https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

BMW 4-sarja (G22, G26)

Minkä i4 mallin tilasit?

  • i4 40

    Ääniä: 21 24,7%
  • i4 M50

    Ääniä: 64 75,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
Jobo sanoi:
Jotenkin vaikea uskoa että lähtisi mutta olikohan se viimeviikolla lehdessä juttua kun fordin maahantuoja eväsi takuukorjauksen jostain laakeriviasta tms kun oli tarvikkeet alla.

Jos tarvikevanteiden mitat poikkeavat merkittävästi OEM-vanteista, niin toki se on silloin ihan perusteltu syy evätä takuukorjaukset. Jos tarvikevanteet on taas TUV-hyväksytyt kyseiseen autoon, niin homma on ok.

Monihan tilaa tarvikealut normaalia pienemmällä ET:llä, jotta renkaat tulevat enemmän ulos. Näyttävät siis paremmilta. Mutta jos tässä lähtee liioittelemaan, niin pitää vain hyväksyä se, että takuu on mennyttä joiltain osin. Ihan siis tietoinen riski.

Esim. tuossa Ford-jutussa oli muistaakseni kuvakin kyseisestä pakusta ja siinä tule renkaat ihan reilusti kaarelle. Eli ET suhteessa vanteen leveyteen oli jotain ihan muuta kuin OEM-vanteissa.
 
toofast4you sanoi:
Oli tänään aivan Helsingin rannikolla niin liukasta, että i4 M50 pyrki jo regeneroidessa keskiteholla työntämään autoa poikittain tien kaltevuuden mukaan.
En oikein saanut tuntumaa, että regeneroiko vain takapäällä, jolloin käytös olisi ymmärrettävissä.
Liikenneympyröissä aivan hipaisu riitti viemään autoa poikittain. Ei suurta luottoa tullut Hankookin kitkoihin, mutta kyllä oli keli jäätävän liukas. Aattelin jo, että näinköhän kolautetaan auto johonkin.
Muilla kokemuksia?
Itse ajoin tänään vain lyhyen pätkän rannikon liukkailla kaduilla, mutta totesin saman kuin viime helmikuun lumimyräkässä, kun koeajoin M50:n ensimmäisen kerran. B-ajotila on erittäin miellyttävä talviliukkailla, koska regeneroivaa jarrutusta on herkempi käyttää vauhdin hidastamiseen yhden polkimen ajotavalla verrattuna siihen, että yrittäisi saman herkkyyden löytää jarrupoljinta painamalla. Omassa alla Contin kitkat, eikä puskenut sivuluisuun vaikka nosti jalan polkimelta kokonaan.
 
ICEman sanoi:
Itse ajoin tänään vain lyhyen pätkän rannikon liukkailla kaduilla, mutta totesin saman kuin viime helmikuun lumimyräkässä, kun koeajoin M50:n ensimmäisen kerran. B-ajotila on erittäin miellyttävä talviliukkailla, koska regeneroivaa jarrutusta on herkempi käyttää vauhdin hidastamiseen yhden polkimen ajotavalla verrattuna siihen, että yrittäisi saman herkkyyden löytää jarrupoljinta painamalla. Omassa alla Contin kitkat, eikä puskenut sivuluisuun vaikka nosti jalan polkimelta kokonaan.
Mielenkiintoista. Ehkä satuin juuri pahimpaan hetkeen länsiväylälle, jolloin kaikki lumi oli juuri kiillottunutta.
Yritin ilmmalla uudestaan, mutta kadut oli jo suolattuja.
Pitää tänään kokeilla uudestaan.
Oliko sulla 19 vai 18 kitkat?
 
Continentalin VikingContact 7 -kitkat 19-tuumaisina.
Tänään pyörittelin lisää lumiliukkailla. Mielestäni ajonvakautus käyttäytyy johdonmukaisesti ja vetopito on erinomainen. Auton painon toki huomaa kurveissa, mutta hyvin eleettömästi kulkee kaiken kaikkiaan.
 
Tänään kitkoilla alijäähtyneessä vesisateessa Porist Uudellemaalle, omat kitkat toimi hyvin, välillä tosin liukasta, tavella voi olla, jossain vaiheessa Humppilan kohalla joni paineli 70 kmh.
Kitkamies ajoi 90, nastamiehet(henkilöt, sori) ei niinkään ;)
Hyvin piti, toki uudet, ja ajettu vast kaks viikkoo ja parituhatta kilsaa. Kyllä ittekin välillä hieman tilannenopeutta tarkistin.
-3 pakkasta ja kulutus nousi 17.1kWh
 
ICEman sanoi:
Continentalin VikingContact 7 -kitkat 19-tuumaisina.
Tänään pyörittelin lisää lumiliukkailla. Mielestäni ajonvakautus käyttäytyy johdonmukaisesti ja vetopito on erinomainen. Auton painon toki huomaa kurveissa, mutta hyvin eleettömästi kulkee kaiken kaikkiaan.
Mulla 18, oisko sitten senkaan reunat niin löysät, että tekee tuollaisen.
Tänään oli sevästi parempi keli, mutta allekirjoitan, että pino tuntuu mutkissa tivuttaispidossa.
 
toofast4you sanoi:
Mulla 18, oisko sitten senkaan reunat niin löysät, että tekee tuollaisen.
Tänään oli sevästi parempi keli, mutta allekirjoitan, että pino tuntuu mutkissa tivuttaispidossa.
Paljonko sulla on renkaissa paineita? Kannattaa kokeilla laittaa vähintään suositustaulukon maksimi tai ehkä jopa vähän yli. Erityisesti kitkoilla oon huomannut, että sivuttaispito paranee kun paineita on riittävästi.
 
i4 talvijuttua:

Jooh, tuntuu siltä että comfortilla ajettuna regen joskus heilauttaa takapäätä ennen kuin auto ottaa myös etumoottorin mukaan. Sama toimii liukkaalla myös toiseen suuntaan, kun liityt tarpeeksi rauhassa risteyksestä tielle ihan taajamanopeudella, hiljokseen, niin ei näköjään ota aina etumoottoria avuksi. Seuraa pieni heilahdus.

Perinteinen polttomoottori xDrive on tämmösissä loogisempi ja sanotaan nyt vaikka että "turvallisempi" käytökseltään.

Sportilla saattaa olla johdonmukaisempi käytös? Näkeekö jostain kumpaa moottoria käyttää milloinkin? Ei ole osunut silmään.

Painoa on, se tuntuu sivuttaispidossa ja toisaalta siinä miten eleettömästi tämä menee mutkaa tiettyyn rajaan asti. Arvelen kyllä että sitten kun tämä lähtee, niin tilaa tosiaan tarvitaan.

Contin kitkoilla edelleen looginen käytös pidon rajalla, siitä tykkään. Tiedät milloin se meinaa lähteä, ei yllätyksiä.

Hienosti pääsee mutkasta ulos nelipyöräluisussa kun luistonesto traction -tilassa ja auto sportilla. Samaan tapaan leikkisä tuossa kuin bemarin perinteinen xDrive.
 
Tehkääs BMW:n maahantuojalle valitus ratin tehorajoitusongelmasta.
Laitoin, että liukkaalla ohjelmallinen asentorajoitus tekee liukkaalla ajamisen vaaralliseksi ja epäjohdonmukaiseksi. Väärässä tilanteessa teho voi tulla äkkinäisesti rattiasuoristettaessa (ilman muutosta kaasupolkimenasennossaj ja aheuttaa turvallisuusongelman, joka johtuu valmistajan ohjelmoinnista.
… jos vaikka päästäisiin eroon tehorajoituksesta 😀
 
lnaukkar sanoi:
i4 talvijuttua:

Hienosti pääsee mutkasta ulos nelipyöräluisussa kun luistonesto traction -tilassa ja auto sportilla. Samaan tapaan leikkisä tuossa kuin bemarin perinteinen xDrive.

tämäkö se tärkein BMW ominaisuus lopulta on?
eipä toki ole yllätys mutta kun näillä teillä on muitakin liikkeellä.
 
Taisi kyseinen kirjoittaja kirjoittaa kulutustestissään näin: "Paikoin liukasta, mutta sai ajaa pääasiassa rauhassa kympin-kaksi yli rajoituksen." Hieman ärsyttää, että liikenteessä saa tällaiset kuskit liikkua.
 
Kaapo sanoi:
tämäkö se tärkein BMW ominaisuus lopulta on?
eipä toki ole yllätys mutta kun näillä teillä on muitakin liikkeellä.
missä siellä niin sanotaan että tuo olisi tärkein ominaisuus. Kai sen nyt saa mainita ilman että tarvii alkaa jees******maan.
 
Fiyoko sanoi:
Taisi kyseinen kirjoittaja kirjoittaa kulutustestissään näin: "Paikoin liukasta, mutta sai ajaa pääasiassa rauhassa kympin-kaksi yli rajoituksen." Hieman ärsyttää, että liikenteessä saa tällaiset kuskit liikkua.
ja olihan siellä jatkoa näinkin:
...Paikoin liukasta, mutta sai ajaa pääasiassa rauhassa kympin-kaksi yli rajoituksen. Ajotyyli kuitenkin sellainen varovainen, nukkuva vauva kyydissä yms joten rauhalliset liikkeet....

no. kukin tavallaan, mutta en kehuisi ainakaan
 
Kaapo sanoi:
ja olihan siellä jatkoa näinkin:
...Paikoin liukasta, mutta sai ajaa pääasiassa rauhassa kympin-kaksi yli rajoituksen. Ajotyyli kuitenkin sellainen varovainen, nukkuva vauva kyydissä yms joten rauhalliset liikkeet....

no. kukin tavallaan, mutta en kehuisi ainakaan


Tästä voi varmaan keskustalla jossain ihan toisessa säikeessä, esim siellä tallissa tai muussa ”tänään mua ärsyttää” aihepiirissä 😬

Kulutuslukemat on aika tylsiä ilman taustaa olosuhteista ja ajotyylistä

 
Ite jos ajan kympin yli rajoituksen, kuten yllä mainitaan, se on mittarinopeus(IAS;) ei todellinen.
Todellinen on jotain sen alle , ehkä 5-7 yli rajoituksen.
Noin kun ajaa, niin ainoastaan Skodakuskit menee ohi ja jokunen Audi.
Tilastotietoa on ;)

Poliisien mukaan tosta 3 pois, niin nopeus on noin 83. Eli just ok joustavaan ajamiseen. Ei välky kamerat eikä poliisit pysäytä, kun vastaan ajaa.

Erimieltä saa ja pitää olla jos tarve.
 
Kaapo sanoi:
tämäkö se tärkein BMW ominaisuus lopulta on?
eipä toki ole yllätys mutta kun näillä teillä on muitakin liikkeellä.
Ei toki, mutta itsellä oli aikanaan Volvo XC60, todella tylsä auto.
Eniten kuitenkin harmitti, että kaikissa asioissa oli napsun huonompi:
Valot, viimeitely, ei saa kahta puhelinta kiinni hf, ei voi hypätä kesken palaverin teamsissa autoon, automaatti pitkät ei menny motarilla päälle, peltipsien sovitusten toleranssi, surkea auto-ohjelmisto, etäohjaus, karttaohjelman grafiikka…..
Siksi BMW.
Ja ennen kaikkea auton hallittavuus normaaliajossa ja ääritilanteissa.
 
^vertasitko nyt Volvoon vain syystä koska minulla allekirjoiksessa on Volvot..?
bemaria ei ole ikinä ollut ja tuskin koskaan tuleekaan.
Audeja ollut 6 kpl:tta ja kaikki quattroja ja 622tkm niillä tullut ajettua, mutta mitäpä siitä.

 
Kaapo, nyt sit eka Bemu hankintalistalle. Periaatteesta ei kannata kieltäytyä, jos saa parhaan tuotteen...
 
315i sanoi:
Kaapo, nyt sit eka Bemu hankintalistalle. Periaatteesta ei kannata kieltäytyä, jos saa parhaan tuotteen...
koskaan ei tiedä...
kävin i4 kyllä josku katsomassa, mutta liian ahdas meille kuskin penkeistä taakseppäin.
audeja kun oli aikoinaan jo 6 ja Volvoja kohta samanverran, niin kyllä vaihtelu hyvää tekee
 
Skula sanoi:
Onko muille arvottu lähiaikoina tuontaopaikkoja? Minulle arvottiin juuri viikko 48, tänä vuonna! Ja siis tilasin sen viikolla 37, tänä vuonna!

Millä spekseillä tilasit auton? i4 vai i4 M50?

Turbodog sanoi:
Minkälaisista toimitusajoista tällä hetkellä puhutaan i4:n osalta?

Minulle sanottiin että toimitusaika on noin vuosi kun tilasin i4 M50 viikolla 43 tänä vuonna (tilaussopparissa arvioitu toimitusaika 31.10.2023).
 
Yks asia mikä on plussaa, kaiken muun lisäks, näyttö ja softa.
Kun istahdan penkille, kaiki on jo ok.

Vaimon Octavia, kun läheiselle Salelle päästään, on infot semi ok, vielä vähän miettii... mitä pitäis näyttää, ja tähän menee melkein minutteja.

Bemulla homma jiirissä, ku pylly penkissä.
 
Kaapo sanoi:
tämäkö se tärkein BMW ominaisuus lopulta on?
eipä toki ole yllätys mutta kun näillä teillä on muitakin liikkeellä.

Onhan se tärkeä ominaisuus bemarissa ja mun mielestä just se, joka erottaa bemarin muista premium merkeistä.

Sopivasti provosoiva maine, ulkonäkö sekä sellaiset ajo-ominaisuudet, joiden kanssa voit suorittaa täydellisen bmw-kuskin stereotypian kaikissa olosuhteissa. Todellisuudessa sä ajat toimistolle, kauppaan ja päiväkotiin, mutta ihan sama.

Ei näitä kannata ottaa liian vakavasti 😎

publicq
 
toofast4you sanoi:
Tehkääs BMW:n maahantuojalle valitus ratin tehorajoitusongelmasta.
Laitoin, että liukkaalla ohjelmallinen asentorajoitus tekee liukkaalla ajamisen vaaralliseksi ja epäjohdonmukaiseksi. Väärässä tilanteessa teho voi tulla äkkinäisesti rattiasuoristettaessa (ilman muutosta kaasupolkimenasennossaj ja aheuttaa turvallisuusongelman, joka johtuu valmistajan ohjelmoinnista.
… jos vaikka päästäisiin eroon tehorajoituksesta 😀

Sehän ei tuu poistumaan koska taitaa olla mekaanisia rajoitteita miksi noin. Moottorin kannakkeet ja vetarit, arvaan.

Sama rajoitus löytyy myös tehokkaammista nelivetobemareista, niistä kutos ja kasikoneisista ainakin. M-autoissa en ole kuullut vastaavasta, onneksi.
 
Myyjä oli tiedustellut huoltopäälliköltä tarvikevanteiden osalta että riittää että sopivat autoon, eli täyttävät koonsa ja kantavuuden puolesta kriteerit ja vastaavat originaaleja. Ei pitäisi olla ongelmaa siis vaikka ei TÜV lappusia oliskaan.

Luotanko siihen? En tiedä. Minulle saattaa tulla sellaiset joissa ei ole ko. todistusta, mutta ans kattoo nyt, aikaa on vielä.