https://tummennuskalvot.fi/

BMW 5-sarja (G30/G31)

Tuossa pari aika kattavaa esittelyä ja paljon kuvia

http://www.bmwblog.com/2016/10/12/world-premiere-the-2017-bmw-g30-5-series/

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uusi-bmw-5-sarja-isoveljen-aly-ja-pikkuveljen-moottorit/
 
Jos aiemmin Audia ja viimeisimmäksi Mercedestä syytettiin siitä että eri sarjojen autot näyttävät identtisiltä, siirtyy BMW kyllä samalle linjalle. Ainakin omaan silmään tämä näyttää kokoa lukuunottamatta lähes identtiseltä uuden Seiskan kanssa - niin ulkoa kuin sisältä.

Ja joo. Uusi E ja S90 herättävät kyllä ainakin täällä huomattavasti suurempaa kiimaa.
 
Bemmin suora kuutonen alkaa olla katoavaa kansanperinnettä. Voihan se pitkään vielä löytyä valikoimasta mutta hinta noussee sellaiseksi että jää harvinaisuudeksi.

Sellainenkin päivä vielä koittaa että viitossarjankin pellin alla on kaksi- tai kolmipyttyinen "isolohko" ja kardaani hävinnyt etuvedon myötä mutta taka-akselilla surisee sähkö. Tulevaisuuden xdrive...

Eihän tämä tuleva vitonen varmaan hassumpi ole mutta vähän semmoinen höh-fiilis jäi ulkokuoresta. Livenä voipi toimia paremmin.
 
Jos loppuvuodesta tulee vielä joku todella tiukasti hinnoiteltu F1x- saattohoitohinnasto, niin siinä saa kyllä todella paljon vastinetta euroille. Näin äkkiseltään erot tähän uuteen malliin kun vaikuttavat todella pieniltä.

Nelipyttynen 530i...  ;D :eek: :-\

Paljon kuvia ilman liipalaapaa:

https://www.netcarshow.com/bmw/2017-5-series/
 
Vempula sanoi:
Jos loppuvuodesta tulee vielä joku todella tiukasti hinnoiteltu F1x- saattohoitohinnasto, niin siinä saa kyllä todella paljon vastinetta euroille. Näin äkkiseltään erot tähän uuteen malliin kun vaikuttavat todella pieniltä.

Uutuus on minulle pettymys designin suhteen. Livenä uskon tämän kuitenkin olevan parempi kuin kuvissa. Tekniikka varmasti on terävää kärkeä ja kiinnostaa.

Tuollainen "saattohoitomalli" 530dA / 535dA -versiona voisi sekin olla varsin kiinnostava, jos sellainen tulisi. Mutta kai se nyt jo olisi julkistettu, jos jokin kampanja tulisi näin lyhyelle ajalle, kun uuden toimitukset alkavat jo 2/2017 ?
 
Vempula sanoi:
Jos loppuvuodesta tulee vielä joku todella tiukasti hinnoiteltu F1x- saattohoitohinnasto, niin siinä saa kyllä todella paljon vastinetta euroille. Näin äkkiseltään erot tähän uuteen malliin kun vaikuttavat todella pieniltä.

Nelipyttynen 530i...  ;D :eek: :-\

Eikös siellä ole jo xDrive Edition Exclusive, 520d esimerkiksi vähän päälle 50k€.

Tuo 530i nelipyttyisenä on jo "vanha vitsi", 528 muutettu 530:ksi kuten muutenkin mallistossa.
 
Vaisua on muotoilu, nämä on sarjassaan näitä julkistuksia, joissa toteaa melkein että 6 v vanha malli on parempi.
Mutta toisin on esim. Volvon kohdalla kyllä.

Nuo ylityksetkin näyttää jotenkin isoilta tuossa korissa. Lisäksi paha takapakki, kaikki dieselit tulee nyt ilmeisesti Adblue-systeemillä.

Onneksi seuraava A6 tullee olemaan sitten modernia ja hienoa, toivottavasti...
 
K70 sanoi:
Ja sitten vielä  Business Exclusive Pro Edition (huh mikä litania), missä tulee vielä Navigointijärjestelmä Professional.

Tähän vielä ilmainen metalliväri ja talvirenkaat OEM-vanteilla, niin lopullinen saattohoitomalli olisi valmis. Jossain 518d:ssä alkaisi olemaan hinta jo todella kohdillaan.

jusape sanoi:
Nuo ylityksetkin näyttää jotenkin isoilta tuossa korissa.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin G30 on noin neljä senttiä pidempi kuin F10, mutta akseliväli taisi pysyä käytännössä samana. Eli ylitykset ovat kasvaneet ihan mittanauhassakin.
 
Onhan tuo uutuus tasapainoisen näköinen, vaikka kaikki yksityiskohdat eivät parhaalla tavalla ole onnistuneetkaan. Asiaan yhtään perehtymättömällä saattaa olla vaikeuksia arvata, onko F10 vai G30 uudempi malli. Jopa Audilla on mahdollisuuksia esitellä tuoreempaa muotoilua A6:n seuraavassa sukupolvessa.
 
That 70s dude sanoi:
Onkos tämä esite uusi, kun ei ole tullut ennen vastaan. Vasta 520d:n hinta näköjään tiedossa.

http://kampanjat.bmw.fi/uusi-5-sarja/uusi-5-sarja.pdf
On muuten melkoisesti subventoitu tuo suomihinta. Se on 12% alempi kuin Saksassa (veroton hinta ilman ALVia).
Ja luultavasti suomimallin varustetaso on parempi joidenkin talvivarusteiden osalta, kuten yleensä.

Saksassa on koko repertuaari hinnoiteltu ja hinnat vaihtelevat vain n. 15000€ haarukassa 520d manuaali (140kW) -> 540i xDrive automaatti (250kW). Tosin M550i xDrive on sitten omassa kategoriassaan...
 
Timppe sanoi:
On muuten melkoisesti subventoitu tuo suomihinta. Se on 12% alempi kuin Saksassa (veroton hinta ilman ALVia).
Ja luultavasti suomimallin varustetaso on parempi joidenkin talvivarusteiden osalta, kuten yleensä.

Saksassa on koko repertuaari hinnoiteltu ja hinnat vaihtelevat vain n. 15000€ haarukassa 520d manuaali (140kW) -> 540i xDrive automaatti (250kW). Tosin M550i xDrive on sitten omassa kategoriassaan...

Saksassa navi vakiovaruste, onkohan Suomessa? Toivottavasti hybridi on yhtä subventoitu!
 
Timppe sanoi:
On muuten melkoisesti subventoitu tuo suomihinta. Se on 12% alempi kuin Saksassa (veroton hinta ilman ALVia).

Varmasti pakko hinnoitella noin, koska Volvo S/V90 on täällä niin kova tekijä. Myös Eemeli on hinnoiteltu sen mukaisesti, eikä 5-sarja voi siitäkään poiketa.
 
On kyllä aika aikansa elänyttä tämä BWM:n ohjaamojen design. Jos eroa ulkoa ei mallisukupolvien välillä näy lähes missään saksalaisessa niin Bemarissa tämä koskee valitettavasti myös ohjaamoa.
 
psxgamer sanoi:
On kyllä aika aikansa elänyttä tämä BWM:n ohjaamojen design. Jos eroa ulkoa ei mallisukupolvien välillä näy lähes missään saksalaisessa niin Bemarissa tämä koskee valitettavasti myös ohjaamoa.

Miksi hyvää muuttamaan?
 
psxgamer sanoi:
On kyllä aika aikansa elänyttä tämä BWM:n ohjaamojen design. Jos eroa ulkoa ei mallisukupolvien välillä näy lähes missään saksalaisessa niin Bemarissa tämä koskee valitettavasti myös ohjaamoa.

Onneksi uutta G30 ei ole kenenkään pakko hankkia. Itse en taida viitsiä edes muita merkkejä koeajaa, vaan ensi syksynä tähän aikaan on uusi 5- sarjalainen alla.
 
+1

Muutenkin huvittavaa, kun kommentoija taitaa katsella puolet halvempia autoja muutenkin :)
 
E92 sanoi:
Muutenkin huvittavaa, kun kommentoija taitaa katsella puolet halvempia autoja muutenkin :)

Ja siinä tapauksessahan ei missään nimessä saa esittää mielipidettään.
 
vakio sanoi:
Ja siinä tapauksessahan ei missään nimessä saa esittää mielipidettään.

Saa toki, varsinkin kun alle 40t € uusien autojen sisustat edustavat äärimmäistä Premiumia ja autojen kermaa... :)
 
On näissä nyt kuitenkin jotain eroa
 

Liitteet

  • 2011-bmw-5-series-photos-interior.jpg
    2011-bmw-5-series-photos-interior.jpg
    32 KB · Katsottu: 487
  • BMW-G30-5-Series-M-Sport-interior-26.jpg
    BMW-G30-5-Series-M-Sport-interior-26.jpg
    37,3 KB · Katsottu: 568
E92 sanoi:
Saa toki, varsinkin kun alle 40t € uusien autojen sisustat edustavat äärimmäistä Premiumia ja autojen kermaa... :)

Samoin kuin suuren osan tätä kalliimpien kangaspenkkien kera uutena myytävien "preeemium" autojenkin.
 
vakio sanoi:
Samoin kuin suuren osan tätä kalliimpien kangaspenkkien kera uutena myytävien "preeemium" autojenkin.

Itse harkitsen vakavasti seuraavan kapistuksen hankkimista kangaspenkeillä - mulla on nyt kahdessa F10: ssa ollut nahkapenkit, mutta mikäli talvella ei muista laittaa webastoa (tai on äkkilähtö, eikä kerkeä) lämmittämään kabiinia, niin kyllä nuo nahkat vaan on pirun kylmät.