https://yliteippaus.fi/

BMW 4-sarja (G22, G26)

Minkä i4 mallin tilasit?

  • i4 40

    Ääniä: 21 24,7%
  • i4 M50

    Ääniä: 64 75,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    85
Onko muille arvottu lähiaikoina tuontaopaikkoja? Minulle arvottiin juuri viikko 48, tänä vuonna! Ja siis tilasin sen viikolla 37, tänä vuonna!
 
Skula sanoi:
Onko muille arvottu lähiaikoina tuontaopaikkoja? Minulle arvottiin juuri viikko 48, tänä vuonna! Ja siis tilasin sen viikolla 37, tänä vuonna!

Huh, nyt on onnea matkassa sinulla. Pakko olla jokin peruuntunut tilaus, jonka paikan saat. Minä tilasin samalla viikolla (37) ja kysäisin tilannetta äsken. Ei mitään uutta minun osaltani. 2023 lopussa ehkä.... Se olisikin meille sopiva aika, niin ehtii miettiä, myydäänkö Pole vai Leaf tuon alta pois.
 
Skula sanoi:
Onko muille arvottu lähiaikoina tuontaopaikkoja? Minulle arvottiin juuri viikko 48, tänä vuonna! Ja siis tilasin sen viikolla 37, tänä vuonna!

No on - Lopultakin!
Tänään sain VIN nron 8)

Tuotantoon W46, tilattu 12/21.
 
Alkaa onneksi olla tämä 11 kk odottelu kohta loppumaisillaan :)
 

Liitteet

  • 1C45E9E1-A22A-498E-BCE4-F7F9A6EDCB06.png
    1C45E9E1-A22A-498E-BCE4-F7F9A6EDCB06.png
    22,6 KB · Katsottu: 292
Turbodog sanoi:
Minkälaisista toimitusajoista tällä hetkellä puhutaan i4:n osalta?

Riippunee monesta asiasta. Ja tuuristakin.
Esim. Puhutaanko karvalakki e40 mallista vai varustellummasta M50 mallista.
40 versiota tuntuu moni saavan melko nopeastikin tällä hetkellä.

Mitä itse olen kuullut, niin noin vuoden toimitusajoista myyjät nyt kai puhuvat?
Viime aikoina tilanneet voivat tarkentaa?
 
Pikasen risuja välillä, vaikka vakkari(adaptiivinen) ei olisi päällä, auto hieman liian innokkaasti hidastaa esim liikenneympyrään tultaessa, kun edellä oleva hidastaa. Ja jos auto pysähtyy, ei kuitenkaan pysäytä autoa, niinkuin tekee vakkarin kanssa. Hieman ristiriitaista. Tosin en ole antanut kauhean liki mennä, tiedä vaikka löisi lopussa jarrut lukkoon ennen törmäystä.

Sitten testasin tuota ajatettua latausta viimeyönä. Jos latausaika on vaikka 00.00-05.00, lataa sen ulkopuolellakin jos ei saa tavoitetasoon asti ladattua. Eli akun lataustaso on tärkeämpi kuin latausaika. Mielestäni voisi olla toisin päin, tai olisi valittavissa, että lataa ny vain ko. aikana ei väliä mitä akussa on varausta, ja toinen vaihtoehto olisi sitten tämä nykyinen, missä varaustaso määrittelee latausajan.
 
Turbodog sanoi:
Minkälaisista toimitusajoista tällä hetkellä puhutaan i4:n osalta?

Nyt jos tilaa I4 M50 lähes perus varusteilla lupaavat tammi/helmikuu -24. Voi tulla nopeeminkin mutta ei kuulemma uskalla luvata. On nuo tilaus ajat muuttuneet järkyttäviksi.
 
Juu niin on adaptiivinen reg, mut vähä tuunausta kaipais. Täytyy varmaa testata muita hommii. B asetusta en oo kauheesti testaillut.
 
Olin tänään i4 taksin kyydissä kun olin matkalla hakemaan omaan i4:sta ... oli vähän epätodellinen olo kun tilattu taksi kaarsi pihaan. Höpistiin sitten koko matka sähköautoista. En ollut kuulemma ainut asiakas, juttua aiheesta riittää. Ne jotka eivät sähköautoilusta mitään tajua, kommentoivat ja kehuvat kuulemma auton viihdenäyttöä.

Hyppäsin suoraan etupenkille, en halunnut kokeilla miten taakse mahtuu. Sanoin että nyt on niin tuttu auto kyseessä, että en edes kokeile takapenkkiä :)

Sen taksin päivän kokonaiskulutus oli 21 kWh satkulle siinä vaiheessa, käytännössä nollakelissä.
 
Jos näin illanhämärissä oikein, niin täkäläisen Bavarian pihassa oli samanvärinen i4, kuin Skulalle on tulossa. Oli todella hyvän näköinen. 👍
 
Tähän i4 M50 malliin kun on katellut nyt tarvikevanteita monessa paikassa mainitaan suorasovitteinen vanne, ja keskireikä 66,5mm. Kun taas viralliset speksit on 66,6mm.

Onkohan noi nyt kuitenkaan suorasovitteisia noi missä mainittu toi pikkusen pienempi reikä?

Alkanut kallistumaan kuitenkin jopa 19" talvisarjaan, hintaero ei ole suuri 18" verrattuna.
 
Minulle vannekauppias sanoi joskus aikoinaan, että tarkoittaa ihan samaa.
Olikohan niin, että napa on 66,5 ja reikä 66,6 ja riippuu valmistajasta kumpaa mittaa käyttävät.
 
Minä olen tarvikevanteisiinkin ostanut marmorilta nuo anturit.

Noita BMW:n omia antureitakin on kai ainakin kahta erilajia, oliko taajuudessa eroa, tai jotain sellaista. Eli jos ostaa tarvikkeina, niin kannattaa olla tarkkana.

edit: muokattu hieman tekstiä.
 
i4 owners finland -faceryhmässä tämmönen rapsa tarvikevanteista

Nää on omaan silmään tosi hyvän näköset. Ja hinta on kitkerää katsottavaa, kun itse maksoin lähemmäks tuplat OEM paketista.

Vanteet Rial X12 Metal Grey 8x19" ET35 ja renkaat Nokian Hakkapeliitta R5 235/45R19 99T XL. Hiljaiset ja mukavat ajaa. Alkuperäiset keskikupit sopii, kantavuus riittää (TÜV-sertifiointi on) ja mielestäni nuo on tyyliltään varsin hyvin i4:een sopivat. 1945 euroa toimituksineen, töineen ja TPMS-sensoreineen.

313063493_10225560565413440_886602514907268545_n.jpg
 
lnaukkar sanoi:
i4 owners finland -faceryhmässä tämmönen rapsa tarvikevanteista

Nää on omaan silmään tosi hyvän näköset. Ja hinta on kitkerää katsottavaa, kun itse maksoin lähemmäks tuplat OEM paketista.

313063493_10225560565413440_886602514907268545_n.jpg
En tiedä ovatko nuorison mielestä vanhahtavat, mutta minunkin silmään näyttää upealta. Erinomainen talvilookki.
 
Markku J sanoi:
^Todella asiallinen setti. Nuo minä voisin hankkia. Oliko mainintaa, mistä nämä tuohon hintaan sai?

Ei ollut mainintaa, mut voisin arvella että kannattaa kysellä tarjouksia, eikös noita RIAL vanteita myydä melkein kaikkialla. Tuosta samasta mallista oli muistaakseni hopea, harmaa, musta ja musta + diamond cut versiot ainakin, jos tyyli miellyttää mutta väri ei. Kuvassa harmaa.
 
Ennenkin joskus maininnut, mutta laitan tähänkin.

Semmoinen sivusto/firma kuin alcar.fi.
Tuolla sivulla saa valittua oman auton kuvan ja vielä värinkin muokattua ja pääsee sovittamaan vanteita. tarjolla on AEZ, DEZENT ja MAK.
Todistus valikosta kun valitsee ABE tai ACE valinnan (en muista varmaksi kumpi), niin on täysin alkuperäistä vastaavat. Samat leveydet, ET:t, käy omat pultit ja keskimerkit.
Saa tulostettua myös TUV todistuksen.

Etusivun trailerissa taitaa pyöriä i4 yksillä AEZ:n vanteilla.
 
Onko joku selvitellyt miten suomessa menee kun ainakin i4talk forumilta katsellut niin joissain euromaissa takuu lähtee jos laittaa alle tarvikevanteet?
Jotenkin vaikea uskoa että lähtisi mutta olikohan se viimeviikolla lehdessä juttua kun fordin maahantuoja eväsi takuukorjauksen jostain laakeriviasta tms kun oli tarvikkeet alla.
 
Mulla oli ns. vääränväriset alkuperäisvanteet. Vaihdettiin ennen luovutusta ei-bmw vanteisiin ja luovutus niillä. Ei vaikutusta takuuseen.
 
Oli tänään aivan Helsingin rannikolla niin liukasta, että i4 M50 pyrki jo regeneroidessa keskiteholla työntämään autoa poikittain tien kaltevuuden mukaan.
En oikein saanut tuntumaa, että regeneroiko vain takapäällä, jolloin käytös olisi ymmärrettävissä.
Liikenneympyröissä aivan hipaisu riitti viemään autoa poikittain. Ei suurta luottoa tullut Hankookin kitkoihin, mutta kyllä oli keli jäätävän liukas. Aattelin jo, että näinköhän kolautetaan auto johonkin.
Muilla kokemuksia?