https://yliteippaus.fi/

BMW 4-sarja (G22, G26)

Minkä i4 mallin tilasit?

  • i4 40

    Ääniä: 21 24,7%
  • i4 M50

    Ääniä: 64 75,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
Tarviiko sisäänrakennettua nettiyhteyttä varten hankkia oma SIM kortti? Jos ei, niin ilmeisesti BMW maksaa yhteyden. Jos maksaa, niin kuinkahan kauan? Riittääkö nopeus vai tökkiikö Spotify?
BMW maksaa yhteyden. Nopeus riittää sulavaan spotify-käyttöön.

Remote Services ja muut auton etäkäyttöön liittyvät palvelut ovat käytössä rajoittamattomasti.
Auton viihdepalvelut, ml. spotify ovat käytössä 3v ilmaiseksi ja sitten maksaa.

Käytännössä toimii niin kauan kun toimii.

Nää yllämainitut asiat eivät mitenkään sen eSIM-toiminnon kautta muutu, sillä sitä omaa yhteyttä voi käyttää vain omiin juttuihin, ei auton juttuihin.
 
Mites muut on pärjännyt maavaran kanssa näin alkutalvesta? Itsellä on muutaman vakireitin kohdalla sellaiset töyssyt, että pahaa pelkään, että vielä tulee riitaa tienpitäjän kanssa. Muutamaan kertaan pohjan lumet viistetty pois, mutta vielä ollut vain loskaa.
 
Jep, "vanha" avain tän kanssa. i4 tais ollakin viimeinen uusi malli jossa tuo vanha avain.

Comfort access kanss tulee tosiaan toi luottokortti myös (musta M50 kanssa !!). Kuinka monella se jää hanskalokeroon ilman mitään tietoa asiasta?
 
Okei tattista inaukkar & _iineljä_.

Tosiaan toi CA löytyy, joten pitääkin muistaa se luottokortti.

Toimiiko auto siis vaikka pelkästään sillä luottokortilla?
 
Okei tattista inaukkar & _iineljä_.

Tosiaan toi CA löytyy, joten pitääkin muistaa se luottokortti.

Toimiiko auto siis vaikka pelkästään sillä luottokortilla?

Joo luottokortti on käytännössä sama kuin puhelimen digital key. Elikkäs NFC lukijaan perustuva avain. Pitää koskettaa kahvaa ja sitten autossa olikohan se nyt sitten niin, että pitää olla tuolla langattoman latausaseman luona se että saat "käyntiin"

i4:ssä on siis vain tuo digital key eikä uudempi digital key plus, jossa puhelimen voi pitää taskussa

Henk koht jää tuo puhelinavain sekä kortti käyttämättä kokonaan. Samoin jäi jo edellisen 1-sarjalaisen kanssa, jossa myös digital key ominaisuus oli.

Digital key Plus kanssa varmaan tulis jätettyä auton avain kotiin ja mentyä pelkän puhelimen kanssa.
 
Joo luottokortti on käytännössä sama kuin puhelimen digital key. Elikkäs NFC lukijaan perustuva avain. Pitää koskettaa kahvaa ja sitten autossa olikohan se nyt sitten niin, että pitää olla tuolla langattoman latausaseman luona se että saat "käyntiin"

i4:ssä on siis vain tuo digital key eikä uudempi digital key plus, jossa puhelimen voi pitää taskussa

Henk koht jää tuo puhelinavain sekä kortti käyttämättä kokonaan. Samoin jäi jo edellisen 1-sarjalaisen kanssa, jossa myös digital key ominaisuus oli.

Digital key Plus kanssa varmaan tulis jätettyä auton avain kotiin ja mentyä pelkän puhelimen kanssa.

Okei, no aika näyttää mikä muodostuu käytännöksi, mutta mietin vain että jos sen kortin tarvittaessa antee jollekin joka tarvitsee ko. autoa, niin voisi käyttää sitä.

Futaako langaton lataus samaan aikaan? Vai tarvitseeko sen kortin olla siellä koko ajan? Tai ehkä ne mahtuu molemmat olemaan siellä samaankin aikaan. Ehkä kuriositeettinen asia.
 
Okei, no aika näyttää mikä muodostuu käytännöksi, mutta mietin vain että jos sen kortin tarvittaessa antee jollekin joka tarvitsee ko. autoa, niin voisi käyttää sitä.

Futaako langaton lataus samaan aikaan? Vai tarvitseeko sen kortin olla siellä koko ajan? Tai ehkä ne mahtuu molemmat olemaan siellä samaankin aikaan. Ehkä kuriositeettinen asia.

Futaa toki. Ei korttia tartte sinne alustalle laittaa, riittää kun käynnistyksen yhteydessä sen käyttää siinä latausalustan edessä olevan kohdan tienoilla ja sit voi laittaa vaikka taskuun. tms. Kerran kokeilin tuon homman ilman avainta kesällä kun menin sporttaamaan hyvin keposissa tekn. vaatteissa metsäpolulle jonne ajoin autolla. Ei painanut ja hölskynyt kevyt kortti shortsin taskussa kuten avain tekee. Etsinnässä on kyllä urheilukellon päivitys uudempaan ensikesäksi noihin hommiin niin sitten ei tartte sitä korttiavaintakaan vaan hoituu pelkällä kellolla (y)

Taannoin renkaanvaihdossa oli tarkoitus antaa vain kortti liikkeessä, mutta pyysivät siinä tiskillä avainta luentaan mahdollisten kamppisten vuoksi ja sitten se jäikin siihen ja unohdin homman. En tiedä olisiko siis kelvannut tuohon käyttöön?
 
Futaa toki. Ei korttia tartte sinne alustalle laittaa, riittää kun käynnistyksen yhteydessä sen käyttää siinä latausalustan edessä olevan kohdan tienoilla ja sit voi laittaa vaikka taskuun. tms. Kerran kokeilin tuon homman ilman avainta kesällä kun menin sporttaamaan hyvin keposissa tekn. vaatteissa metsäpolulle jonne ajoin autolla. Ei painanut ja hölskynyt kevyt kortti shortsin taskussa kuten avain tekee. Etsinnässä on kyllä urheilukellon päivitys uudempaan ensikesäksi noihin hommiin niin sitten ei tartte sitä korttiavaintakaan vaan hoituu pelkällä kellolla (y)

Taannoin renkaanvaihdossa oli tarkoitus antaa vain kortti liikkeessä, mutta pyysivät siinä tiskillä avainta luentaan mahdollisten kamppisten vuoksi ja sitten se jäikin siihen ja unohdin homman. En tiedä olisiko siis kelvannut tuohon käyttöön?
Ok. Eli teoriassa kortti lompakossa ja riittää et käyttää lompakkoa siinä. Miksei itsekin käyttäisi vain sitä. Hmm.

Toisaalta jos korttia pitää fyysisesti edes hipasta ovessa kun ovia avaa ni ei ole arkitoimintana niin kätsy. Ehkä.
 
Niin, sitten taas auton normaalilla avaimella saat ovet auki kun kävelet autolle ja lukkoon kun kävelet pois. Mitään interaktiota se ei tarvitse sulta.
 
Niin, sitten taas auton normaalilla avaimella saat ovet auki kun kävelet autolle ja lukkoon kun kävelet pois. Mitään interaktiota se ei tarvitse sulta.

olis muuten aika nuts jos tuon avaimen toivotun lukuetäisyyden saisi ite konffata metreinä. Nyt se on useita metrejä (~5m tms kuskin ovesta tai katon antennista?) ja ite en ainakaan tarttis kun metrin max kaksi. Nyt nimittäin se vähän ärsyttää kun esim tekee lumityöt pihassa ja aina kun käy edes lähellä autokatosta kääntymässä niin ovet naksuu, peilit kääntyilee ja valot syttyilee. Tämä siis tapahtuu luokkaa kymmenen kertaa pihan kolaamisen aikana. (Ja samalla luonnollisesti muuten jos on latauspiuha kiinni niin pätkäisee aina latauksenkin)

(joo, helppo workaround jättää avain pois taskusta kun tekee lumityöt, mut aikalailla kiinteästi integroitu tuo avain tuonne farkun taskuun on.. :))
 
Viimeksi muokattu:
olis muuten aika nuts jos tuon avaimen toivotun lukuetäisyyden saisi ite konffata metreinä. Nyt se on useita metrejä (4-5m kuskin ovesta?) ja ite en ainakaan tarttis kun metrin max kaksi. Nyt nimittäin se vähän ärsyttää kun esim tekee lumityöt pihassa ja aina kun käy edes lähellä autokatosta kääntymässä niin ovet naksuu, peilit kääntyilee ja valot syttyilee. Tämä siis tapahtuu luokkaa kymmenen kertaa pihan kolaamisen aikana.

(joo, helppo workaround jättää avain pois taskusta kun tekee lumityöt, mut aikalailla kiinteästi integroitu tuo avain tuonne farkun taskuun on.. :))

Tai laitat asetuksen pois että ei avaa ovia kun tulet lähelle, silloinhan se avaa sitten vasta kun tartut kahvaan. Automaattinen lukitseminen voi silti olla päällä. Noin mulla oli 1-sarjan kanssa aikoinaan asetukset, tätä ennoo jaksanu vielä säätää pois vakiosta.
 
Toisaalta jos korttia pitää fyysisesti edes hipasta ovessa kun ovia avaa ni ei ole arkitoimintana niin kätsy. Ehkä.

joku 1cm etäisyydellä kahvasta pitää käyttää. Itselleni tuo ei olisi autoon sisäänmennessä edes iso ongelma, mutta aina poislähtiessä lukitseminen tuolla kyllä tuntuisi säännöllisessä arkikäytössä isolta kompleksisuudelta nykyiseen sulje ovi ja walk away -toimintaan tottuneena
 
Tai laitat asetuksen pois että ei avaa ovia kun tulet lähelle, silloinhan se avaa sitten vasta kun tartut kahvaan. Automaattinen lukitseminen voi silti olla päällä. Noin mulla oli 1-sarjan kanssa aikoinaan asetukset, tätä ennoo jaksanu vielä säätää pois vakiosta.

kappas, tällainen mahdollisuus on jotenkin päässyt livahtamaan ohi tietoisuuteni, tuota täytyykin kokeilla (y)
 
Mullakin tuo kortti on musta, vaikka ei ole M50. Itse otin ton auto avauksen pois kun lähestyn autoa, koska kerran katkas tottakai latauksenkin kun ovet aukes (11Kw). ja aattelin et olipa ärsyttävää. Ton pelkä lukitsemisen vois tosiaan jättää päälle, sitä en ole edes ajatellut, että siinä olis sellainenkin vaihtoehto.
Nii ja se luottokortti on jossain laatikossa kotona... "vara-avaimena".
 
Peruutat auton tallista 5m päähän. Avaimet taskussa auto lukitsee ovet ja kääntää peilit?

Minulla jatkossa se tilanne että peruutan auton tallista ja ajan sen about 4m päähän ovesta, koska melkein pakko. Pitänee automaattilukituskin (sen avauksen lisäksi) ottaa pois päältä tuossa tapauksessa?
 
Peruutat auton tallista 5m päähän. Avaimet taskussa auto lukitsee ovet ja kääntää peilit?

Minulla jatkossa se tilanne että peruutan auton tallista ja ajan sen about 4m päähän ovesta, koska melkein pakko. Pitänee automaattilukituskin (sen avauksen lisäksi) ottaa pois päältä tuossa tapauksessa?

Joo kun kävelet pois auton luota niin lukitsee, etäisyys n. 5m

Seinät ja muut tietysti vaikuttaa kun ei sillä mitään mittanauhaa ole vaan signaalin voimakkuudesta tai viiveestä haistelee.

 
Viimeksi muokattu:
Laitoin päälle, kokeillaan miten käytännössä sopii omiin käyttötottumuksiin. Olis hyvä jos vois valita paikan milloin tekee mitäkin, vähän kuin tuo ikkunan aukaisu automaattisesti tietyssä paikassa. On muuten näppärä, vaikka aluksi ihmettelin mihin totakin voi tarvita, mutta kun töissä pitää id:llä avaya pääsy parkkiluolaan, niin on kyllä oiva peli.
Kotona tallissa ton vois ottaa pois, ettei aina lukitsisi ovia kun lähtee pois.
 
Ilmoittaako auto kännykkäsovellukseen, jos ovet on lukitsematta? Mulla on vaatehuoneen ja autotallin välissä vain seinä ja jos avain on farkkujen taskussa, niin ei (kai) ole mitään varmuutta, että ovet ovat menneet kiinni. Ainakaan mä en voi pitää automaattista avaustoimintoa päällä😎.
 
Siis sovelluksesta näkee onko auto lukittu vai lukitsematta ja onko ovet tai ikkunat kiinni vai auki.
 
Ilmoittaako auto kännykkäsovellukseen, jos ovet on lukitsematta? Mulla on vaatehuoneen ja autotallin välissä vain seinä ja jos avain on farkkujen taskussa, niin ei (kai) ole mitään varmuutta, että ovet ovat menneet kiinni. Ainakaan mä en voi pitää automaattista avaustoimintoa päällä😎.
Saa päälle toiminnon: Jos vaikka avaimella aukaisee ovet, niin jos ovia ei avata, niin menevät hetkenkuluttua uudestaan lukkoon automaattisesti.
 
Kuulostaa suht monipuolisilta noi lukituksen säädöt, eiköhän sieltä löydy sopivat asetukset kokeilemalla. Ja kohtahan tuota pääsee tutkimaan ihan itse; jos lähiviikkoina ei tapahdu mitään poikkeuksellista, niin mulle olis tulossa mukava joululahja 🤩