https://yliteippaus.fi/

BMW 5-sarja (G30/G31)

jrinnes sanoi:
Eikö tuota saa säädettyä samaan tapaan kuin vageissa, eli pakki päälle jolloin peili kääntyy peruutusasentoon, sitten säätää kohdilleen ja lopuksi tallentaa peilien ja penkin asennon muistiin?

Ei saa. Olen kysynyt. Olisikin niin helppoa.
 

SavageGeese:ltä 5-sarjan faceliftin arvostelua. Diggaan tän poppoon filmeistä kovasti, joten pakko mainita tämäkin.

"Sometimes there's an emotional reason to have a certain car, so if you don't care about that, you are going to love this car in every single way. It's going to be the best executive lease car you ever had."
 
lnaukkar sanoi:
SavageGeese:ltä 5-sarjan faceliftin arvostelua. Diggaan tän poppoon filmeistä kovasti, joten pakko mainita tämäkin.

"Sometimes there's an emotional reason to have a certain car, so if you don't care about that, you are going to love this car in every single way. It's going to be the best executive lease car you ever had."
Olipa hieno tuo vitonen noin altapäinkin.
Katselin myös tuon pari vuotta vanhan X3:n koeajon ja oli kyllä laadukasta tavaraa(auto sekä video). En muistaakseni ole aiemmin tähän kanavaan törmännytkään, täytyy laittaa seurantaan. Ja onhan noissa vanhemmissakin pätkissä jo tuijottamista pitkäksi aikaa.
 
lnaukkar sanoi:
"Sometimes there's an emotional reason to have a certain car, so if you don't care about that, you are going to love this car in every single way. It's going to be the best executive lease car you ever had."

Tämä on aika hienosti kommentoitu joskin ainakin itse näen tässä aiheen väärin ymmärrykseen  :p

Oli miten oli itselleni on käynyt hieman samoin tuon omaan vanhemman 'valaan' kanssa eli vaikka mieleni on ollut jopa hieman sitä vastaan niin se se vaan on päivä päivältä ja kilometri kilometriltä voittanut minut puolensa  8)
 
TON-III sanoi:
Tämä on aika hienosti kommentoitu joskin ainakin itse näen tässä aiheen väärin ymmärrykseen  :p

Se on juurikin niin sarkastisesti sanottu kuin miltä se kuulostaa, ja mun mielestä siinä on myös osuttu maaliin. Tai ainakin mun on todella vaikea olla eri mieltä.

Toinen mielipidenosto:

"Really, whats wrong with this? Its a soulless luxury product. And it does everything so well, but feels like something you just use and then throw away."

Exodus sanoi:
En muistaakseni ole aiemmin tähän kanavaan törmännytkään, täytyy laittaa seurantaan.

Joo ton kanavan videot on varsin ainutlaatuisia kun alustan tekniset jutut sekä ajettavuus saa enemmän minuutteja kuin kabiinin yksityiskohdat tai järjestelmät. Ja tuossa on sopivalla suhteella huumoria, asiaa ja yllättävän kriittistä ajattelua suuntaan sekä toiseen.



 
Mahtavaa katsoa nykypäivänä videoo joka ei heilu koko ajan johonkin suuntaan. Todella rauhoittava katsella kun voi keskittyä olennaiseen, todella hienoon autoon.
 
Toimiiko muilla mybmw appissa webaston ajastus? Itse en löydä mistään muuta vaihtoehtoa kuin”ilmastoi heti” joka ei nyt ihan aina ole niin kätevä.
 
M5 CS julkaistu ... tämmöistä ei ole ennen ollutkaan. Niin paljon näitä M / M Competition / M CS malleja myydään että tämmöinenkin kannattaa laittaa mallistoon. Erittäin tyylikäs ja hullu auto.

https://www.bmwblog.com/2021/01/26/bmw-m5-cs-2021/

2021_bmw_m5_cs_specs_02.jpg

2021_bmw_m5_cs_specs_03.jpg


2021_bmw_m5_cs_specs_00.jpg
 
K@lle sanoi:
Onko näissä se ongelma, että ei pysty ajamaan vakionopeussäädin päällä talvella yhtään? Yksi tuttu manali sitä 300-sarjalaisessa takavetoisessa. Ilmeisesti ihan mitätön epävakaus tai luisto sai sen menemään päältä ihan normi maantieajossa, jos oli vähänkin lunta tms. tiellä. Päätyi sitten vaihtamaan auton, en kyllä muista mihin. Epäilen, että nelivetoiseen vastaavaan - pitäisi kysyä.
Olit näköjään, Huikko, tutustunut tähän ominaisuuteen Seinäjoen reissulla.
 
Uudessa tuulilasissa oli 520D:n koeajo. Kehuja sai kovasti, hieman tunnoton ohjaus miinuksena. Hieman ihmetytti että kahteen kertaan mainittiin Android Auton puutteesta ja siitä että sitä ei saisi siihen rahallakaan. Eikös se siinä ole kuitenkin, kuten se on 530e:ssäkin nykyään.
 
mitäs mieltä olette tämänhetken 7000€ alennuksesta esim 530e malleista?
aika paljon löytyy varastosta suoraan hyvin varustettujakin malleja.

x drive 530e farkkuna voisi olla seuraava vaihtoehto. onko näissä plugareissa tavaratila paljon normimalleja pienempi? BMW:n sivuilla ei ole tavaratilan kokoa plugareille kerrottu.

onko takapenkillä lämmitystä. ei löydy lisävarustelistalta ainakaan.
 
Kaapo sanoi:
x drive 530e farkkuna voisi olla seuraava vaihtoehto. onko näissä plugareissa tavaratila paljon normimalleja pienempi?

onko takapenkillä lämmitystä. ei löydy lisävarustelistalta ainakaan.

Kontin pohja on korkeammalla, jonkun 8 cm tms. Siitä vaan kauppaan kurkkaamaan miltä se näyttää.

Takapenkille voi ruksia lämmityksen, vaatii nahkaverhoilun muistaakseni.

7k alennus charged edition -malliin on mun mielestä kova tarjous, erityisesti noihin autoihin joissa ei ole hurjasti lisävarusteita ruksittu.
 
^Jep. Jumbon showroomissa piti käydä koeistumassa.
Olisi kyllä hieno peli, mutta tuo tavaratila jää meidän käyttöön liian pieneksi. Harmi, mutta samahan se on esim Audi A6 kohdalla.
 
Kaapo sanoi:
^Jep. Jumbon showroomissa piti käydä koeistumassa.
Olisi kyllä hieno peli, mutta tuo tavaratila jää meidän käyttöön liian pieneksi. Harmi, mutta samahan se on esim Audi A6 kohdalla.

Itselläkin oli tämä 530e Touring yhtenä vaihtoehtona, mutta kontin pienuus ja akun pieni koko (12 kWh) olivat sellaisia tekijöitä että ei johtanut tilaukseen. Sitten vielä Harman Kardon äänijärjestelmää ei saa tällä hetkellä komponenttipulan vuoksi, joten se olisi myös jäänyt harmittamaan.
 
lnaukkar sanoi:
Suurin osa laittaa koukkupajalla, koska oem koukku kustantaa 2900 euroa jälkiasennettuna. Hintaeroa jää siis yli 2000 euroa ;) Tehtaalta sen sähköisen koukun saa tietysti aika verran halvemmalla.

Kun nyt uuteen 530e:n saa vetokoukun, niin onko koukku tullut saataville / mahdolliseksi myös aiempaan versioon?
Vm. 2018-2019 530e oisi muuten kiinnostava vaihtoehto, mutta vetokoukuttomuus on ollu ongelma minulle.
 
klongswagen sanoi:
Kun nyt uuteen 530e:n saa vetokoukun, niin onko koukku tullut saataville / mahdolliseksi myös aiempaan versioon?
Vm. 2018-2019 530e oisi muuten kiinnostava vaihtoehto, mutta vetokoukuttomuus on ollu ongelma minulle.
Ei saa vanhempiin.
 
ivy sanoi:
Nettiautosta katsellen aika harvassa näistä mainitaan adaptiivinen vakkari, olen aiemmin ymmärtänyt että tällaisesta ratista sen tunnistaa. Mutta olenko ollut väärässä?
https://www.nettiauto.com/bmw/530/12348425
https://www.nettiauto.com/bmw/530/12356380

Ei näyttäis kummassakaan olevan ruksittu tehtaalta. Ratista puuttuu etäisyyssäätö.

Se on sitten toinen juttu miks joku jättää sen adaptiivsen ruksimatta kun se maksaa muistaakseni 470e erikseen ilman driving assistant pro -pakettia.

Sen saa ehkä ostettua jälkikäteen connected drive kaupasta hintaan 990e jos autoihin on ruksittu valmius, mutta en jaksa tarkistaa noiden varustekoodeja että onko. Ennen faceliftiä ei onnistunut toi jälkikäteen ostaminen 5-sarjassa mitenkään, faceliftin kanssa en ole varma.

Tässä siis toi ratti jossa on adaptiivinen vakkari, katso etäisyyssäätö löytyy vasemmalla puolella

Bskycvi.jpg