https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 7-sarja ja i7 (G70)

Liittynyt
11.5.2017
Uusi 7-sarja julkastu. Myös täyssähköisenä i7 nimellä.

https://www.bmwblog.com/2022/04/20/2023-bmw-7-series-g70-reveal/

bmw-760i-xdrive-2023-07.jpg


bmw-760i-xdrive-2023-03.jpg


bmw-760i-xdrive-2023-13.jpg


bmw-7-series-2023-interior-00.jpg


bmw-7-series-2023-interior-21.jpg




bmw-7-series-g70-2023-highlights-00.jpg


bmw-7-series-g70-2023-highlights-01.jpg


bmw-7-series-g70-2023-highlights-02.jpg


 
Upea paluu ... voidaanko sanoa kangassisustukseen, koska ekoarvot  :)

Ei taida olla kosketusnäyttö tuo, hehe. Meinaan yksi raivostuttavimmista asioista omassa seiskassani (G12 -sukupolvi) on takatilojen näytöt, jotka eivät tunnista kosketusta. Niitä pitää operoida joko kaukosäätimellä tai erillisellä tabletilla ja se on todella hankalaa, hidasta sekä epäintuitiivista. Esimerkiksi bluray -leffan tai vaikkapa musiikki DVD:n valikoissa seilaaminen on ärsyttävän hankalaa, tulee ihan mieleen DVD-soittimien alkuajat.
 
^ et sä tonne isoon ruutuun edes yletä. Kosketusnäytölliset kaukosäätimet on ovien kahvoissa.

Uutta seiskaa myydään vain yhdessä koossa. Ei ole enää lyhyttä mallia, tämä on isompi kuin aiempi Lång.
 
Helkkarin ruma keula eli just niinkun seiskassa kuuluukin. Tätä on odotettu jo kauan.

Facelift on sitten varmaan joku konservointi.
 
Omaan makuun sisältä hieno.

Ulkopuolelta tietyissä väreissä ja M sport trimmillä hieno. Vakiomallinen jää ulkoa kovin vaisuksi ja vähintäänkin omituiseksi...

bmw-7-series-2023-interior-01.jpg



bmw-7-series-2023-interior-06-scaled.jpg


bmw-7-series-2023-exterior-interior-33.jpg
 
3ske sanoi:
Helkkarin ruma keula eli just niinkun seiskassa kuuluukin. Tätä on odotettu jo kauan.

Facelift on sitten varmaan joku konservointi.

Laitettu esittelykuviin noin tumma auto, ettei rumuus erotu niin pahoin. Nuo iX-malliset oven kahvat häiritsevät myös omaa silmää pahoin.
 
nemos sanoi:
Laitettu esittelykuviin noin tumma auto, ettei rumuus erotu niin pahoin. Nuo iX-malliset oven kahvat häiritsevät myös omaa silmää pahoin.

Jep, mattamusta näyttäis olevan parhaita värejä.

iX kahvat (pelkkä nappi piilossa) oli livenä huomattavasti kivemmat kuin i4 kahvat, joita siis halvemmista bemareista nyt näyttäis jatkossa löytyvän. Tässä seiskassahan on nyt (vakiona, tuskin?) automaattiovet, avautuu ja sulkeutuu sähköllä.

En tiedä kuvittelenko, mut ikään kuin autossa olisi jotain jotain Rolls-Royce kaltaista muotoilua, lähinnä kuinka ylhäällä konepelti on suhteessa eturenkaisiin esim.
 
kaius sanoi:
Mitä virkaa tuolla keskikonsolin lämmityksellä on näyttöpaneelin alla?

Sama ominaisuus myös iX:ssä. Etuovien kyynärnojat, keskikonsoli ja kojelaudan alaosat varustettu säteilylämmittimellä. Saat saman lämpimän fiiliksen vähemmällä energiankäytöllä ja paljon nopeammin kuin ilmaa lämmittämällä. Vähentää myös tarvetta esilämmittää auto -- ei tarvitse käyttää energiaa siihenkään. Kaipa se on sitä luxusta :)
 
Autogefuhl Thomas esittelee i7:n.

Video sisältää aika paljon kuittailua mersun EQS:lle, joka on tosiaan kaikista suorin kilpailija tälle seiskalle. Thomas on sitä mieltä että tässä on parempi auto ulkoa, sisältä sekä varsinkin takapenkiltä. Tässä on siis edustusluokan tilat myös takapenkillä toisin kuin EQS:ssä, mutta muu on kovasti subjektiivista.

 
lnaukkar sanoi:
Sama ominaisuus myös iX:ssä. Etuovien kyynärnojat, keskikonsoli ja kojelaudan alaosat varustettu säteilylämmittimellä. Saat saman lämpimän fiiliksen vähemmällä energiankäytöllä ja paljon nopeammin kuin ilmaa lämmittämällä. Vähentää myös tarvetta esilämmittää auto -- ei tarvitse käyttää energiaa siihenkään. Kaipa se on sitä luxusta :)

Toivottavasti on edeltäjäänsä ihan hippasen tehokkaammat ja laajemmat nuo säteilylämmittimet. Poistuvassa mallissa ei lämpeä kuin keskikonsolin kyynerpään alue ja ovistakin todella ujosti kyynerpäiden alta. Jos noita tunnustelee käsin niin pitää ihan hakemalla hakea sitä lämmintä kohtaa. En tajua mikä suunnittelun kukkanen se on, esimerkiksi Mercedeksen "W222" ässässä on paljon tehokkaammat / laajemmat lämmityspaneelit.
 
billy.gif sanoi:
Toivottavasti on edeltäjäänsä ihan hippasen tehokkaammat ja laajemmat nuo säteilylämmittimet. Poistuvassa mallissa ei lämpeä kuin keskikonsolin kyynerpään alue ja ovistakin todella ujosti kyynerpäiden alta. Jos noita tunnustelee käsin niin pitää ihan hakemalla hakea sitä lämmintä kohtaa. En tajua mikä suunnittelun kukkanen se on, esimerkiksi Mercedeksen "W222" ässässä on paljon tehokkaammat / laajemmat lämmityspaneelit.

Aiemmin noissa käsinojissa ja vastaavissa on ollut ihan resistanssi-lämmittimiä. Nyt tässä iX ja tämä 7-sarja, niin lämmittää infrapunalla eli säteilyllä. Sen paneelin ei siis tarvitse materiaalina lämmetä, vaan se säteilee lämpöä. Vaikutus alkaa melkein heti.
 
lnaukkar sanoi:
Aiemmin noissa käsinojissa ja vastaavissa on ollut ihan resistanssi-lämmittimiä. Nyt tässä iX ja tämä 7-sarja, niin lämmittää infrapunalla eli säteilyllä. Sen paneelin ei siis tarvitse materiaalina lämmetä, vaan se säteilee lämpöä. Vaikutus alkaa melkein heti.

Aina oppii uutta, kiitos siitä  :)

Tosiaan väistyvän mallin lämmittimet ovat ... kehnot, luvattoman kehnot. Varmaan osasyynä keskeltä pituussuunnassa halkeava keskikyynärnoja, mersussahan se on yksi iso pinta.
 
^

Ne menevät penkinlämppärien asetuksien mukaan.


Mutta vielä tuon uuden seiskan sisustukseen, menee kyllä todella nätiksi, paitsi etupenkkien "futuristisuus". Ainakin tuo 32" katosta laskeutuva "supernäyttö" sekä jollain tapaa dynaaminen lasikatto, eli siihen saa liikkuvia (?) kuvioita?  :eek: Sisätilojen materiaalit sekä kaikenlaiset koristeet ... ihan eri meininkiä kuin uusimmassa ässässä.

Panoraamalasikatto Sky Lounge

Avaruutta, valoisuutta, ylellisyyttä: panoraamalasikatto Sky Lounge sallii ihailla taivasta esteettömästi niin päiväsaikaan kuin iltamyöhäänkin ja luo sisätilaan ainutlaatuista tilan tuntua. Laminoitu turvalasi sisältää UV-suojan ja varmistaa turvallisuuden.

Eksklusiivinen valografiikka vahvistaa tunnelmallista ilmapiiriä: sivulta integroidut LED-moduulit valaisevat silkkipainokuvion taustalla kuvion voimistaessa näin vaikuttavalla tavalla kiihtyvyyden tunnetta. Valokorostus on monipuolisesti yksilöitävissä: valo syötetään toiveen mukaan joko staattisesti tai dynaamisesti eri väreissä. Vaikutelma on erityisen näyttävä pimeällä – valografiikat näkyvät kuitenkin selvästi myös päivänvalossa.



Tästä odotan videoita sillä yksi mielekkäimpiä ... "viihdevarusteita" omassa G12:sta on ollut tuo Sky Lounge -ledikattosysteemi. Se tuo hämärällä / pimeällä ajamiseen (saatika autossa matkustamiseen) ihan oman fiiliksensä ja tässä uudessa G70 -mallissa se ei enää edes ole mikään ... 4-5ke lisävaruste. Suomihinnastossa taisi olla tonnin extraa?? Eli täysin nobrainer ruksia.

En tosin tiedä miten sujuvaa tai ergonomista kattonäytön käyttö on jollain oven kyynärnojan 5" kosketusnäytöllä? Pelkästään auton omalla, syliin otettavalla 10" tabletilla se on ... "epämielekästä". G12 faceliftin takatilojen kosketusnäytöt ovat kuin yön ja päivän ero siihen, että jotain näyttöä käyttää "remotena" jollain toisella kosketusvempaimella. Itse en osaa ropeltaa esimerkiksi iDriven ohjainpyörylän kosteuspinnalla mitään kirjaimia tai muutakaan, se vain on 10x sujuvampaa sekä tarkempaa iDriven kosketusnäytöltä paineltuna.

Vielä jos bemari osaisi keksiä lämmitettävät JA jäähdytettävät mukitelineet tähän huippumalliinsa, eihän moiset ole olleet S-sarjassa kuin vuodesta 2014 (W222). Tuollaiset ovat oikeasti toimivat, pitävät juoman ihan eri tavalla kylmänä kuin normaalissa mukitelineessä.
 
lnaukkar sanoi:
i7 konfiguraattori on auki

Hinnat alkaen 150 890e


Ei helv..
Sehän ponnahti jopa EQS:n yläpuolelle. Mutta onpa tuo ainakin minun makuun hienompi kuin mersu. Lupaa hyvää tulevaa i5:ttä ajatellen(josta tietenkin tulee taas kalliimpi kuin EQE)
 
Pakko sanoa että tuo hinta oli kyllä odotettavissa.
Tuo julkaisu, auton olemus jne. huokui sitä että kyseessä enemmän S-sarjalaisen kilpailija luksus ominaisuuksiltaan kuin esimerkiksi EQS:n.
Tuotahan tulee polttomoottorilla ja täyssähköllä.

Eli hyvillä varusteilla ollaan helposti siellä 200k tuntumassa.  Ei perus kuluttajille tämä auto.
Saa nähdä millainen hinnoittelu tulee olemaan uudessa 5:ssa? Ja onko siitä tulossa samalla tavalla täyssähkö ja polttisversiot.
 
Muke sanoi:
Eli hyvillä varusteilla ollaan helposti siellä 200k tuntumassa.  Ei perus kuluttajille tämä auto.

Juu ei!  ;D Ei 7-sarja ole koskaan ollut perusjätkien auto.

Mutta on 150 tonnia aika kova hinta sähkömallistakin. Paljonko mahtaa polttiksella ja suomalaisella autoverolla ollakaan?

Kuvien perusteella on kyllä luokkaa ylempänä kuin EQS. Näissä luokissa arvostetaan perinteistä porrasperää ja Mersun kaltaiset combicoupet on vähän outoja.
 
Muke sanoi:
Pakko sanoa että tuo hinta oli kyllä odotettavissa.
Tuo julkaisu, auton olemus jne. huokui sitä että kyseessä enemmän S-sarjalaisen kilpailija luksus ominaisuuksiltaan kuin esimerkiksi EQS:n.
Tuotahan tulee polttomoottorilla ja täyssähköllä.

Eli hyvillä varusteilla ollaan helposti siellä 200k tuntumassa.  Ei perus kuluttajille tämä auto.
Saa nähdä millainen hinnoittelu tulee olemaan uudessa 5:ssa? Ja onko siitä tulossa samalla tavalla täyssähkö ja polttisversiot.

Jep, nythän tuota voi verrata bemarin mallistossa lähinnä iX50 malliseen, jonka voi ruksia kaikilla varusteilla 130k. Tämä on siis lähtöhinnaltaan vielä 20k enemmän ja varusteilla yli 50k hintaero. Arvelen kuitenkin että hintaerolle tulee myös huimasti vastinetta.

Muke sanoi:
Saa nähdä millainen hinnoittelu tulee olemaan uudessa 5:ssa? Ja onko siitä tulossa samalla tavalla täyssähkö ja polttisversiot.

Joo mietin just, että tuleekohan i5 julkaisussa edes alle 90k versiona.

Tulee samalla tavalla polttomoottori, plugari ja täyssähkö vitosestakin. Ja esim. tuota samaa kristallivalolistaa tulee saataville myös 5-sarjaan varusteena.
 
Urlaub sanoi:
Juu ei!  ;D Ei 7-sarja ole koskaan ollut perusjätkien auto.

Mutta on 150 tonnia aika kova hinta sähkömallistakin. Paljonko mahtaa polttiksella ja suomalaisella autoverolla ollakaan?

Kuvien perusteella on kyllä luokkaa ylempänä kuin EQS. Näissä luokissa arvostetaan perinteistä porrasperää ja Mersun kaltaiset combicoupet on vähän outoja.

Kyllä tätä 7 sarjalaista ennemmin vertaan suoraan S-sarjalaiseen longiin ja/tai Maybaciin.  Sinänsä voimalinjalla ei ole väliä.

Mersun EQ:t ovat ihan oma luokkansa. Esim S-sarjalainen on hienompi ja luksusmaisempi kaikinpuolin kuin EQS. 

Mutta mielenkiintoinen on BMW:n tie.. Onko lähinnä iX ainoa auto (malli) joka tulee olemaan pelkästään täyssähköinen? 

7 ja 5 sarjalaiset ovat ns. perinteisiä malleja joista tulee olemaan niin polttis kuin sähköversiot(?)  Vähän niinkuin i4:nkin.