaikutelma hyvä

Huonoa:
- Alusta pintakova, mutta silti liian pehmeän lullamainen, kallistelee ja vääntyilee holtittomasti
- Ohjaus epämääräinen ja suuntavakaus nolla
- Rengasmelu kova, ei auta vaikka (yrittää) ajaa urista sivussa
- Runflatit pilaa täydellisesti ajettavuuden, auto sinkoilee ympäriinsä urista ja kokoajan saa ohjastaa, pienetkin nypytykset tulee läpi
- Näkyvyys yllättävän huono tuollaiseksi akvaarioksi, etäisyyksiä vaikea arvioida
- Vaihdelaatikko aika karmea tekele, toimii kuin rikkinäinen DSG, vaihtaa kulmikkaasti ja on hidas, ei lähelläkään ZF:n tekemän hienoa toimintaa
- Rouva ei suostu ajamaan tällä mihinkään (paitsi töihinsä) joten joutuu kaikki asiat hoitamaan yksin.
- Kaistavahti täristää rattia kaistanvaihdoissa.
- Penkit, varsinkin istuinosa aika onnettomat, ei reisitukea ollenkaan ja istuinosa lyhyt
- Start-stopin poiskytkentänappi typerässä paikassa ratin alla piilossa
 
No et ole järin karmeilla vehkeillä ajanut jos nuo on karmeimmasta päästä.  ;D
 
Mikko sanoi:
Huonoa:
- Penkit, varsinkin istuinosa aika onnettomat, ei reisitukea ollenkaan ja istuinosa lyhyt

Samaa mieltä noista vakio Bimmerin penkeistä yleisesti. Ei tosiaan minkäänlaista sivutukea. Varmasti tarkoituksella laitetaan niin huonot jakkarat autoon, että jokaisen on pakko hommata Sporttipenkit lisämaksusta.
 
Trollsten sanoi:
No et ole järin karmeilla vehkeillä ajanut jos nuo on karmeimmasta päästä.  ;D

Täsmennetään, että tarkoitin uusia tai lähes uusia autoja. Toki kaikennäköistä vanhaa ritsaa on vuosien varrella ollut alla. ;D
 
Mutta mielenkiintoisia havaintoja silti. RunFlatit ilmeisesti tuhoaa tuonkin Bemarin ajettavuuden. Itse en kyllä talvella suurta huomauttamista löytänyt suuntavakaudesta uraisella motarilla. Alla oli muistaakseni Continentalin nastat.
 
Oliko nuo Contin nastat runflatit?

Aikanaan kun kävin Activetuuren testaan ite, oli alla Nokian talvikumit runflatteina. Se auto oli aivan todella outo ajaa. Nimenomaa ohjaustunto ja suuntavakavuus etenkin motarilla oli todella hakusessa. Perään ajettu 3-sarjan farkku taas oli vastaavilla runflateilla ihan ok.

Eli kaikkia bemareita runflatit eivät pilaa, toiset kylläkin. 50/50 minun kokemuksella :)
 
En kyllä jaksa muistaa oliko ne Runflatit. Voi se tietenkin olla, että Mazdaan tottuneena mun mielipide suuntavakaasta autosta on jotain muuta kuin saksalaisilla ajavilla  :)
 
partasuti sanoi:
Toivotaan etteivät pilaa 1-sarjalaista.

Pieni pelko on persiissä. Pari kertaa ollut jo sormi tilausnappulalla vanteiden ja non-RFT renkaiden kanssa. Toistaiseksi kaikki kesärenkailla (runflat) ajamani autot ovat olleet "pilalla". Talvirenkailla 1-sarjalainen oli maukas, ei tosin tullut katsottua olivatko runflatit vai ei.
 
Ei ainakaan kaistanvaihtovilkku, tai sitten minulla on väärä tyyli antaa vilkun vilkuttaa pari kertaa ja vasta kolmannella vaihtaa kaistaa.
 
Tuommoisesta mutta isoveljestä gran tourerista on sovittu alustavasti ensi viikolle vuorokauden koeajo. Saas nähdä tuntuuko liian pieneltä ja äänekkäältä.