https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 5-sarja (G30/G31)

Ilmeisesti kaikki halunneet vitosistansa eroon, tai sitten kaikki on jo käsitelty. No ei se mitään, pääsee sitten käytettyjen markkinoilta valitsemaan mieluisia laitteita.

Tuli ostettua nyt sitten melko kulivarusteinen vitonen – eihän tässä ole edes lämpökameraakaan:
- 540i touring, black sapphire
- xdrive
- M sport
- M sport jarrut
- Integral active steering
- adaptive suspension
- Sport autom vaihteisto
- adaptive ledit
- ilmastoidut ja hierovat comfort nahkapenkit
- webasto + ratin lämmitys
- parking assistance system Plus
- driving assistant plus
- panorama katto
- soft-close ovet
- HUD
- H/K stereot
- Ambient air paketti
- kaikenlaisia pikkujuttuja pitkä lista, kuten ”Ceramic application, Control elements” yms display avaimet

Mökkireissut tuli nyt viikonloppuna ajeltua ja onhan tuossa eroa edelliseen kolmossarjalaiseen. No niin pitääkin olla, koska tommosen hinta uutena on ollut aikalailla helvetin kova. Kaistavahti tuntui toimivan niin mukavasti, että näytin pitävän sen päällä maantiellä jatkuvasti, samoin yleinen melutaso oli ainakin astetta pienempi vrt ex 335d vaikka alla onkin nyt 20” run-flatit.
 
Seppo (nimi muutettu) sanoi:
Ilmeisesti kaikki halunneet vitosistansa eroon, tai sitten kaikki on jo käsitelty. No ei se mitään, pääsee sitten käytettyjen markkinoilta valitsemaan mieluisia laitteita.

Tuli ostettua nyt sitten melko kulivarusteinen vitonen – eihän tässä ole edes lämpökameraakaan:
- 540i touring, black sapphire
-      20” run-flatit.

Onnittelut hienosta pirssistä, vielä kun päivität nuo renkaasi non rf-renkaiksi niin sitten se vasta kunkkukyytiä onkin  :)
 
Joo, ne menee vaihtoon jossain välissä. Jostain syystä tässä ne ei ole kuitenkaan (ihan niin) kauheat, kuin mitä aiemmissa kolmosissa ja ykkösessä ovat olleet. Saattaapi muuten vähän painaa tommonen 20" takakiekko 275/30(?) runflattina, menisköhän jo 30kg puhki?  :eek:
 
Entisen naapurin 20" takapyörän pyöräytin henkilövaa'alleni, oli jotain 29,X kiloa. Jos tuo omasi on alk.p. BMW vanne ( ovat raskaita) saattaa tosiaan tuo 30 kilon haamuraja mennä rikki .... ;D
 
Huhhuh, ei meinaa hermot kestää Parking Assistanttia. Auto vetää ittensä niin räväkästi taskuparkkiin, että pariin kertaan on pitänyt keskeyttää suoritus. Ei vaan uskalla luottaa vehkeeseen. Tuntuu siltä, että sitä joko vetää vanteen kanttariin tai sitten peräluukun takanaolijan keulaan.
Eka auto tuolla featurella, joten ehkä siihen tottuu kun vaan hampaat irvessä pitää sitä parkkinappulaa pohjassa. Tai sitten ei. Vanteet menee kyllä epämukavan lähelle kanttaria, mutta toistaiseksi ei ole raapinut.  :eek:

 
^ Itse oon käyttäny vm 2020 ykkösessä ja vm 2017 vitosessa molemmissa tota automaattista parkkeerausta taskuparkeissa, ehkä jopa suurimman osan taskuparkeista. Toiminut tähän asti ilman kömmähdyksiä. Kannattaa tiedostaa, että kuinka kiinni kanttareeseen se edessä tai takana oleva auto on oikein ajettu.  Tuntuu että se tavallaan ottaa niistä ainakin jonkin verran suuntaa auton sijoitukseen sivusuunnassa. Yleensä se suurin ongelma on ollut, että auto tykkää hinkata edes-taas monta kertaa vielä senkin jälkeen kun on jo "tarpeeksi hyvin" parkissa, ainakin oman fiiliksen puolesta.
 
No, pitää jatkaa parkkikauhisteluja sitten vaan sitkeesti. Sillä välin koneeseen sujahti uudet kartat, mm. E85:lle. Suorastaan kukkaisia pakoputkesta,  kaikenmoista.  Sportdisplayn asteikko  näyttää nyt 480hp, mutta ei se nyt oikeesti niitä lukemia vielä hätyyttele.
 
lnaukkar sanoi:
^ Itse oon käyttäny vm 2020 ykkösessä ja vm 2017 vitosessa molemmissa tota automaattista parkkeerausta taskuparkeissa, ehkä jopa suurimman osan taskuparkeista. Toiminut tähän asti ilman kömmähdyksiä. Kannattaa tiedostaa, että kuinka kiinni kanttareeseen se edessä tai takana oleva auto on oikein ajettu.  Tuntuu että se tavallaan ottaa niistä ainakin jonkin verran suuntaa auton sijoitukseen sivusuunnassa. Yleensä se suurin ongelma on ollut, että auto tykkää hinkata edes-taas monta kertaa vielä senkin jälkeen kun on jo "tarpeeksi hyvin" parkissa, ainakin oman fiiliksen puolesta.

Sain käsityksen, että nimenomaan suuntaa autojen eikä kanttarin perusteella.  Onko sitten määrää tekijä edessä vai takana… Uudemmassa softassa ei tarvitse kuin kerran aktivoida. Koko ajan ei tarvi nappia painaa.
 
No, vielä ei ole osunut kanttareihin ja jännitys on laskenut pari pykälää. Tyytyväisyys autoon ei ole sekään ainakaan vähentynyt.

Tuli haettua taannoin MHD:n softa ja wlan-adapteri. Nyt kun kännykällä flashasin multimapit autoon, niin saa vaihdettua karttoja vaikka lennosta. Vaihtohan tapahtuu tuossa BC-nappulaa pari sekkaa pohjassa pitämällä ja ratin keinukytkimestä karttaohjelma valitsemalla.

Vaihteistoon asentui taas kerran xHP:n stg3. Seuraavaksi varmaan down-pipe, HPFP ja MHD:n stg 2...
 
No ahdinta en sitten ainakaan vaihda... Korkeapainepumppu ja down pipe meni vaihtoon, niin sai MHD:sta Stg2+ asetuksen päälle. On se nyt vähän ripeämpi kuin vakiona.

15073708.jpg
 
No joo ja ei. Olisihan se ollut ihan mielenkiintoista käyttää ensin vakioauto penkissä ja aina kun tuli muutosta dynottaa uusiksi, mutta se nyt meni näin. Kuitenkaan en olisi mitään muutosta tekemässä mittauksen perusteella, niin en usko että vaivaudun.
Ennemminkin pitäis saada käsiin joku dragy tms jolla sais mitattua miten toi tiellä kulkee tai on kulkematta.
 
Takapyöräohjauksen vaikutusta pystyykin kokeilemaan, kun featuren saa lennossa pois/päälle. Tykkään, on kyllä hämmästyttävän näppärä pyöriteltävä, vaikka fyysisesti onkin  piitkä laiva. Pitääkin käydä ajamassa ympyrät jollain kentällä ja verrata kääntösäteitä. 
 
^ Kerran ollut kyydissä nelipyöräohjatussa G30 ja tuntui se kääntyvän pienemmässä tilassa kuin oma takaveto. Nelivetohan näissä on aina normaalisti kankeampi kuin eturenkaat ei käänny yhtä paljon, mutta tuon nelipyöräohjauksen kanssa näköjään ei.
 
Joo tää tuntuisi tekevän uukkarin kadulla pienemmässä tilassa kuin edellinen paljon pienempi F30 xdrive. Harmi ettei farkusta ole 45e:tä, vaihtaisin.
 
Tänään hain auton liikkeestä. Tosi hiljainen ja tukevan tuntuinen menijä. Kotimatka 185 km meni tasan 5 litran keskikulutuksella. Sähköajoa mittarin mukaan 69.6 km (keskinopeus 75 km/h). Ensimmäinen autoni, jossa adaptiivinen vakkari. Aivan loistokeksintö! Yllättäin tässä vaiheessa tosi positiiviset fiilikset. Saapa nähdä meneekö erikoiskilpihakemus trafilla läpi.
 
Kaverilla 21-mallinen 530e. Siitä on nyt kadonnut automaattisen istuinlämmityksen säädöt kokonaan. Idrive:n reset ei auta. Onko ideoita saako niitä kotikonstein takaisin?
 
Kaverilla 21-mallinen 530e. Siitä on nyt kadonnut automaattisen istuinlämmityksen säädöt kokonaan. Idrive:n reset ei auta. Onko ideoita saako niitä kotikonstein takaisin?
Softa kirjaimellisesti jäässä 😂. Auto ollut sulamassa parkkihallissa niin sen jälkeen valikot palanneet.
 
Mistähän moinen virheilmoitus johtuu? Tullut nyt muutaman kerran päivän aikana.
unnamed.jpg